OR.1431.35.2021 Sułkowice, dnia 14 czerwca 2021 r.
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek z dnia 2 czerwca 2021 r. o udzielenie informacji publicznej
udostępniam następujące informacje:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa Bminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co
na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie
chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie było takiej sytuacji
7. lle osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
0
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Kierownik Referatu, pomoc administracyjna w Referacie RP — ogólny zapis
Podinspektor ds. promocji — konkretny wpis
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Burmistrz
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Nie dotyczy
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy
Z poważaniem,
orm TRZ
/ Pok TZYŃ,
Sporządziła:
Ewa Garbień — Kierownik Referatu RP
Un r
Otrzymują:
1. Adresat
2. Aa.