URZĄD GMINY BRAŃSK
17-120 Brańsk, ul. Rynex 6
Iski, woj. podlas
Brańsk, dnia 19.11.2021 r.
RO.1431.54.2021
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pan Szymon Osowski
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął do Urzędu
Gminy Brańsk w dniu 05.11.2021 r. na podstawie art. 13 ust. | ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (t.j. D.z. U. z 2019r. poz. 1429) ) udzielam odpowiedzi na pytania:
a)
b)
c)
Jakie osoby miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE MAKSYMALNIE 3 ODPOWIEDZI
radni, podejmując uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
wójt ( burmistrz, prezydent miasta),
urzędnicy, którym powierzono przygotowanie raportu,
mieszkańcy w konsultacjach, debatach, podczas spotkań,
pracownicy firmy zewnętrznej, którym powierzono przygotowanie raportu,
inne osoby — jakie?
- Radni wskazując kierunki do uwzględnienia w raporcie, bez uchwały.
nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Jakie czynniki miały największy wpływ na zawartość raportu o stanie gminy za 2020 rok?
PROSIMY O WYBRANIE JEDNEJ ODPOWIEDZI
dostępność wskaźników, danych i informacji,
treść raportu za 2019 rok i wcześniejszych raportów,
inne czynniki — jakie?
nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Jakie działania podjął urząd, by zbadać jakich danych w raporcie za 2020 r. oczekują
mieszkańcy? PROSIMY O WYBRANIE WSZYTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
przygotował i przeprowadził ankietę konsultacyjną,
zorganizował fizyczne spotkanie/a z mieszkańcami,
zorganizował spotkanie/a z mieszkańcami w Internecie,
współpracował z organizacjami społecznymi,
współpracował z radnymi,
analizował, o co pytają mieszkańcy we wnioskach o informację publiczną,
inne- jakie?
nie podjęto żadnych działań.
Jaka była rola radnych przy przygotowaniu raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
radni przygotowali uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu o stanie
gminy, o którym mowa w art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym,
radni aktywnie włączali się w dyskusję na temat raportu w czasie debaty,
radni sami pozyskiwali dane do raportu,
d) radni podpowiadali urzędnikom, co interesuje mieszkańców,
e) radni sami pytali mieszkańców, co ich interesuje,
f) inne jakie?
g) radni nie byli zaangażowani w przygotowanie raportu na żadnym etapie,
5. Na jakie problemy napotkał urząd przy przygotowaniu raportu za 2020 rok? PROSIMY O
WYBRANIE WSZYTKICH PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) brak dostępu do danych informacji,
b) brak informacji zwrotnej od mieszkańców,
c) brak zaangażowania się organizacji społecznych,
d) trudności komunikacyjne — wytłumaczenie mieszkańcom czemu służy raport,
e) niejasność po stronie urzędu, czemu służy raport
f) raport jest za długi i trudno zdecydować, z jakich treści zrezygnować,
g) inne jakie?
h) urząd nie napotkał żadnych problemów.
6. Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można zabrać głos
na temat treści raportu o stanie gminy za 2020 rok? PROSIMY O WYBRANIE WSZYTKICH
PASUJĄCYCH ODPOWIEDZI
a) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd,
c) informowano w radiu lub telewizji samorządowej,
d) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub wójta (burmistrza,
prezydenta miasta),
e) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale nieprowadzonych przez
samorząd, .
f) w mieście/gminie pojawiły się ogłoszenia i plakaty,
g) informowano w inny sposób — proszę opisać jaki,
h) nie informowano o tym mieszkańców.
7. Czy podczas debaty nad raportem o stanie gminy za 2020 rok mogli zabierać głos także ci
mieszkańcy, którzy nie zbierali co najmniej 20 lub 50 podpisów (Art. 28 aa ust. 7 ustawy o
samorządzie gminnym)?
a) tak,
b) nie,
c) inna odpowiedź — jaka?
Pierwszy etap realizacji obowiązku informacyjnego
- Administratorem zbieranych i przetwarzanych danych osobowych jest Urząd Gminy w Brańsku, ul. Rynek 8, 17-120 Brańsk, reprezentowany przez Wójta Gminy Brańsk. Może Pan/Pani
skontaktować się z nami osobiście, poprzez korespondencję tradycyjną lub telefonicznie pod numerem 85 737 50 31
- Zbierane dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań z zakresu informacji publicznej, wynikających z Ustawy z dnia 06 września 2001 r o dostępie do informacji publicznej
Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do prawidłowego i sprawnego przebiegu zadań publicznych realizowanych przez Urząd Gminy.
- Pełna treść obowiązku informacyjnego dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://samorzad gov.pl/web/gmina-bransk/ochrona-danych-osobowych