+QUAPARK WĄGROWIEC Sp.zoo.
60400 Wągrowiec, ul. Kościuszki 49 a
tel. 67 268 55 55
REGON 301003801, KRS 0000322310
NIP 766-195-84-42
Aktualny na dzień 18.10.2019 r.
REGULAMIN
UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH O WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ
KWOTY WSKAZANEJ W ART. 4 PKT 8 USTAWY — PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
zwany dalej „Regułlaminem”
$ 1 Zasady ogólne
1. Regulamin stosuje się do udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty
wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2018 r., poz. 2843 ze zm.), zwanych dalej „zamówieniami”.
2. Przy udzielaniu zamówień należy przestrzegać zasad:
1) zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, proporcjonalności
i przejrzystości,
2) racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi, w tym zasady wydatkowania środków
publicznych w sposób celowy, oszczędny oraz umożliwiający terminową realizację zadań,
a także zasady optymalnego doboru metod i środków w celu uzyskania najlepszych efektów
2 danych nakładów.
3. Czynności związane z udzieleniem zamówienia wykonują pracownicy jednostki zapewniający
bezstronność i obiektywizm.
4. Zamówienia współfinansowane ze środków europejskich lub innych mechanizmów finansowych
udzielane są na podstawie Regulaminu z zachowaniem wytycznych wynikających z przepisów
prawnych i dokumentów określających sposób udzielania takich zamówień.
5. Za przestrzeganie przepisów Regulaminu odpowiedzialni są:
1) kierownicy komórek wnioskujących,
2) inni pracownicy jednostki w zakresie, w jakim powierzono im czynności przy udzielaniu
zamówienia.
$ 2 Ustalenie szacunkowej wartości zamówienia
1. Przed wszczęciem procedury udzielenia zamówienia komórka wnioskująca szacuje z należytą
starannością wartość zamówienia, w szczególności w celu ustalenia:
1) czy istnieje obowiązek stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) czy wydatek ma pokrycie w planie rzeczowo — finansowym.
2. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy,
bez podatku od towarów i usług.
3. Szacunkową wartość zamówienia ustala się, z zastrzeżeniem ust. 4, przy zastosowaniu co
najmniej jednej z następujących metod:
1) analizy cen rynkowych;
2) analizy wydatków poniesionych na tego rodzaju zamówienia w okresie poprzedzającym
moment szacowania wartości zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen
towarów i usług konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu
Statystycznego;
3) analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez zamawiającego
lub zamówień udzielonych przez innych zamawiających, obejmujących analogiczny
przedmiot zamówienia, z uwzględnieniem wskaźnika wzrostu cen towarów i usług
konsumpcyjnych publikowanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
4. Szacunkową wartość zamówienia na roboty budowlane ustała się na podstawie zestawienia
(np. w formie kosztorysu inwestorskiego) rodzaju, zakresu i ilości robót budowlanych wraz z ich
cenami rynkowymi.
5. Szacunkową wartość zamówienia ustala się w złotych i przelicza na euro według średniego kursu
złotego w stosunku do euro określonego w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów wydanym na
podstawie art. 35 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Ustalenie szacunkowej wartości zamówienia należy udokumentować w postaci notatki
służbowej i załączonych do niej dokumentów. Dokumentami potwierdzającymi ustalenie
szacunkowej wartości zamówienia są w szczególności:
1) zapytania cenowe skierowane do potencjalnych wykonawców,
2) odpowiedzi cenowe wykonawców,
3) wydruki ze stron internetowych zawierające ceny usług i towarów (opatrzone datą
dokonania wydruku),
4) kopie ofert lub umów z innych postępowań (obejmujących analogiczny przedmiot
zamówienia) z okresu poprzedzającego moment szacowania wartości zamówienia.
7. Niedopuszczalne jest dzielenie i zaniżanie wartości zamówienia w celu ominięcia obowiązku
stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
8 3 Wszczęcie procedury
1. Procedurę udzielenia zamówienia wszczyna się poprzez złożenie pisemnego wniosku przez
komórkę wnioskującą do kierownika zamawiającego lub upoważnionej przez niego osoby.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1) opis przedmiotu zamówienia (należy rozważyć możliwość uwzględnienia aspektów
społecznych”),
2) informację (uzasadnienie) dotyczącą potrzeby udzielenia zamówienia,
3) szacunkową wartość zamówienia w złotych i euro,
4) wskazanie źródła finansowania,
5) - informację o łącznej wartości zamówień tego rodzaju w danym roku budżetowym, ustalonej
np. na podstawie Planu zamówień publicznych — w złotych i euro,
6) proponowany sposób wyboru wykonawcy.
TW przypadku zamawiających z administracji rządowej należy uwzględnić treść dokumentu pn.: „Zalecenia
Rady Ministrów w sprawie uwzględniania przez administrację rządową aspektów społecznych w zamówieniach
publicznych” , przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 29 marca 2017 r. W przypadku zamawiających innych
niż ww. zamawiający powinien również rozważyć możliwość zastosowania aspektów społecznych przy
udzielaniu zamówienia. Aspekty społeczne mogą być również uwzględnione przy formułowaniu kryteriów
oceny ofert.
Po potwierdzeniu pokrycia wydatku w planie rzeczowo — finansowym, wniosek, o którym mowa
w $ 3 ust. 1 podlega zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego lub upoważnioną przez
niego osobę.
