URZĄD MIEJSKI W ŁAZISKACH GÓRNYCH
43-170 Łaziska Górne, Plac Ratuszowy 1
tel. (32) 32 48 000, fax (32) 32 48 006
Strona WWW: www.laziska.pl E-mail: umQlaziska.pl
Czynny podatnik VAT: Miasto Łaziska Górne
NIP 6351834018 Regon 276257601
Konto bankowe: 37 8454 1066 2004 0010 0117 0003
Łaziska Górne, dn. 14 czerwca 2021 r.
OG.1431.41.2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-37834Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 2 czerwca 2021 r. (data rejestracji: 7 czerwca
2021 r.) o udostępnienie informacji publicznej proszę o przyjęcie poniższych informacji
będących w dyspozycji Urzędu Miejskiego w Łaziskach Górnych:
Wybrane (preferowane |lub najtrafniejsze) odpowiedzi zaznaczono poprzez ich
pogrubienie oraz podkreślenie.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi
także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą
o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami
(np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się
inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji
o tym, jakie to dokumenty.
NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
Strona1z4
Strona 2 z 4
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje
trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające
się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym
w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.)
na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
BRAK
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy
tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Inspektor, pomoc administracyjna, w zakresie obowiązków przygotowywanie
i umieszczanie treści w mediach społecznościowych
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy
o
wskazanie
roli
zgodnie
z
klasyfikacją
serwisu
Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności,
Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
Strona 3 z 4
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy
na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi
o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
NIE
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
NIE DOTYCZY
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
NIE DOTYCZY
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja
jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy).
NIE DOTYCZY
W załączeniu (na dalszych stronach niniejszego dokumentu) klauzula informacyjna
o przetwarzaniu danych osobowych w zakresie udostępniania informacji publicznej.
z up. Burmistrza Miasta
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Wojciech Dziduch
/podpisano elektronicznie/
Otrzymują:
1 x adresat na adres e-mail: sprawa-37834@fedrowanie.siecobywatelska.pl
1 x a/a OG
Strona 4 z 4
Klauzula informacyjna
o przetwarzaniu danych osobowych
w zakresie udostępniania informacji publicznej
W związku z realizacją wymogów określonych w art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym
związanych.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Łaziska Górne
z siedzibą w Łaziskach Górnych przy Placu Ratuszowym 1.
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, który nadzoruje prawidłowość
przetwarzania danych. Można się z nim skontaktować pisząc na adres siedziby
Administratora lub poprzez e-mail: iod@laziska.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z wykonaniem zadania
realizowanego w interesie publicznym lub w związku ze sprawowaniem władzy
publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) oraz w celu i zakresie niezbędnym do
wypełnienia określonego obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa
ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) tj. w związku z następującymi
przepisami prawa:
ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(w
sytuacji,
gdy
zaistnieje
konieczność
wydania
w
sprawie
decyzji
administracyjnej).
4. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane innym podmiotom wyłącznie na podstawie
odpowiednich przepisów prawa. Ponadto dane mogą być przetwarzane przez
podmioty zapewniające Administratorowi obsługę, z którymi Administrator zawarł
odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych lub na mocy innego
dozwolonego instrumentu prawnego czy w oparciu o inne umowy.
5. Pani/Pana
dane
nie
będą
przekazywane
do
państwa
trzeciego/organizacji
międzynarodowej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany do realizacji
celów przetwarzania danych wskazanych w pkt 3 i zarchiwizowane w sposób
i terminie określonym w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia
2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania,
usunięcia
lub
ograniczenia
przetwarzania
oraz
wniesienia
sprzeciwu
wobec
przetwarzania, w przypadkach i na zasadach przewidzianych prawem.
8. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj.: Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczące narusza przepisy ogólnego
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych
osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. zgodnie z art. 77 rozporządzenia.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednak ich
niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji
publicznej.
10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji,
w tym profilowaniu.