Chorkówka, 14.06.2021 r.
Urząd Gminy Chorkówka
38-458 Chorkówka 175
WOSO.1431.27.2021
sprawa-37689@fedrowanie.siecobywatelska.pl
dot. udostępnienia informacji publicznej – wniosek z 2 czerwca 2021 r.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 2 czerwca 2021 r.,
na podstawie art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
(Dz. U. z 2020 r. poz. 2176) informuję,
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Odp.: nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odp.: nie dotyczy
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Odp.: 0
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Odp.: stanowisko ds. obsługi klienta i promocji Gminy
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Odp.: stanowisko ds. obsługi klienta i promocji Gminy
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności,
Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Odp.: nie
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Odp.: nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Odp.: tak
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Odp.: nie dotyczy
Z poważaniem
Wioletta Klimek
Sekretarz Gminy Chorkówka
Otrzymują:
1. Adresat
2. UG/WOSO – aa.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dotyczących
wniosków o udostępnienie informacji publicznej
art.13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO)
1. Administratorem danych osobowych zawartych we wniosku o udostępnienie informacji
publicznej jest Gmina Chorkówka (zwana dalej: „Administratorem”) reprezentowana przez
Wójta. Kontakt do Administratora: Chorkówka 175, tel. (0-13) 4386930, e-mail:
wojt@chorkowka.pl. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych iod@chorkowka.pl, tel.
13 4386937.
2. Podstawa prawna przetwarzania danych to art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest
niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego
z realizacji przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na wniosek
o udostepnienie informacji publicznej.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do spełnienia powyższego celu
(przesłania odpowiedzi). W przypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej podanie
danych jest obowiązkowe, w tym przypadku niepodanie danych osobowych we wniosku, będzie
skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
5. Państwa dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do osiągnięcia celu oraz
przez okres wymagany kategoria archiwalną BE5 – 5 lat od zakończenia sprawy.
6. Dane mogą być przekazane następującym odbiorcą: operatorowi pocztowemu w przypadku
korespondencji oraz dostawcy zapewniającemu obsługę poczty elektronicznej z którym zawarto
umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych tj. Intertele S.A. Al. Tadeusza Rejtana
10 35-310 Rzeszów.
7. Dane nie są przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje żądanie następujących
uprawnień: 1)prawo dostępu do danych osobowych; 2)prawo do żądania sprostowania danych
osobowych; 3)prawo do usunięcia danych osobowych - w przypadku gdy ustała podstawa do
ich przetwarzania, zgoda została wycofana, dane osobowe przetwarzane są niezgodnie
z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego
z przepisów prawa; 4)prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych - w
przypadku, gdy: osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się
usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia, Administrator nie potrzebuje już danych
dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub
dochodzenia roszczeń.
9. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
w Warszawie w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania Państwa danych osobowych.
10. W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych
decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.