Urząd
Miasta i Gminy
Myślenice
Myślenice, dnia 24 maja 2021 r.
Wydział Organizacyjny
Znak sprawy: OR.1431.69.2021
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowa 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji z dnia 10 maja 2021 r. (data wpływu)
uprzejmie informuję:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
Nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
Q
kd
Rynek 8/9, 32-400 Myślenice, tel. 12 63 92 300, infoGmyslenice.pl Ulyslenice.pl
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Blokowani są użytkownicy za treści powszechnie uważane za obraźliwe, mowę nienawiści lub
spam. Blokada ma charakter permanentny, bowiem nasz profil ma charakter informacyjny, a
nie dyskusyjny.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
9
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
Inspektorzy Wydziału Promocji Współpracy Sportu i Kultury. Prowadzenie Facebooka jest
określone w zakresie ich obowiązków jako działania informacyjne i promocyjne Miasta i
Gminy Myślenice.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Administratorzy w porozumieniu z przełożonymi.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Wszystkie wpisy są publicznie dostępne.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z
budżetu gminy?
Nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Burmistrz posiada zarówno oficjalny profil, jak również własne konto prywatne.
CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy
Otrzymują:
1. Adresat
2.a/a
Zm ZE ME Z O ZA