<7. . (peoHOGta.
Urząd Gminy Nowe Piekuty /
Od: sprawa-37802©0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Wysłano: czwartek, 17 czerwca 2021 09:50
Do: urzadQnowepiekuty.pl
Temat: wniosek o informację RPLI/264/2021 P
Data:2021-06-17
Szanowni Państwo,
przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację w zakresie korzystania
przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie
odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
(a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy
wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie
kilku odpowiedzi)
(AJinformacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie
internetowej)
romocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na
1
co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu
pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność,
odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o
sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
OCE = w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
IE
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej
kolejności
c))Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie
internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały
spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
Facebooka)
a) tak
(b)nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
))nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
2
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie? fYlk
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
(cyhie dotyczy
) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z
prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?) ŻIANOKIskŁo Do PRONO z, GUNY
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku? (NIE DOT4 cw
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JESLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚC DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli
zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy,
Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi
o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z
tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których
post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. (IE
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu
gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na
którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście? (Tie
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę,
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
4
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
dYNie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) (IŻ DQ 4 CU
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-
3 7802Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Z, poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu 9/0B/1/2021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
Załączniki:
« https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43570/109306
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu > gminaQQjodlownik.pl: > Na podstawie
art. 61 ust. I Konstytucji RP i > art. 10 ust. I ustawy o dostępie do > informacji publicznej, >
stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących informacji
publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina >
prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym
tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > >
ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście do
pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście? >
(możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z
informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie >
walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom
dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać >
codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się
także > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > > działalność,
odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o
sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > >
informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej
urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają
w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie >
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i
ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub
innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6.
Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach >
6
zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na dzień
odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy
są > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy
d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do
pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich >
obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie opisane > czy tylko
wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników
na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY
PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia
profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: >
https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - > dostęp do Facebooka z pełną
kontrolą b) Redaktor - dostęp do > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: >
Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, > Statystyki d) Reklamodawca - >
dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1.
Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o
opisanie, > jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości >
miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność
wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST
tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil >
> wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu
wójta/burmistrza/prezydenta > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje
oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny profil, na którym informuje o >
sprawach, > które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W >
MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, > którego
prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna >
promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka
promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > >
wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu
7
wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social >
mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych kampanii >
reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30>
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie
elektronicznej na adres: £ (EMAIL; ; > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk -
> członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji