LPEC>
STRATEGIA
społecznego zaangażowania
LPEC SIA.
Marketingu
NM-021-06/21
kwiecień 2021
Łączy nas ciepło
Rejonowym Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy, Krajowy Rejestr Sądowy, Rejestr Przedsiębiorców
Nr KRS 0000492350, REGON 430980913, NIP 712-01-50-496, Kapitał zakładowy 102.879.240,00 PLN (wpłacony w całości),
Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. z siedzibą w Lublinie, 20-822 Lublin, ul. Puławska 28, zarejestrowana w Sąd; IEPŁO
c
© SYSTEMOWE
tel. 81 74100 72, fax 81 74060 32. Pogotowie Cieplne tel. 993, Centrum Zgłoszeń tel. 327 788 988, info©llpec.pl, www.lpec.pl
Strategia społecznego zaangażowania LPEC S.A. © © 6 © © ©
Spis treści:
ME OBA
Informacje o firmie ..........-s-ssasansn ana zaa nana aaan aaa aan aan anaaa GERT RE OZNI 3
OOENRZWLWKCOOE NOO AAAA GOA AERO
Polityka Zarządzania Energią.....
Rola społecznego zaangażowania w firmie ...
Rekomendowane obszary zaangażowania społecznego.
5.1. Ochrona środowiska ..
5.2.
5.3.
5.4.
5.5. Społeczność lokalna
5.6. Działalność charytatywna
Edukacja ekologiczna.
Strategia społeczneg
liaLPEC S.A. 6060060
1. Informacje o firmie
Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. jest jednym z największych dostawców ciepła
systemowego w Polsce. Głównym celem działalności firmy jest dostawa ciepła do mieszkań, szkół,
szpitali, centrów handlowych, urzędów, obiektów sakralnych, obiektów sportowych oraz dbanie
o sprawność techniczną lubelskiego systemu ciepłowniczego. LPEC dostarcza ciepło do prawie
75% gospodarstw domowych w Lublinie, ogrzewając blisko 250 tysięcy jego mieszkańców.
Ciepło w lubelskim systemie ciepłowniczym produkowane jest w procesie kogeneracji
z zastosowaniem najwyższych norm środowiskowych w dwóch elektrociepłowniach: PGE Energia
Ciepła S.A. Oddział Elektrociepłownia w Lublinie Wrotków oraz w Elektrociepłowni Megatem
EC-Lublin Sp. z.0.0.
LPEC S.A. do swoich klientów przesyła ciepło w postaci gorącej wody własnymi sieciami
ciepłowniczymi. Dostarczane ciepło zużywane jest na cele centralnego ogrzewania, przygotowania
ciepłej wody użytkowej oraz wentylacji.
Sieć ciepłownicza zarządzana przez LPEC S.A. stanowi jeden wspólny system dla całego miasta,
obejmujący swoim zasięgiem wiekszość jego obszaru. Podstawę systemu stanowi układ sieci
o średnicy rurociągów od 2xDn250 do 2xDn700. Ciepło dostarczane jest sieciami o łącznej
długości ok. 465 km. 78% sieci ciepłowniczej wykonana jest w nowoczesnej technologii
preizolowanej.
2. Certyfikaty i wyróżnienia
LPEC posiada w pełni zintegrowany System Zarządzania Jakością. W Spółce obiwiązuje System
Zarządzania Jakością zgodnie z normą ISO 9001:2000 oraz Bezpieczeństwem i Higieną Pracy
zgodnie z PN-N 18001:2004, System Zarządzania Środowiskiem zgodnie z normą ISO
14001:2004 oraz System Zarządzania Energią, zgodnego z normą ISO 50001.
