Szanowni Państwo, Bardzo uprzejmie prosimy o wzięcie przez Państwa Jednostkę
udziału w niniejszym badaniu realizowanym wspólnie przez Uniwersytet Szczeciński
oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Pragniemy podkreślić, iż niniejsze
badanie jest całkowicie anonimowe i uzyskane wyniki będę prezentowane tylko
zbiorczo. W niniejszym badaniu użyto następujących pojęć, które autorzy rozumieją
jako: Lokalny (regionalny) zrównoważony rozwój rozumiany jest jako sposób
lokalnego (regionalnego) gospodarowania (np. społecznego, ekonomicznego czy
ekologicznego), w którym zaspokojenie potrzeb obecnego pokolenia nie zmniejszy
szans zaspokojenia potrzeb przyszłych pokoleń. Lokalna (regionalne)
przedsiębiorczość rozumiana jako rozwój lokalnych (regionalnych) przedsięwzięć
gospodarczych i firm Dostęp do dóbr rozumiany jako sytuacja, w której zamawiający
zamiast stawać się właścicielem określonego dobra (produktu) jest tylko jego
użytkownikiem, płaci za czasowy dostęp do niego np. czasowy dostęp do używania
samochodu zamiast zakup samochodu na własność. Wsparcie finansowe rozumiane
jako wsparcie udzielone lokalnym przedsiębiorcom mającym np. nieruchomości na
terenie Państwa Jednostki w postaci ulg lub zwolnień w podatku od nieruchomości lub
odroczenie jego płatności itp. Wsparcie niefinansowe rozumiane jako wsparcie
udzielone lokalnym przedsiębiorcom pod postacią np. bezpłatnego udostępnienia im
Państwa infrastruktury biurowej czy bezpłatne doradztwo prawne itp. Model
administrowania publicznego- dominuje ogólny model racjonalności, odzwierciedlony w
modelu planowania dedukcyjnego, w którym proces decyzyjny rozpoczyna się od
wyznaczania celów, następnie drogą dedukcji wyprowadza się z tych celów polityki,
programy i działania umożliwiające realizację tych celów; Model nowego zarządzania
publicznego- dominuje ekonomiczny model racjonalności i zachowań organizacyjnych.
Zarządzanie sprawami publicznymi ma formę sterowania wyzwalającego możliwości
tkwiące w mechanizmie rynkowym; Model zarządzania relacjami w organizacjach
publicznych- zakłada traktowanie organizacji jako wzorca komunikowania się i
wzajemnych relacji w ramach istniejących grup. Występuje decentralizacja zarządzania
oraz partycypacja społeczna; Model współzarządzania publicznego- koncentruje się
na wewnętrznej organizacji sektora publicznego i instytucji wchodzących w jego skład,
a także na traktowanych jako główne relacjach zewnętrznych. Interes publiczny jest
kreowany w procesie współrządzenia jako wartości publiczne podzielane przez
użytkowników sieci, a warunki jego realizacji są negocjowane z partnerami i grupami
interesów; Model nowej służby publicznej oparty na teorii demokracji oraz koncepcji
rozwoju sfery publicznej opartej na wiedzy. Interes publiczny jest rozumiany jako
rezultat dialogu społecznego wokół podzielanych wartości. Adresatami działań są
obywatele, a rola organizacji administracji publicznej polega na służeniu, pomaganiu
poprzez negocjowanie i pośredniczenie na rzecz obywateli i grup społecznych oraz na
kreowaniu wartości publicznych. Model innowacyjnego zarządzania publicznego-
twórcze idee wprowadzane do praktyki zarządzania nakierowane na rozwiązanie
uporczywych problemów zarządzania publicznego. Innowacja jest aktem tworzenia i
wdrażania nowego sposobu osiągania konkretnych rezultatów lub zwiększania
wydajności pracy. Dotyczy nowych usług, nowych polityk i programów, nowych
podejść, nowych procesów. Z góry bardzo serdecznie Państwu dziękujemy za udział
w niniejszym badaniu i poświęcony czas.
Strona 1 z 22
w/ebankieta
1. Czy Państwa Jednostka wszczęła co najmniej jedno
postepowanie o udzielenie klasycznego zamówienia
publicznego na gruncie ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych (PZP)?
