GMINA MIEJSKA WŁODAWA
al. J. Piłsudskiego 41; 22-200 Włodawa
tel. 82 57 21 444; fax. 82 57 22 454
www.wlodawa.eu; infoQQwlodawa.eu
Włodawa, dnia 29 czerwca 2021 r.
ZKI.1431.31.2021.AT
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Pani/Pan Katarzyna Batko-Tołuć, Marzena
Błaszczyk, Szymon Osowski
ODPOWIEDŹ NA WNIOSEK O UDZIELENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej na podstawie art. 2 ust. 1
ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej, przesłany pocztą elektroniczną
z adresu sprawa-38784©fedrowanie.siecobywatelska.pl otrzymany w dniu 21.06.2021 r., dotyczący
udostępnienia informacji w zakresie pytań:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
Ad. 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy
wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
Odp. Ad.1. b
Ad.2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na
stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które
na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu
pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są
mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
Odp. Ad.2.a,b
Ad.3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
Odp. Ad.3 Nie
Ad. 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej
urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w
pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie
internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
Odp. Ad.4. c
Ad. 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
Odp. Ad.5. b
Ad. 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
Odp. Ad.6.a
Ad. 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odp. Ad.6.1. Nie było takich próśb.
Ad. 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Odp. Ad.7. W oparciu o dane prezentowane przez serwis Facebook nie jest możliwe ustalenie liczby
zablokowanych osób. Facebook nie uniemożliwia jednej osobie zakładanie wielu kont. Obecnie na
profilu Włodawa Miasto Trzech Kultur zablokowanych jest 12 kont użytkowników (osób/stron).
Ad. 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
Odp. Ad.7.1. b
Ad. 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
Odp. Ad.8. a
Ad.8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media
społecznościowe?)
Odp. Ad.8.1. Pracownicy Wydziału Oświaty, Kultury i Promocji — umieszczanie informacji na profilu
Pracownik Wydziału Administracyjnego — umieszczanie informacji na profilu
Ad.8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Odp. Ad.8.2. Administrator
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO
PYTANIA 9
Ad. 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
https://www.facebook.com/help/289207354498410 [1]
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność
w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
Ad. 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
Ad. 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
Ad. 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje,
w których post NIE JEST tzw. Wpisem publicznym.
Odp. Ad.9. Wszystkie posty na profilach Gminy Miejskiej Włodawa są postami publicznymi
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
Ad. 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
Odp. Ad.10. b
Ad. 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane
z budżetu gminy?
Odp. Ad.11. Nie
Ad. 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil,
na którym
informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Odp. Ad.12.Tak
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Ad. 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
mediach.
e) Inna sytuacja — jaka?
Odp. Ad.13. d
Ad. 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych
w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Odp. Ad.13.1 Nie dotyczy.
Osoba wytwarzająca informację: Agata Zakrzewska
Osoba udostępniająca informację: Agnieszka Trzebunia
Data wytworzenia dokumentu: 29.06.2021 r. Burmistrz
Wiesław zyński