Wysokie standardy przedsiębiorstwa były niejednokrotnie nagradzane, zarówno na arenie
ogólnopolskiej, jak i lokalnej. W przeszłości LPEC trzy razy z rzędu została laureatem programu
Przedsiębiorstwo Fair Play oraz otrzymała wyróżnienie w konkursie „Pracodawca Przyjazny
Pracownikom”. W latach ubiegłych Ciepło Systemowe dostarczane przez LPEC zostało
wyróżnione honorowym tytułem „Tego, który zmienia polski przemysł” przez kolegium redakcyjne
Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł. Usługa dostawy Ciepła Systemowego została
również wyróżniona prestiżowym godłem „Teraz Polska”.
Sukcesy minionego roku to przede wszystkim zajęcie III miejsca w Ogólnopolskim Rankingu
Najlepszych Przedsiębiorstw Energetyki Cieplnej.
Strategia społe
lo zaangażowania LPEC S.A.
Godło TERAZ POLSKA
9 | Kapituła konkursu doceniając wartości takie jak bezobsługowość, komfort
i wygoda, bezpieczeństwo i aspekty ekologiczne Ciepła Systemowego przyznała Usłudze
Ę o nazwie „dostawa Ciepła Systemowego w postaci centralnego ogrzewania (CO) i ciepłej
Jee Pes | wody (CW)" Godło Teraz Polska. Tym samym Ciepło Systemowe i LPEC dołączyły do
prestiżowej grupy produktów i firm, które są wzorem biznesowego działania.
_| Data otrzymania: styczeń 2020
Innowacyjny Samorząd
|
"| Lubelski system ciepłowniczy znalazł się wśród finalistów konkursu „Innowacyjny
Samorząd”, nowego projektu Serwisu Samorządowego PAP wyłaniającego i
«© nagradzającego najbardziej innowacyjne samorządy w Polsce. Lubelski projekt
wyróżniono spośród ponad trzystu innych zgłoszonych do rywalizacji.
Organizator: Serwis Samorządowy PAP
Data otrzymania: luty 2020
Ill miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Najlepszych Przedsiębiorstw Energetyki
Cieplnej za rok 2020
Strefa( Gospodarki
Ogólnopolski Ranking
Najlepszych
Przedsiębiorstw
Energetyki Cieplnej
za rok 2020
Plebiscyt wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa w branży ciepłowniczej.
W rankingu brane były pod uwagę dane finansowe, techniczne, współudział firmy w życiu
lokalnych społeczności, prowadzona polityka jakości, polityka personalna, udział
przedsiębiorstwa w pozyskiwaniu funduszy unijnych.
Organizator: Dziennik Gazeta Prawna
Data publikacji: marzec 2020
| miejsce w konkursie „Firma pełna ciepła”
To pierwsza w historii branży nagroda za aktywności marketingowe dostawców ciepła
systemowego. Przedsiębiorstwa ciepłownicze, które brały udział w konkursie oceniano za
podejmowane działania promocyjne i edukacyjne prowadzone na lokalnych rynkach.
Organizator: Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie
Data otrzymania: czerwiec 2020
| Setka Kuriera
Według rankingu Kuriera Lubelskiego - "Setka Kuriera" LPEC należy
ENEI p do największych i najlepiej działających firm w województwie lubelskim. Spółka zajmuje:
kwier * 22 pozycję w Rankingu Największych Firm Lubelszczyzny (przychody)
Organizator: Kurier Lubelski
Data publikacji: sierpień 2020
Złota Setka Dziennika Wschodniego
W rankingu przygotowanym przez Dziennik Wschodni LPEC zajął wysokie lokaty:
© * 4 pozycja w kategorii Najwięksi Inwestorzy
ieDni * 22 pozycja w Rankingu Głównym Najlepszych Firm Lubelszczyzny (przychody)
| Organizator: Dziennik Wschodni
, Data publikacji: wrzesień 2020
3. Polityka Zarządzania Energią
LPEC S.A. w swoich działaniach stale dąży do poprawy efektywności energetycznej we wszystkich
obszarach funkcjonowania firmy. Główne cele do realizacji obejmują:
* racjonalne zarządzanie energią poprzez identyfikację i kontrolę energochłonnych
obszarów działalności,
« efektywną eksploatację miejskiego systemu ciepłowniczego oraz zapewnienie
odpowiedniego stanu infrastruktury towarzyszącej w celu ciągłego doskonalenia wyniku
energetycznego,
* monitorowanie pracy m.s.c. oraz bieżącego stanu infrastruktury towarzyszącej w celu
optymalizacji wymaganych parametrów i ograniczanie zużycia zasobów naturalnych;
*_ wykorzystanie nowoczesnych, energooszczędnych technologii, urządzeń i usług w celu
poprawy wyniku energetycznego,
* ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań pozwalających na poprawę wyniku
energetycznego oraz doskonalenie systemu zarządzania energią,
*_ rozwijanie świadomości energetycznej i poprawę komunikowania celów dla wszystkich
pracowników,
* zapewnienie personelowi możliwości włączenia własnej inicjatywy i pomysłów do
doskonalenia SZE,
* okresowe sprawdzanie efektów polityki energetycznej, w tym określania i przeglądania
zadań i celów energetycznych.
