Polska-Wschód
Zarządzenie nr 7/2018
Prezesa Zarządu Parku Naukowo — Technologicznego Polska — Wschód
w Suwałkach Sp. z 0.0.
z dnia 15 lutego 2018 r.
w sprawie: wprowadzenia zmienionej Instrukcji zakupów
$1.
W celu zapewnienia racjonalnego wydatkowania środków finansowych niniejszym zarządzam
stosowanie dokumentu pn. „Instrukcja zakupów”
$ 2.
Zarządzenie obowiązuje od dnia 16.02.2018 r.
sze
f an
(6
ph
ULX 00 N
Dariusz Bogdan
Prezes Zarządu PNT P-W w Suwałkach
Załącznik:
1. „Instrukcja zakupów”
NI ę F DRESEPNTATNANSSTESZANAW
FARK NAUKOWO PECGHKOPOCIEAPA
KO
NI Odd 1
INSTRUKCJA ZAKUPÓW
CZĘŚĆ PIERWSZA
$ 1. Definicje
Ilekroć w niniejszej instrukcji jest mowa o:
1) Spółce — rozumie się przez to Park Naukowo -Technologiczny Polska- Wschód w
Suwałkach sp. z 0.0.
2) Prezesie Zarządu — rozumie się przez to Prezesa Zarządu Park Naukowo -Technologiczny
Polska- Wschód w Suwałkach sp. z o.o.
3) Dostawcy — rozumie się przez to dostawcę towarów lub usług
4) Realizujący zamówienie — rozumie się przez to pracownika Spółki który w zakresie
swoich obowiązków zajmuje się przygotowywaniem i przeprowadzaniem zamówień
towarów i usług lub któremu Prezes Zarządu wydał polecenie służbowe w tym zakresie.
Ustawie PZP — rozumie się przez to ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. „Prawo Zamówień
Publicznych ( Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.).
5
—
$ 2. Postanowienia ogólne
1. Celem instrukcji jest uregulowanie sposobu postępowania przy dokonywaniu zakupów
i zamawianiu usług zewnętrznych przez Spółkę.
2. Instrukcja określa tryby wyboru dostawców towarów lub usług nabywanych przez
Spółkę.
3. Zakupy odbywają się z niezbędnym wyprzedzeniem czasowym w celu utrzymania
rytmicznej i niezakłóconej działalności Spółki.
4. Preferowane jest zawieranie umów na okresy roczne z możliwością ich przedłużenia
na dalsze okresy chyba, że co innego wynika z powszechnie obowiązujących
przepisów prawa.
5. Zapisów niniejszej instrukcji nie stosuje się do:
a) kosztów co do których nie ma wyboru dostawcy lub częsta zmiana jest
nieekonomiczna, takie jak usługi telefoniczne, energia elektryczna, ogrzewanie,
dostawy prasy, artykułów spożywczych na potrzeby biura, materiałów biurowych,
odnowienia licencji oprogramowania itp.
b) kosztów wynikających z zawartych stałych umów lub niezbędnych do utrzymania
określonych uprawnień takich jak przeglądy gwarancyjne itp.,
c) zakupów związanych z usuwaniem awarii, wymagających natychmiastowego
usunięcia,
d) zakupów dóbr i usług od partnerów przedsięwzięć wykonywanych wspólnie,
e) zakupu towarów i usług podlegających odsprzedaży.
6. Planowane zakupy w danym roku obrotowym dóbr materialnych o wartości powyżej
3500 zł powinny być ujęte w planie inwestycji Spółki. W przypadku, gdy dany zakup
nie był przewidziany w planie, należy uprzednio dokonać zmiany planu inwestycji.
7. Zakup wartości niematerialnych i prawnych (w szczególności nowych licencji)
podlega zasadzie o której mowa w ust. 6.
m
CZEŚĆ DRUGA
Zakupy dóbr i usług o wartości do 3500 zł
53
W przypadku zakupów towarów lub usług o wartości nieprzekraczającej 3500 zł
wystarczające jest zatwierdzenie planu zakupu przez Prezesa Zarządu.
CZĘŚĆ TRZECIA
Zakupy dóbr i usług o wartości powyżej 3500 zł do 30 tys. EUR
$ 4. Tryb wyboru dostawców
Dokonania wyboru trybu realizacji zamówienia uzależniona jest od jego wartości.
. . Wprowadza się następujące tryby wyboru dostawcy:
1) zamówienie z wolnej ręki,
2) zapytanie o cenę,
3) zapytanie ofertowe,
4) udzielenie zamówienia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi udzielania
zamówień.
3. W szczególnie uzasadnionych wypadkach Prezes Zarządu może wyrazić zgodę na
realizację zamówienia z pominięciem trybów o których mowa w ust. 2 pkt 1-3
ND
$ 5. Zamówienie z wolnej ręki.