Jeśli zaznaczyli Państwo odpowiedź Nie lub Nie wiem proszę przejść do pytania nr 6.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
x Tak
0 Nie
OD Nie wiem
2. Proszę wskazać jakie efekty Państwa Jednostka
zamierza osiągnąć/osiągnęła we wszczętych
postepowaniach o udzielenie klasycznych zamówień
publicznych na gruncie ustawy PZP:
Zaznacz kilka odpowiedzi
x gospodarcze
innowacyjne
środowiskowe
społeczne
żadne
00000
inne (Proszę wskazać jakie):
Strona 2 z 22
w/ebankieta
3. Czy Państwa Jednostka poprzedzała analizą potrzeb i
wymagań wszczęte postepowania o udzielenie klasycznych
zamówień publicznych:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak
x Nie
OD Nie wiem
4. Czy Państwa Jednostka w prowadzonych analizach
potrzeb i wymagań analizowała możliwość dostępu do dóbr
(produktów/towarów) zamiast ich zakupu na własność?
Jeśli zaznaczyli Państwo odpowiedź Nie lub Nie wiem proszę przejść do pytania nr 6.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak
O Nie
0 Nie wiem
Strona 3 z 22
w/ebankieta
5. Proszę wskazać powody dla których Państwa Jednostka
nie rozważała możliwości zakupu dostępu do dóbr
(produktów/towarów) jako alternatywnego rozwiązania
wobec ich zakupu na własność?
6. Czy Państwa Jednostka przeprowadziła kiedykolwiek
postępowanie na zakup dostępu do dóbr
(produktów/towarów)?
Jeśli zaznaczyli Państwo odpowiedź Nie lub Nie wiem to proszę przejść do pytania nr
8.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
D Tak
0 Nie
x Nie wiem
Strona 4 z 22
w/ebankieta
7. Proszę wskazać postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego na zakup dostępu do dóbr
(towarów/produktów)
8. Jakie kryteria oceny ofert stosuje najczęściej Państwa
Jednostka w postepowaniach o udzielenie klasycznych
zamówień publicznych.
Proszę wskazać 3 najczęściej stosowane kryteria oceny ofert:
Zaznacz kilka odpowiedzi
X cena
O termin wykonania zamówienia
x okres gwarancji
warunki płatności
jakość, w tym parametry techniczne
aspekty społeczne
aspekty środowiskowe
aspekty innowacyjne
000000
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do
realizacji zamówienia, jeżeli mogą mieć znaczący wpływ na jakość wykonania
zamówienia
0
serwis posprzedażny oraz pomoc techniczna, warunki dostawy, takie jak termin
dostawy, sposób dostawy oraz czas dostawy lub okres realizacji
O inne (Proszę wskazać jakie?):
Strona 5 z 22
w/ebankieta
Strona 6 z 22
w/ebankieta
9. Czy Państwa Jednostka korzystała/korzysta ze
zwolnienia, o którym mowa w art. Ga ust. 1 (wcześniej art.
6) ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych
rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych
chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji
kryzysowych oraz niektórych innych ustaw tzw. ustawa
covidowa?
Jeśli zaznaczyli Państwo odpowiedź Nie lub Nie wiem proszę przejść do pytania nr 11.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
D Tak
x Nie
OD Nie wiem
10. Proszę wskazać jakie zamówienia Państwa Jednostka
udzieliła korzystając ze zwolnienia, o którym mowa w art.
Ga ust. 1 (wcześniej art. 6) ustawy tzw. covidowej?
Strona 7 z 22
w/ebankieta
11. Jakie warunki udziału stosuje najczęściej Państwa
Jednostka w postępowaniach o udzielenie klasycznych
zamówień publicznych.
Proszę wskazać 3 najczęściej stosowane warunki udziału:
Zaznacz kilka odpowiedzi
O zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
O uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów
O sytuacja ekonomiczna
O sytuacja finansowa
X zdolność techniczna
O zdolność zawodowa
O inne (Proszę podać jakie?):
12. Czy Państwa Jednostka wspiera zrównoważony rozwój
na poziomie lokalnym i/lub regionalnym?
