OR.1431.31.2021 Re: FW: wniosek o informację przez SOKOŁÓW PODLASKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #675 z SOKOŁÓW PODLASKI
>
>
>
>
> *From:* Sekretariat Urzędu Miasta Sokołów Podlaski [mailto:
> {{ email }}]
> *Sent:* Thursday, June 17, 2021 2:46 PM
> *To:* {{ email }}
> *Subject:* FW: wniosek o informację
>
>
>
>
>
>
>
> *From:* {{ email }} <
> {{ email }}>
> *Sent:* Thursday, June 17, 2021 9:50 AM
> *To:* {{ email }}
> *Subject:* wniosek o informację
>
>
>
> Szanowni Państwo,
>
> przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację
> w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam
> treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, ponieważ
> czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście?
> (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą
> o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli
> tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub
> na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam
> informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające
> się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie
> przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
> r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na
> oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu
> ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie
> opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL.
> JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
> https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które
> firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
> prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją
> się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest
> opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna
> promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o
> sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja
> 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na
> adres: {{ email }}
>
> Z poważaniem
>
> Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu
> 9/OB/I/2021
>
> --
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
> Załączniki:
>
> - https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43442/109178
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
> > W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu >
> {{ email }}: > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i > art.
> 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, > stowarzyszenie
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących
> informacji publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA
> FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b)
> tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do >
> odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter > > ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
> urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2.
> Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście?
> > (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia
> trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na
> stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na
> zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom
> dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w
> gminie/mieście) d) ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > >
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > >
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele
> urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d) Inna,
> jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4.
> Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku? a)
> umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub
> na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze
> miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > >
> kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie
> > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne,
> jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania
> użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30
> kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli
> jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany
> użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na
> dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu
> gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich > użytkownicy, którzy
> zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d)
> Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy
> > urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b)
> podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. >
> Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich
> > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie
> opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto
> decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA
> DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI
> PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy
> > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. >
> Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: >
> https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - >
> dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > > Facebooka
> z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: > Odpowiedzi na >
> wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, > Statystyki d) Reklamodawca
> - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: >
> Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań >
> > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, >
> jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o
> wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje
> z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook
> jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw.
> wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje
> oficjalny profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B)
> nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta
> > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje
> oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny
> profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w
> gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH
> SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, >
> którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania >
> reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych wpisów lub
> kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest
> opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
> > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c)
> Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie -
> nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna
> sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach
> płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach
> społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o
> ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie
> elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna
> Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z >
> zasadami reprezentacji [image: Obraz usunięty przez nadawcę.]
>