image001_nq32m7R.png
|
La Burmistrz Siechnic ul. ana Pawda II 12, 55-011 Siechnice, tel 71 786 09 01, faks 71 786 09 07
k
jechnice.gmina.pl, e-mail siechnice.pl
Siechnice, 29 czerwca 2021 r.
WOP.1431.79.2021
Pan
Szymon Osowski
Pani
Katarzyna Batko-Tołuć
Pani
Marzena Błaszczyk sprawa-39031 Gfedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na wniosek z dnia 21 czerwca 2021 r. złożony w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176), poniżej wskazuję odpowiedzi na zadane we wniosku pytania. Podkreślenie jest równoznaczne z wybraniem odpowiedzi.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU Ad 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
©) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
Ad 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjna (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
©) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
Ad 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie. Ad 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
|
image002.png
|
£o na stronie internetowej i w BIE d) Inne, jakie?
Ad 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
Ad 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak b)
Ad 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? Po złożeniu wniosku i jego uwzględnieniu.
Ad 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7 osób.
Ad 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak
b) nie
©) nie dotyczy 4) Inna sytuacja (jaka?)
Ad 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
Ad 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Podinspektor WSS - obsługa gminnych profili na portalach społecznościowych (facebook, youtube),
Inspektor WSS - administrowanie stroną internetową Gminy Siechnice oraz Biuletynem Informacji Publicznej Gminy Siechnice, redakcja gminnych profili w serwisach społecznościowych.
Ad 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? Kierownik WSS.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
|
image003.png
|
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
m/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
Ad 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie, nie jest. CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
Ad 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
atak
b) nie
Ad 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Ad 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
©) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach. e) Inna sytuacja - jaka?
Ad 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (0 ile dotyczy)
6476,00 brutto. sk
Jana Pawła II 12, 55-0: www.giechnice.gm REGON: 931935128, NIP: 912 10 05 691
Gmina Siechni
|
SKM_C224e21063013460.pdf
|
A Burmistrz Siechnic ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, tel. 71 786 09 01, faks 71 786 09 07
xk www.siechnice.gmina.pl, e-mail: biuroQumsiechnice.pl
Siechnice, 29 czerwca 2021 r.
WOP.1431.79.2021
Pan
Szymon Osowski
Pani
Katarzyna Batko-Tołuć
Pani
Marzena Błaszczyk sprawa-39031Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na wniosek z dnia 21 czerwca 2021 r. złożony w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176), poniżej wskazuję odpowiedzi na zadane we wniosku pytania. Podkreślenie jest równoznaczne z wybraniem odpowiedzi.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU Ad 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
Ad 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
z c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.) e) Inna, jaką?
Ad 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie.
Ad 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
n ronie internetowej i w B d) Inne, jakie?
Ad 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak i
lokowani
Ad 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak b) nie
Ad 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? Po złożeniu wniosku i jego uwzględnieniu.
Ad 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7 osób.
Ad 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny? a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
Ad 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
Ad 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Podinspektor WSS — obsługa gminnych profili na portalach społecznościowych (facebook, youtube),
Inspektor WSS — administrowanie stroną internetową Gminy Siechnice oraz Biuletynem Informacji Publicznej Gminy Siechnice, redakcja gminnych profili w serwisach społecznościowych.
Ad 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Kierownik WSS.
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
Ad 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie, nie jest. CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
Ad 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak b) nie
Ad 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Ad 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta. Tak - tylko na profi h) gmin
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
Ad 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
6476,00 brutto. y ny = )
Gmina Siechnice, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, sekretariat: tel. 71 786 09 01, faks 71 786 09 07 www.siechnice.gmina.pl, e-mail: biuroQumsiechnice.pl REGON: 931935129, NIP: 912 10 05 691
|