Lędziny, dnia 10.06.2021r.
Znak: SO.1431.0067.2021
90.KW. 9 bO0G-202A
e Urząd Miasta Lędziny
ać Sieć Obywatelska Watchdog Polska
"NIP: 646-10-30-597 ul. Ursynowska 22/2
tel.: +48 32 21 66511
+48 32 21 66 512 i
+48 32 21 66 513 02-605 Warszawa
+48 32 21 66 291
tel./fax: +48 32 21 66 508
http://www.ledziny. pl
http://www.e-ledziny eu
e-mail: umQledziny.pl
Dotyczy: wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Odpowiadając na złożony wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 02.06.2021 r. przedstawiam informacje do zawartych we wniosku
pytań:
1.Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku? - TAK
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi
także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o
więcej informacji o tym, jakie to dokumenty — NIE
ę SEKAP 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
RZ. - na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z
tym, co na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka) — NIE
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na
oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy? - TAK
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
- nie dotyczy, nie było takich sytuacji
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7 osób
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? -
NIE
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
- pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane
czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
- Podinspektor Wydziału Spraw Społecznych- odpowiedzialny za prowadzenie
i zamieszczanie informacji na stronie internetowej miasta i Facebook
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
- pracownik urzędu
| zukikkRkamumawaniziWiiŚk ZÓRÓARAÓWNAA ÓW o |
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym — NIE
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? - TAK
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku
jest opłacane z budżetu gminy? - NIE
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? -
nie dotyczy
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka
promocja jest opłacana z budżetu gminy — nie dotyczy
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30
kwietnia 2021 r. - nie dotyczy
Otrzymują:
1. Adresat
2.a/a
bcznych Sprawdzona pod względem
formónhoprawnym
© Adwokat Wojciech Berendowicz
/
NE