BURMISTRZ SZCZYTNA
12-100 SZCZYTNO
ul. Sienkiewicza I
woj. warmińsko - mazurskie
OS.1431.33.2021 Szczytno, 17 czerwca 2021 r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznych, poniżej
przedstawiam potrzebne informacje:
CZĘŚĆ | — OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
TAK
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
a) informacyjną
b) promocyjną
c) dyskusyjną
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
mieszkańcami/mieszkankami
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
NIE
4. Jak wygląda kwestia umieszczenia informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z
tym, co na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie?
NIE
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
NIE
6.1 W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
NIE STOSUJEMY BLOKOWANIA UZYTKOWNIKOW
7. Ile osób jest obecnie zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
0
7.1 Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
NIE DOTYCZY
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot?
a) pracownicy urzędu
8.1 Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy
tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Prowadzenie Facebooka leży w obowiązkach podinspektorów oraz Naczelnika
Wydziału Promocji i Rozwoju Gospodarczego. Zakres obowiązków nie jest
konkretnie opisany, wskazane jest ogólnie prowadzenie mediów
społecznościowych.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku
NIE DOTYCZY
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczona? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Widoczność wpisów jest zawsze publiczna.
CZĘŚĆ II — OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
NIE
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
NIE
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
TAK
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe?
d) Nie — nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach
13.1 Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r.
| P
"—
, 4 © 5
K JYŁ SKI
NIE DOTYCZY