PREZYDENT MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
tel. 22 443 10 01, faks 22 443 10 02
sekretariatprezydenta©um.warszawa.pl, www.um.warszawa.pl
Warszawa, 16 czerwca 2021 r.
Znak sprawy: MM-OF.1431. 11 .2021.ECZ
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
)
Ń ajma” Pon je,
Dotyczy: odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej numer CRWIP/496121.
w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej numer CRWIP/4961/21
z dnia 2 czerwca 2021 r. w sprawie prowadzenia profili społecznościowych gminy, poniżej
przedstawiam zaznaczone wytłuszczeniem odpowiedzi na poszczególne pytania ankiety.
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania
prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie
kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na
stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach,
które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na
profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są
mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
Nie dotyczy
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej
urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane Są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały
spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
W momencie, gdy został zablokowany omyłkowo.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
71
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
Strona 2z6
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
e 1 główny specjalista,
e 2podinspektorów
Zakres obowiązków:
« _ Przygotowywanie treści do postów, grafik, animacji i filmów na potrzeby profili m.st.
Warszawy oraz innych profili m.st. Warszawy w mediach społecznościowych.
« _ Wsparcie podczas tworzenia strategii komunikacji i planowania kampanii na profilach m.st.
Warszawy w mediach społecznościowych.
« Realizowanie działań związanych z promowaniem treści opublikowanych na profilach m.st.
Warszawy w serwisach społecznościowych.
« _ Dbanie o spójność działań prowadzonych w obszarze mediów społecznościowych
z systemem identyfikacji wizualnej miasta.
« _ Budowanie i utrzymywanie relacji z użytkownikami w ramach mediów społecznościowych.
« Wspieranie działań informacyjnych dla mieszkańców m.st. Warszawy prowadzonych przez
biura i urzędy dzielnic m.st. Warszawy.
e Inne obowiązki oraz zadania powierzone przez przełożonego, nie ujęte w powyższym
zakresie, a wynikające ze specyfiki pracy.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Strona 3 z 6
Naczelnik Wydziału Komunikacji w Mediach Społecznościowych w Biurze Marketingu Miasta
Urzędu m.st. Warszawy.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI
PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie
roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu,
chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę na zlecenie Zamawiającego usług w
zakresie prowadzenia Płatnych działań informacyjnych w Mediach społecznościowych poprzez
wykorzystanie następujących narzędzi:
1) Facebook Business Manager i Facebook Ad Account;
W ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia na podstawie
zatwierdzanych na bieżąco przez Zlecającego Media Planów, Płatnych działań informacyjnych na
platformie Facebook i Instagram. W oparciu o konsultowane z Zamawiającym, precyzyjne
targetowanie geobehawioralne, Wykonawca zobowiązuje się do dotarcia z Płatnymi
działaniami informacyjnymi do odbiorców znajdujących się w określonym rejonie miasta
oraz zainteresowanych poszczególnymi tematami, w zależności od rodzaju komunikatu.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna
otrzymuje z tego tytułu.
W zależności od wysokości budżetu mediowego, jest to odpowiednio:
e Budżet mediowy: nie większy niż 8 000,00 zł brutto — wynagrodzenie Wykonawcy brutto: 4
920,00 zł brutto
Strona 4z6
e Budżet mediowy: między 8 001,00 a 15 000,00 zł brutto — wynagrodzenie Wykonawcy: 6
150,00 zł brutto
«e Budżet mediowy: powyżej 15 001,00 zł brutto — wynagrodzenie Wykonawcy: 6 150,00 zł
brutto
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Widoczność wpisów nie jest ograniczana, natomiast na profilu publikowane są płatne dark posty,
czyli wpisy widoczne tylko dla zawężonej grupy docelowej (widoczne w sekcji Transparentność
strony, Biblioteka reklam)
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
Tak: https://www.facebook.com/rafal.trzaskowski
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z
budżetu gminy?
Tak.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Strona 5z 6
Płatne kampanie z oficjalnych profili m.st. Warszawy na Facebook, Instagram i YouTube oraz
z oficjalnego profilu Prezydenta m.st. Warszawy na YouTube (łącznie, do 2 maja 2021 r.):
178 312,94 zł brutto.
Sprawę prowadzi: Emma Czubak, tel. 22 44 33 429; eczubakQ©um.warszawa.pl.
f DWA
z up. PREZYDENTA M.ST. WARSZAWY
kde
Dyrektora
Biura "Marketingu Miasta
Strona 6 z 6