Urząd Miejski w Strzelcach Krajeńskich
- * STRZELCE KRAJ EŃSKIE 66-500 Strzelce Krajeńskie
W"
OCZAROWUJĄ! Aleja Wolności 48
tel. +48 95 763 1130
faks +48 95 763 3294
e-mail: urzad(©Ostrzelce.pl
www.strzelce.pl
IR.1431.2.2021.PB Strzelce Krajeńskie, dn. 23.06.2021r.
ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK O UDZIELENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ Z DNIA 18.06.2021 ROKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w
BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami
(np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Nie, zasady nie były poprzedzone dyskusją.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym,
co na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie było takiego przypadku. Nie mamy w tej kwestii wypracowanych zasad
postępowania.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Brak osób zablokowanych.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
Patryk Bagiński - inspektor ds. komunikacji społecznej - administrator, Mateusz Feder —
burmistrz - administrator, Mateusz Karkoszka — sekretarz - administrator, Łukasz
Sitarz — informatyk - redaktor.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie było takiego przypadku. Jeśli pojawi się taka potrzeba, decyzja zostanie ustalona
w trakcie szerokiej dyskusji wyżej wymienionych osób.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie. Widoczność wpisów nie jest ograniczana.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Tak, burmistrz na swoim prywatnym profilu informuje o sprawach gminnych.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
d) Nie. Nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia
2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy.
Z mej”