4. Rola społecznego zaangażowania w firmie
Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. to przede wszystkim dostawca ciepła
systemowego, ale również aktywny uczestnik życia społecznego i kulturalnego Lublina.
Przedsiębiorstwo, dbając o swój rozwój, nie zapomina bowiem o budowie marki LPEC, jako firmy
odpowiedzialnej społecznie i stara się dawać mieszkańcom Lublina znacznie więcej niż
ciepło. Rokrocznie LPEC bierze udział i wspiera najważniejsze dla Miasta wydarzenia oraz
angażuje się w wiele aspektów jego życia. Spółka jest organizatorem wielu akcji społecznych,
uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych miasta, prowadzi edukację proekologiczną wśród
najmłodszych, ponadto promuje i wspiera lubelski sport.
ia społecznego zaangażowania LPEC S.A. 6 © 60 © ©
5. Rekomendowane obszary zaangażowania społecznego
Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. powinno angażować się w inicjatywy
związane z ochroną środowiska, w szczelności propagowaniem zasad racjonalnego
gospodarowania energią i niemarnowaniem zasobów oraz zdrowym stylem życia. W swoich
działaniach Spółka powinna uwzględnić także potrzeby społeczności lokalnej i inicjatywy cieszące
się szczególnie pozytywnym odbiorem mieszkańców Lublina oraz działania do środowisk
zagrożonych wykluczeniem społecznym lub ubóstwem energetycznym.
W każdym z obszarów powinna być uwzględniona jedna wiodąca inicjatywa społeczna, która
stanie się podstawą do dalszych działań i będzie jednoznacznie kojarzona z LPEC. Działania
te powinny być oparte na systematycznej i długofalowej współpracy z wybraną organizacją w
danym obszarze.
Działania z zakresu zaangażowania społecznego należy podzielić na następujące obszary:
; OCHRONA ŚRODOWISKA ©
EDUKACJA EKOLOGICZNA
SPORT
KULTURA |
SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA |
+ DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA j
Strategia społecznego zaangażowania LPEC S.A. © © © © © ©
5.1. Ochrona środowiska
LPEC S.A. konsekwentnie realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, kładąc duży nacisk
na minimalizację wpływu działalności Spółki na środowisko naturalne. Spółka stale
poprawia efektywność lubelskiego systemu ciepłowniczego oraz propaguje zasady
racjonalnego korzystania z energii. Należy zatem konsekwentnie informować mieszkańców
Lublina na temat działań Spółki w tym obszarze. Tym bardziej, że Raportu „Polacy
a ciepłownictwo i środowisko”, przygotowanego na zlecenie RADPOL S.A. w 2021 roku
wynika, że mieszkańcy miast oczekują o swoich dostawców niezawodnych dostaw
czystego, ekologicznego ciepła, dostrzegając przy tym zagrożenie w postaci przestarzałej
infrastruktury ciepłowniczej.
