Sawin, dnia 05.07.2021
RŚG.1431.26.2021.MP/8678
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22 m. 2, 02-605 Warszawa
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania postawione we wniosku:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak;
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie
internetowej);
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz);
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na
co dzień dzieją się w gminie/mieście);
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty. Nie;
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie
internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane
w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie;
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta
zablokowani byli jacyś użytkownicy?
Urząd Gminy Sawin tel. (82) 567 30 12
ul. Chutecka 12 fax. (82) 545 97 14
22-107 Sawin e-mail: ugQ©sawin.pl
NIP: 563-10-55-473
REGON: 000549051
Urząd Gminy Sawin
ul. Chutecka 12
22-107 Sawin
tel. (82) 567 30 12
fax. (82) 545 97 14
e-mail: ug@sawin.pl
NIP: 563-10-55-473
REGON: 000549051
b) nie;
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie blokujemy użytkowników.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta
w tym serwisie?
Nie blokujemy użytkowników.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
c) nie dotyczy;
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu;
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Nie blokujemy użytkowników.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post
NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Wszystkie posty zamieszczone na fanpage Gminy Sawin są publiczne.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie;
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Wójt posiada swój prywatny profil na facebooku, na którym zamieszcza również informację promujące
działania urzędu gminy.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane
są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach;
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach
społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r.
Nie dotyczy.