8 4 Wybór wykonawcy
Czynność wyboru wykonawcy przeprowadza komórka wnioskująca w jednej lub w kilku
następujących formach, z zastrzeżeniem ust. 4:
1) poprzez zamieszczenie zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego,
2) poprzez przekazanie zapytania ofertowego co najmniej do trzech potencjalnych
wykonawców, z zastrzeżeniem ust. 2,
3) poprzez zebranie co najmniej trzech ofert publikowanych na stronach internetowych,
zawierających cenę proponowaną przez potencjalnych wykonawców.
W przypadku braku możliwości przesłania zapytania ofertowego do wymaganej liczby
wykonawców, dopuszcza się przesłanie zapytania ofertowego do mniejszej liczby wykonawców
z jednoczesnym zamieszczeniem zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego.
Zamieszczenie zapytania ofertowego na stronie internetowej zamawiającego jest obowiązkowe
w przypadku udzielania zamówienia o wartości przekraczającej kwotę ...
Zamawiający może skierować zapytanie ofertowe wyłącznie do zakładów pracy chronionej lub
innych wykonawców, których działalność lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie
jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób,
będących czionkami grup społecznie marginalizowanych, w szczególności osób, o których mowa
w art. 22 ust. 2 ustawy, określając w nim minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób,
o których mowa powyżej.
Zapytanie ofertowe powinno zawierać w szczególności:
1) opis przedmiotu zamówienia,
2) opis kryteriów wyboru wykonawcy
3) warunki realizacji zamówienia,
4) * termin i sposób przekazania odpowiedzi przez wykonawcę.
Kryteriami oceny ofert są cena lub koszt albo cena lub koszt i inne kryteria odnoszące się do
przedmiotu zamówienia.
8 5 Udzielenie zamówienia
Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami Regulaminu.
Po dokonaniu wyboru wykonawcy, komórka wnioskująca składa do kierownika zamawiającego
lub upoważnionej przez niego osoby wniosek o udzielenie zamówienia.
Wniosek o udzielenie zamówienia zawiera w szczególności:
1) szacunkową wartość zamówienia w złotych i euro,
2) - informacje o sposobie wyboru wykonawcy,
3) nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania oraz adres
wybranego wykonawcy, a także uzasadnienie jego wyboru,
4) cenę wybranej oferty.
Do wniosku o udzielenie zamówienia należy dołączyć dokumentację z przeprowadzonej
czynności wyboru wykonawcy.
Po dokonaniu akceptacji wniosku o udzielenie zamówienia przez kierownika zamawiającego lub
upoważnioną przez niego osobę, komórka wnioskująca przygotowuje projekt umowy i
przekazuje go do akceptacji radcy prawnego oraz głównego księgowego.
Udzielenie zamówienia następuje poprzez zawarcie umowy w formie pisemnej. Umowę
podpisuje kierownik zamawiającego lub upoważniona przez niego osoba.
Umowę sporządza się co najmniej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, na kolejno
numerowanych i parafowanych przez strony kartach, z których jeden egzemplarz przeznaczony
jest dla wykonawcy, a drugi dla zamawiającego.
Jeżeli wyboru wykonawcy dokonano w sposób, o którym mowa w $ 4 ust. 1 pkt 1) Regulaminu,
informację o udzieleniu zamówienia zamieszcza się na stronie internetowej zamawiającego
niezwłocznie po zawarciu umowy. Jeżeli wyboru wykonawcy dokonano w sposób, o którym
mowa w $ 4 ust. 1 pkt 2) Regulaminu, informację o udzieleniu zamówienia przekazuje się
niezwłocznie po zawarciu umowy wykonawcom, którzy odpowiedzieli na zapytanie ofertowe.
W informacji o udzieleniu zamówienia podaje się nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę
albo miejsce zamieszkania wybranego wykonawcy, a także cenę wybranej oferty.
8 6 Zasady dokumentacji
Komórka wnioskująca dokumentuje czynności ustalenia szacunkowej wartości zamówienia oraz
przeprowadzenia procedury udzielenia zamówienia w sposób pozwalający na ich weryfikację
pod kątem zachowania zasad, o których mowa w $ 1 ust. 2.
Dokumentację z przeprowadzonych czynności, o których mowa w ust. 1, przechowuje komórka
wnioskująca przez okres co najmniej 4 lat od udzielenia zamówienia.
8 7 Odstąpienie od stosowania Regulaminu
W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik zamawiającego może podjąć decyzję
o odstąpieniu od stosowania Regulaminu, z zastrzeżeniem $ 7 ust. 2i3.
Udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w ust. 1, dokumentuje się w postaci
notatki służbowej, podlegającej zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego lub
upoważnioną przez niego osobę. W notatce służbowej należy w szczególności wskazać
okoliczności uzasadniające odstąpienie od stosowania Regulaminu. Notatkę służbową
przechowuje się przez okres co najmniej 4 lat od udzielenia zamówienia.
Udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w ust. 1, nie zwalnia od stosowania zasad
dokonywania wydatków wynikających z innych aktów prawnych, w szczególności dotyczących
finansów publicznych, a także wytycznych wynikających z przepisów prawnych i dokumentów
określających sposób udzielania zamówień współfinansowanych ze środków europejskich lub
innych mechanizmów finansowych.