Jeśli zaznaczyli Państwo odpowiedź Nie lub Nie wiem proszę przejść do pytania nr 14.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak
O Nie
x Nie wiem
Strona 8 z 22
w/ebankieta
13. Proszę wskazać za pomocą jakich działań Państwa
Jednostka wspiera/wspierała zrównoważony rozwój na
poziomie lokalnym i/lub regionalnym w ciągu ostatnich 12
miesięcy :
Zaznacz kilka odpowiedzi
O poprzez przyciąganie prywatnych inwestycji
0
poprzez pozyskiwanie funduszy unijnych czy dotacji ze środków krajowych na
inwestycje
0
poprzez udzielanie zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł (wcześniej
30 000 euro) lokalnym przedsiębiorcom
poprzez realizację projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
poprzez uwzględnianie aspektów społecznych w zamówieniach publicznych
poprzez uwzględnianie aspektów środowiskowych w zamówieniach publicznych
poprzez uwzględnianie aspektów gospodarczych w zamówieniach publicznych
poprzez uwzględnianie aspektów innowacyjnych w zamówieniach publicznych
000000
poprzez podział klasycznych zamówieniach publicznych na części, aby umożliwić
udział w postępowaniach mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom
0
poprzez wsparcie finansowe np. w postaci ulg i zwolnień w podatku od
nieruchomości udzielane przedsiębiorstwom
0 poprzez wsparcie niefinansowe np. w postaci bezpłatnego doradztwa prawnego
dla przedsiębiorców czy promocji ich oferty na stronach gminy
0 poprzez zmianę planów zagospodarowania przestrzennego
O inne (Proszę wskazać jakie?):
14. Proszę wskazać jak Państwa Jednostka
wspiera/wspierała przedsiębiorców w czasie pandemii
Covid-19 tj. w ciągu ostatnich 15 miesięcy:
Zaznacz kilka odpowiedzi
O poprzez przyciąganie prywatnych inwestycji
x poprzez pozyskiwanie funduszy unijnych czy dotacji ze środków krajowych na
inwestycje
Strona 9 z 22
w/ebankieta
0
poprzez udzielanie zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł (wcześniej
30 000 euro) lokalnym przedsiębiorcom
poprzez realizację projektów partnerstwa publiczno-prywatnego
poprzez uwzględnianie aspektów społecznych w zamówieniach publicznych
poprzez uwzględnianie aspektów środowiskowych w zamówieniach publicznych
poprzez uwzględnianie aspektów gospodarczych w zamówieniach publicznych
poprzez uwzględnianie aspektów innowacyjnych w zamówieniach publicznych
000000
poprzez podział klasycznych zamówieniach publicznych na części, aby umożliwić
udział w postępowaniach mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom
0
poprzez wsparcie finansowe np. w postaci ulg i zwolnień w podatku od
nieruchomości udzielane przedsiębiorstwom
O poprzez wsparcie niefinansowe np. w postaci bezpłatnego doradztwa prawnego
dla przedsiębiorców czy promocji ich oferty na stronach gminy
O poprzez zmianę planów zagospodarowania przestrzennego
O poprzez odstępowanie od wymagania żądania wadium w postępowaniach o
udzielenie zamówienia publicznego
O poprzez stosowanie jakościowych kryteriów oceny ofert w zamówieniach
publicznych o wadze większej niż 50% punktów
O poprzez rezygnację z udzielania zamówień in-house
O inne (Proszę wskazać jakie?):
Strona 10 z 22
w/ebankieta
15. Czy Państwa Jednostka ma opracowaną strategię tj.
sformalizowany dokument dotyczący wspierania
przedsiębiorczości:
Jeśli zaznaczyli Państwo odpowiedź Nie lub Nie wiem proszę przejść do pytania nr 18.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak
O Nie
x Nie wiem
16. Czy Państwa Jednostka ma opracowaną strategię tj.
sformalizowany dokument dotyczący wspierania lokalnego
i/lub regionalnego zrównoważonego rozwoju:
Jeśli zaznaczyli Państwo odpowiedź Nie lub Nie wiem proszę przejść do pytania nr 18.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak
O Nie
0 Nie wiem
Strona 11 z 22
w/ebankieta
17. Proszę podać kiedy wdrożyli Państwo strategie
wspierania przedsiębiorczości i/lub zrównoważonego
rozwoju oraz proszę podać jaki jest ich zakres
18. Z jakich źródeł finansuje Państwa Jednostka wsparcie
przedsiębiorczości i/lub zrównoważonego rozwoju.