Ponadto z badań przeprowadzonych przez PBS na zlecenie Izby Gospodarczej
Ciepłownictwo Polskie wynika, iż konsumenci ciepła systemowego coraz większą wagę
przykładają do ekologicznych źródeł ogrzewania. Na pytanie „Jakie powinno być według
Pana/Pani idealne ogrzewanie”, 27% respondentów w roku 2018 wskazało właśnie, że
powinno być ekologiczne, odpowiednio w roku 2014 było to 14,8% respondentów. Wzrost
12,2% wskazuje, iż zwiększa się świadomość społeczeństwa co do ekologicznych sposób
ogrzewania, jak również samej ekologii. Coraz więcej ludzi zauważa niekorzystny wpływ
smogu na własne zdrowie. Na pytanie „Jakie są według Pani/Pana zalety ciepła
systemowego" jedną z trzech głównych odpowiedzi respondentów było wskazanie, że jest
to ekologiczne źródło ciepła. Jest to wzrost z 6,2% do 15,4% w latach 2014-2018.
Z kolei badania „Zwyczaje korzystania z ciepła i prądu" przeprowadzone na zlecenie
Urzędu Miasta Lublin we współpracy z LPEC S.A. w ramach wspólnego projektu "AREA 21
- Inteligentne Miasta Regionu Morza Bałtyckiego w XXI wieku” w styczniu 2019 roku,
wskazują, że ponad połowa mieszkańców Lublina przegrzewa swoje mieszkania,
utrzymując średnią temperaturę na poziomie co najmniej 22 st.C, a zmiany wymagają
również inne zwyczaje związane z korzystaniem z ciepła. Dla przykładu tylko 30 proc.
mieszkańców poprawnie wietrzy swoje mieszkania, otwierając szeroko okno na kilka minut,
następnie zamykając je. 62 proc. mieszkańców uchyla okno gdy tylko w domu zrobi się za
gorąco, a 7 proc. deklaruje, że ma w domu stale uchylone lub rozszczelnione okna.
Zwyczaj zakręcania grzejników podczas wietrzenia mieszkania ma niecała jedna czwarta
badanych, 51 proc. mieszkańców w ogóle nie ma tego zwyczaju. Bagatelizowanie kwestii
oszczędzania energii w codziennym życiu charakteryzuje przede wszystkim osoby młode.
Na podstawie powyższych wniosków, wskazany jest udział LPEC S.A. w kampaniach
informacyjnych związanych z ochroną środowiska, poszanowaniem energii oraz poprawą
jakości powietrza w mieście.
Ważnym aspektem przy kampaniach informacyjnych jest współpraca z instytucjami takimi
jak: Urząd Miasta Lublin, organizacje rządowe, spółki miejskie, organizacje ekologiczne,
lokalne media.
ania LPEC S.A. ©©660060
Rekomendowane obszary, w które powinna angażować się Spółka:
* Informacja i promocja projektów inwestycyjnych LPEC realizowanych
ze wsparciem środków UE
* Inicjowanie, angażowanie się oraz propagowanie kampanii informacyjnych
na temat racjonalnego korzystania z energii (w szczególności ciepła)
* Edukacja społeczeństwa na temat głównych źródeł zanieczyszczeń powietrza
i ich „sprawców”
* - Edukacja w zakresie metod przeciwdziałania zjawisku smogu oraz niskiej emisji
a także zwiększenie świadomości wpływu mieszkańców na jakość powietrza
* — Edukacja dotycząca niskiej emisji, zrozumienie różnić pomiędzy wysoką a niską
emisią iak również niskoemisyinościa
Jako przykłady podobnych zrealizowanych dotychczas kampanii można wymienić:
20
KODU
DLA KLIMATU
. kampania „20 stopni dla klimatu” informująca o sposobach na
niemarnowanie ciepła i pokazująca jak nasze codzienne wybory mogą
wpływać na przyszłość całej planety. Realizowana wspólnie
z dostawcami ciepła systemowego w ramach Programu Promocji Ciepło
Systemowe.
* NO SMOG — jest to certyfikat redukcji emisji przyznawany przez Instytut Certyfikacji
Emisji Budynków, tabliczki NO SMOG informują, iż budynek jest podłączony do
miejskiej sieci ciepłowniczej LPEC S.A. i w związku z tym jest budynkiem
bezemisyjnym, tabliczki zostały zawieszone na wielu budynkach użyteczności
publicznej.
+ kampania informacyjna pn: „Masz wpływ na dobrą atmosferę” w ramach
współpracy Miasta Lublin, LPEC i MPK, której celem była edukacja o głównych
źródłach zanieczyszczeń powietrza, sposobach przeciwdziałania zjawisku smogu
oraz niskiej emisji a także zwiększenie świadomości wpływu mieszkańców na
jakość powietrza. Ważnym aspektem kampanii było poinformowanie mieszkańców
o działaniach podejmowanych przez UM Lublin, LPEC i MPK w tym
w szczególności: o dopłatach do wymiany pieców na bardziej ekologiczne oraz
zachęta mieszkańców do oszczędzania energii, termomodernizacji i wybierania
ekologicznych środków transportu i źródeł ciepła.
+ „Koalicja antysmogowa” prowadzona wspólnie z Kurierem Lubelskim, Urzędem
Miasta Lublin, Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
oraz Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Lublin Sp. z 0.0. mająca na celu
edukację mieszkańców na temat niskiej emisji, źródeł jej pochodzenia oraz skutków
zanieczyszczenia powietrza.
Strategia spol
znego zaangażowania LPEC S.A. © © © © © ©
5.2. Edukacja ekologiczna
Działania LPEC S.A. w zakresie edukacji ekologicznej skoncentrowane są głównie na
organizacji „Lekcji ciepła”. Jest to projekt edukacyjny z zakresu podnoszenia świadomości
ekologicznej skierowany do dzieci z lubelskich szkół podstawowych. Podczas lekcji dzieci
uczą się odpowiedzialnego korzystania z energii i ciepła, dbania o środowisko, powietrze
i zasoby ziemi.
„Lekcje ciepła” Spółka realizuje od 2014 roku. Projekt skierowany jest do uczniów klas I i II
szkół podstawowych. Celem zajęć jest kształtowanie postaw proekologicznych wśród
uczniów, edukacja w zakresie ochrony powietrza, racjonalnego korzystania z ciepła i ciepłej
wody oraz zrozumienie wpływu marnotrawienia ciepła na zasoby Ziemi. Podczas
prowadzonych zajęć uczniowie dowiadują się również, w jaki sposób produkowane jest
ekologiczne ciepło systemowe na terenie naszego miasta oraz w jaki sposób dociera ono
do mieszkań.
Sposób prezentacji tych informacji został dopasowany do dziecięcych możliwości percepcji.
Pomagają w tym wysokiej jakości narzędzia opracowane specjalnie na tę okazję, czyli
4 części bajki o Czerwonym Kapturku, wraz konspektem do lekcji opracowanym zgodniej z
nową podstawą programową. W trakcie „Lekcji ciepła" uczestnicy angażowani są do
rozwiązywania prostych zadań i zagadek związanych z przedmiotowym tematem.
Czerwony Kapturek Czerwony Kapturek.
wmieście” Misja Czarny Smog”
Czerwony
apturek
Czerwony Kapturek
w mieście zimą”
Czerwony
[e ei g3
w fnieśi
ia LPEC SA ©0000 0
Od początku trwania projektu programem edukacyjnym objęto kilkanaście tysięcy dzieci,
zaangażowano ponad 100 nauczycieli z 64 przedszkoli i 36 szkół podstawowych.
Kolejna edycja projektu rozpocznie się w październiku 2021 roku. Tym razem zajęcia będą
mogły być również poprowadzone on-line. Obecnie przygotowujemy specjalną platformę
edukacyjną, dedykowaną dla projektu. Będzie ona obejmowała kompleksowo
przeprowadzone 4 lekcje ciepła udostępnione dla uczniów w formie zdalnej.