Tryb zamówienia z wolnej ręki stosuje się w przypadku zamówienia o wartości
powyżej 3500 zł do 10000 zł
W ramach zamówienia z wolnej ręki realizujący zamówienie kontaktuje się
bezpośrednio z dostawcami w celu uzyskania informacji dotyczącej ceny przedmiotu
zamówienia.
W celu uniknięcia zawyżenia wartości zamawianych pozycji realizujący zamówienia
wetyfikuje informacje uzyskane o których mowa w ust. 2 po zasięgnięciu informacji
rynkowych na temat ofert innych dostawców lub usługodawców, cen transakcyjnych,
ogólnodostępnych cenników itp.
Pierwszeństwo wyboru mają dostawcy, którzy zaoferują najniższą cenę.
Przy wyborze dostawcy bierze się również pod uwagę dostawców, którzy w
doczasowej współpracy wyróżniali się starannością, świadczonych usług jak i
oferowały najlepszy stosunek ceny do jakości
Realizujący zamówienie przekazuje Prezesowi Zarządu do zatwierdzenia ofertę
wybranego dostawcy.
$6. Zapytanie o cenę
Tryb zapytania o cenę stosuje się w przypadku zamówienia o wartości powyżej 10000
zł do 50000 zł
W ramach zapytania o cenę realizujący zamówienie przygotowuje pisemne zapytanie
o cenę i przekazuje je do minimum 3 dostawców działających na rynku.
2
AMR
11.
12.
13.
14.
Przy wyborze dostawcy bierze się pod uwagę w szczególności:
cenę przedmiotu zamówienia
termin realizacji
warunki gwarancji
oferowane dodatkowe warunki lub usługi
Realizujący zamówienie po analizie otrzymanych ofert dokonuje wyboru oferty o
najkorzystniejszych warunkach i przygotowuje Prezesowi Zarządu rekomendacje
wyboru dostawcy.
Jeżeli oferta żadnego z dostawców nie zostanie zaakceptowana powtarza się procedurę
wyboru.
$ 7. Zapytanie ofertowe
Tryb zapytania ofertowego stosuje się w przypadku zamówienia o wartości powyżej
50000 zł do równowartości 30 tys. EUR.
Realizujący zamówienie przygotowuje zapytanie ofertowe w którym szczegółowo
opisuje przedmiot zamówienia, wymagania stawiane dostawcom, kryteria wyboru
dostawcy jak i określa dokumenty jakie należy złożyć w celu potwierdzenia spełniania
warunków.
Zapytanie ofertowe publikowane jest na stronie internetowej Spółki.
Oferty musza być sporządzone czytelnie w języku polskim.
Dostawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Oferty mogą być składane na piśmie w zamkniętej kopercie lub pocztą elektroniczną
na adres email wskazany w zapytaniu ofertowym.
Oferta jak i wszystkie załączniki dołączone do oferty powinny być podpisane przez
osoby uprawnione do reprezentowania dostawcy w obrocie gospodarczym.
Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki
wynikające z treści zapytania ofertowego. Dokumenty powinny być sporządzone
zgodnie z zaleceniami oraz wzorcami — załącznikami a szczególności zawierać
wszystkie dane i informacje określone w zapytaniu ofertowym.
Koszty sporządzenia i złożenia oferty ponosi dostawca.
. Wybór dostawcy powinien być dokonany w terminie do 14 dni od dnia wskazanego w
zapytaniu ofertowym jako termin składania ofert.
Wyboru dostawcy dokonuje 3 osobowa Komisja powołana przez Prezesa Zarządu.
Komisja o której mowa w ust. 11:
a) komisyjnie otwiera koperty z ofertami oferty
b) analizuje oferty złożone przed dostawców
c) dokonuje wyboru oferty najkorzystniejszej
d) przygotowuje rekomendacje wyboru dostawcy i
e) przekazuje rekomendację wyboru dostawcy Prezesowi Zarządu
W przypadku zaakceptowania wyboru przez Prezesa Zarządu informacja o wyborze
dostawcy umieszczana jest na stronie Spółki.
Jeżeli wybór dostawcy nie zostanie zaakceptowany przez Prezesa Zarządu unieważnia
się postępowanie i powtarza się procedurę.
$ 8. Przypadki szczególne
W przypadku udzielania zamówienia w ramach realizowanego projektu finansowanego ze
środków Unii Europejskiej do udzielenia zamówienia stosuje się zasady z wytycznych
dotyczącymi udzielania zamówień.
CZĘŚĆ CZWARTA
Zakupy dóbr i usług o wartości powyżej 30 tys. EUR
89.
W przypadkach zamówienia o równowartości co najmniej 30 tys. EUR stosuje się zasady i
tryby udzielania zamówień publicznych wynikające z przepisów ustawy PZP.