Proszę wskazać maksymalnie 3 źródła finansowania:
Zaznacz kilka odpowiedzi
O opłaty lokalne
x podatki lokalne
O z partycypacji we wpływach z podatków dochodowych PIT i CIT
x dotacji ze środków krajowych
O funduszy unijnych
O inne (Proszę podać jakie?):
Strona 12 z 22
w/ebankieta
19. Czy Państwa Jednostka ma opracowany system
pomiaru skuteczności wykorzystywanych narzędzi
wspierania przedsiębiorczości i/lub zrównoważonego
rozwoju:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
OD Tak
x Nie
0 Nie wiem
20. Proszę wskazać czy pandemia Covid-19 wpłynęła na
sytuację finansową Państwa Jednostki:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak, sytuacja finansowa naszej Jednostki się poprawiła
x Tak, sytuacja finansowa naszej Jednostki się pogorszyła
O Nie
0 Nie wiem
Strona 13 z 22
w/ebankieta
21. Proszę wskazać w jakim zakresie pandemia Covid-19
wpłynęła na sytuację finansową Państwa Jednostki i czy
zmiana sytuacji finansowej będzie miała wpływ na np.
inwestycje zaplanowane do realizacji w ciągu najbliższych
12 miesięcy czy też na realizację innowacji społecznych czy
organizacyjnych.
Zmniejszenie wpływów z tytułu opodatkowania niektórych firm.
Strona 14 z 22
w/ebankieta
METRYCZKA
22. Typ jednostki samorządu terytorialnego:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Gmina wiejska
x Gmina wiejsko-miejska
Gmina miejska
Miasto na prawach powiatu
Powiat
0000
Urząd Marszałkowski
Strona 15 z 22
w/ebankieta
23. Siedziba:
Ul. Rynek 26, 32-410 Dobczyce
24. Wykształcenie osoby zarządzającej Jednostką:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
podstawowe
zawodowe
techniczne
0000
średnie
x wyższe
Strona 16 z 22
w/ebankieta
25. Czy osoba zarządzająca Jednostką prowadziła w
przeszłości działalność gospodarczą?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
D Tak
x Nie
OD Nie wiem
26. Czy osoba zarządzająca jest związana z Jednostką od
urodzenia lub mieszka na jej terenie?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
x Tak
O Nie
OD Nie wiem
Strona 17 z 22
w/ebankieta
27. Jaka jest łączna wartość finansowego wsparcia
udzielonego przez Państwa Jednostkę lokalnym
przedsiębiorcom (wszystkim, którzy otrzymali wsparcie) w
okresie od 01.01.2020 do 31.12.2020 roku?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O oz
x do 100 000 zł
O między 100 001 a 250 000 zł
O między 250 001 a 1 000 000 zł
O powyżej 1 000 000 zł
28. Ilu przedsiębiorców otrzymało łączenie finansowe
wsparcie od Państwa Jednostki w okresie od 01.01.2020 do
31.12.2020 r.
14 przedsiębiorców
Strona 18 z 22
w/ebankieta
29. Ile zamówień publicznych udzieliła Państwa Jednostka
od 01.01.2021 r. do 31.05.2021 r.
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
0
1-2
3-4
5
7
0000
-6
i więcej
30. Ile zamówień publicznych na dostęp do dóbr
(towarów/produktów) udzieliła Państwa Jednostka w
okresie ostatnich 3 lat?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
0
1-2
3-4
5-6
7
0000
i więcej
Strona 19 z 22
w/ebankieta
31. Ile zamówień publicznych udzieliła Państwa Jednostka
na podstawie zwolnienia z art. Ga ust. 1 (wcześniej art. 6
ust. 1) tzw. ustawy covidowej?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
x 0
1-2
3-4
5-6
0000
7 i więcej
32. Model zarządzania Jednostką:
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Model nowego zarządzania publicznego
x Model administrowania publicznego
Model zarządzania relacjami w organizacjach publicznych
Model współrządzenia publicznego
Model nowej służby publicznej
Model innowacyjnego zarządzania publicznego
00000
Inny (Proszę podać jaki?):
OD Nie wiem
Strona 20 z 22
w/ebankieta
33. Czy Państwa Jednostka uczestniczy w sieci innowacji
mającej na celu poszukiwanie innowacji społecznych czy
organizacyjnych?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak
x Nie
OD Nie wiem
34. Czy Państwa Jednostka współpracuje/współpracowała
w okresie ostatnich 12 miesięcy z instytucjami
wspierającymi rozwój przedsiębiorczości?
Zaznacz tylko jedną odpowiedź
O Tak
O Nie
x Nie wiem
Strona 21 z 22
w/ebankieta
35. Proszę wskazać przykładowe co najmniej 3 instytucje
wspierające rozwój przedsiębiorczości, z którymi
współpracuje/ współpracowała w okresie ostatnich 12
miesięcy Państwa Jednostka:
Strona 22 z 22
w/ebankieta