Już teraz dla nauczycieli przygotowana została strona internetowa https://lekcjeciepla.pl/
gdzie można pobrać wszystkie materiały niezbędne do poprowadzenia zajęć, oraz każdą
bajkę odsłuchać w formie audiobooka.
Zdjęcia z lekcji ciepła, która odbyła się w Szkole Podstawowej nr 24 przy ul. Niecałej
Lublinie, 20 listopada 2019 roku
Działania w zakresie edukacji ekologicznej mogą również dotyczyć wsparcia inicjatyw
samorządowych, środowisk oświatowych lub lokalnych organizacji społecznych jeśli ich
zakres będzie zbieżny z obszarami wsparcia preferowanymi przez LPEC w zakresie
ochrony środowiska.
10
cznego zaangażowania LPEC S.A 6606060
5.3. Sport
Promocja zdrowego trybu życia oraz aktywności fizycznej to wartości, które w dzisiejszych
czasach cieszą się coraz większą popularnością i są często propagowane w przekazach
medialnych. Akcje edukacyjne promujące sport często powiązane są z edukacją
ekologiczną i ochroną środowiska. Sport jednoczy również społeczność lokalną i odgrywa
istotną rolę w kształtowaniu relacji społecznych, wspólne kibicowanie jest elementem
lokalnej tożsamości.
Działania w zakresie promocji sportu powinny być podejmowane zarówno w odniesieniu do
sportu amatorskiego, głównie ukierunkowanego na sport dzieci i młodzieży, jak również
sport profesjonalny ukierunkowany na wartości łączące społeczność lokalną poprzez
wspólne kibicowanie i utożsamianie się kibiców z miastem Lublin. Wsparcie konkretnej
drużyny sportowej ma na celu działania utożsamiające tą społeczność z miastem Lublin,
a więc z rynkiem działalności LPEC S.A. Pomoże to utrwalić obraz spółki, która angażuje
się w życie Lublina.
UI
kaloryfer
8
Rekomendacje zaangażowania Spółki w działalność sportową:
- kontynuacja sponsoringu pierwszoligowej drużyny koszykarskiej Start Lublin
- wspieranie inicjatyw promujących ekologiczne środki transporty (np. akcja Rowerowa
Wiosna
- promocja kampanii „Zamień bojler na kaloryfer"
- zachęcanie pracowników do zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej
- sponsoring imprez biegowych organizowanych w Lublinie
11
ania LPEC S.A. ©6©660060
5.4. Kultura
Flagowym projektem LPEC S.A. w zakresie promocji kultury i region jest wydawnictwo
własne firmowych kart okolicznościowych; od 2009 roku z okazji Świąt Bożego Narodzenia
i Wielkiej Nocy Spółka wydaje unikatowe firmowe karty z życzeniami, propagujące perły
ponad 700 letniego dziedzictwa kulturowego Lublina. Na kartach prezentowane są mało
znane szerszej publiczności lub zapomniane dzieła sztuki — czy to przez twórców, czy to
przez obecność w przestrzeni miejskiej — związane z Lublinem. Tematycznie karty
nawiązują do przeżywanego okresu liturgicznego, zaś reprodukcjom prezentowanym na
nich towarzyszą zawsze noty historyczne, opisujące przedstawiany obiekt, okoliczności
jego powstania, artystę go tworzącego, jak również jego otoczenie. Dwa razy do roku
kilkaset kart z życzeniami trafia do przyjaciół i kontrahentów LPEC w całej Polsce,
przyczyniając się do poznania i promowania zabytków Lublina. Do tej pory wydawnictwo
doczekało się szeregu wystaw oraz wiernych kolekcjonerów.
Działanie to należy kontynuować.
