URZĄD GMINY LUBICZ
Lubicz Dołny
uł. Toruńska 21
87-162 LUBICZ .
tel. (056) 521-21-00, 678-22-15 Lubicz Dolny, 25.06.2021 r.
ORG. 1431.56.2021.JK
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
21 czerwca 2021 r. (data wpływu 21.06.2021 r.) informuję co następuje:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
Odp. Tak.
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie?
Odp. Informacyjną, promocyjną, dyskusyjną, ma ułatwić codzienny kontakt
przedstawicieli urzędu z mieszkańcami.
3. Czy zasady korzystania przez gminę z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach ?
Odp. Tak, w regulaminie fanpage'a.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
Odp. Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam
informacje trafiają w pierwszej kolejności. Na Facebooka przygotowywane są różne
treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie
przygotowywanym w urzędzie ?
Odp. Tak, w regulaminie fanpage'a.
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy na oficjalnym profilu gminy zablokowani byli
jacyś użytkownicy ?
Odp. Tak.
6.1. _ W Jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odp. Nie było takiej sytuacji.
7. Ile osób jest obecnie zablokowanych na oficjalnym profilu gminy w tym serwisie?
Odp. Zablokowane są 2 konta.
7.1. _ Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny ?
Odp. Nie dotyczy.
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot?
Odp. Pracownicy urzędu.
8.1. _ Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka.
Odp. Głównym administratorem profilu gminnego jest osoba zatrudniona na
stanowisku inspektora w Referacie Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu
Gminy Lubicz, która pełni również funkcję rzecznika prasowego urzędu, a także
zajmuje się wszelkimi innymi tematami związanymi z komunikacją społeczną,
m.in. prowadzenie strony internetowej, redagowanie gazety gminnej,
wydawanie newslettera czy przygotowywaniem informacji do mediów. Dostęp
do administrowania profilem gminnym ma również kierownik Referatu Promocji
i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Lubicz.
8.2. Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku ?
Odp. O zablokowaniu na Facebooku decyduje Administrator po akceptacji
Kierownika Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Lubicz
lub Wójt Gminy Lubicz.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczona? Chodzi
o sytuacje, w których post nie jest tzw. wpisem publicznym.
Odp. Nie.
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta na Facebooku?
Odp. Tak.
11. Czy prowadzenie oficialnego profilu wójta na Facebooku jest opłacane z budżetu
gminy ?
Odp. Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt prowadzi swój własny profil, na którym
informuje o sprawach, które dzieją się w gminie ?
Odp. Nie dotyczy.
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja
profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy
taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
Odp. Nie- nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a
30 kwietnia 2021 r.
Odp. Nie dotyczy.
Ż wa WÓJTA
ZZA , /
Wro Rakotwiechki
ZASTĘPCA WÓJTĄ
Otrzymują:
1. Adresat
2. ała