Urząd Miejski w Nowogrodzie Bobrzańskim
ul. J. Słowackiego 11 Dni i godziny urzędowania: Nr telefonów i faksów:
66-010 Nowogród Bobrzański Poniedziałek 8.00-16.00 Centrala 68 329-09-62
NIP: 9291004928 wtorek - piątek.7.00 - 15.00 Fax 68 329-09-62
e-mail: now.bobrz.um©post.p]
web: www.nowogrodbobrz.pl
— — s - Nowogród Bobrzański, 29.06.2021 r.
Znak: OKSV.1431.05.2021
S. Osowski, K. Batko-Tołuć,
M. Błaszczyk
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek z dnia 18 czerwca 2021 r. o udostępnienie informacji publicznej
informuję:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak.
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
jest udzielenie kilku odpowiedzi):
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także
w BIP lub na stronie internetowej),
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz),
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą
o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście),
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami
(np. na profilu pojawia się także burmistrz i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu,
zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.).
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji
o tym, jakie to dokumenty.
Nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym,
co na stronie internetowej i w BIP.
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym
w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie.
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie.
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie dotyczy.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nie dotyczy.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie.
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu.
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane
czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Stanowiska: Burmistrz Nowogrodu Bobrzańskiego; pomoc administracyjna; referent
w biurze obsługi klienta; referent ds. informacji, promocji zdrowia, współpracy
z zagranicą i dokumentacji archiwalnej. Wskazanie prowadzenia.
Wskazanie prowadzenia.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Administrator.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi
o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Tak.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil burmistrza na Facebooku?
b) nie.
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu burmistrza na Facebooku jest opłacane z budżetu
gminy?
Nie dotyczy.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy burmistrz prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Tak.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka
promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r.
a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy).
Nie dotyczy.
Z poważaniem