LPEC>
azmni= ] [5
Karta Świąteczna LPEC S.A., Wielkanoc A.D. 2021
Innym przykładem zaangażowania w działalność propagującą dziedzictwo kulturowe
Lublina może być renowacja zabytkowych lubelskich nagrobków, które są równocześnie
unikatowym rzemiosłem artystycznym. Niestety, ze względu na brak wystarczających
środków niszczeją i często stoją zapomniane. Odrestaurowanie chociażby jednego
pomnika osoby często zasłużonej dla Lublina będzie dobrym przykładem społecznego
zaangażowania LPEC w pielęgnację lubelskiego dziedzictwa kulturowego.
12
Społeczność lokalna zamieszkuje, stosunkowo niewielkie terytorium, jak np. osiedle, czy
dzielnica w której występują silne więzi wynikające ze wspólnych interesów i potrzeb,
a także z poczucia zakorzenienia i przynależności do zamieszkiwanego miejsca.
Integratorem, który ma duży wpływ na realizację wspólnych interesów społeczności
lokalnej w szczególności w społecznościach miejskich, są różnego rodzaju
stowarzyszenia, rady dzielnic, spółdzielnie lub wspólnoty mieszkaniowe, organizacje
pozarządowe czy grupy społeczne, będące rzecznikami tych interesów oraz kreatorami
działań jednoczących społeczność lokalną.
aangażowania LPEC S.A. 660660 ©
5.5. Społeczność lokalna
Wsparcie społeczności lokalnych należy realizować poprzez współpracę z działającymi na
ich rzecz organizacjami. Może ona mieć charakter wsparcia finansowego lub materialnego
(np. zakup upominków rzeczowych rozdawanych podczas okolicznościowych imprez,
festynów oraz piknikach rodzinnych). Wskazane jest równie bezpośrednie zaangażowanie
w różne wydarzenia integrujące mieszkańców np. w postaci organizacji tzw. strefy ciepła,
promującej markę LPEC i Ciepło Systemowe.
Wsparcie imprez bezpośrednio skierowanych do społeczności lokalnej przynosi cenne
korzyści społeczne i pozwali firmie wzmocnić jej prospołeczny odbiór, uwiarygodnić misję,
a przede wszystkim — zyskać lojalność i zaufanie konsumentów. Jako przykład imprez
masowych skierowanych do społeczności lokalnej można wskazać bez wątpienia Noc
Kultury oraz coroczny Karnawał Sztukmistrzów. Obie imprezy posiadają silne wsparcie
medialne, jak również cieszą się niesłabnącą popularnością wśród mieszkańców Lublina.
13
gażowania LPEC S.A. 6 ©0000 ©
Społeczność lokalna to również liczni studenci i potencjalni kandydaci do pracy w LPEC
S.A. Współpraca z ośrodkami naukowymi oraz stymulowanie przedsiębiorczości
to obszary, które pozwolą lepiej kojarzyć firmę z szeroko pojętym rozwojem
i innowacyjnością.
Rekomendowany jest zatem udział Spółki we wdrażaniu i realizacji projektów naukowych
badawczo-rozwojowych, technologicznych czy biznesowych inicjowanych przez środowiska
akademickie i samorządowe. Rozwój gospodarczy regionu oraz wsparcie
przedsiębiorczości to obszary decydujące o potencjale końcowych odbiorców ciepła,
którymi są pracownicy lubelskich firm. Z punktu widzenia LPEC działania te są więc
również pewną formą wsparcia rynku ciepła systemowego.
Ponadto dzięki współpracy z innowacyjnymi przedsiębiorcami, naukowcami, Spółka będzie
miała szansę na wprowadzenie proponowanych rozwiązań w swojej organizacji.
14
Strategia społecznego zaangażowania LPEC S.A. © © © © © ©
5.6. Działalność charytatywna
Działalność charytatywna to działania uzupełniające, skierowane do stowarzyszeń
i fundacji. Jest to wsparcie konkretnej działalności charytatywnej np. Akcja Pomóż Dziecku
Przetrwać Zimę, Szlachetna Paczka itp.
15