BURMISTRZ MIASTA WĄGROWCA
ul. Kościuszki 15a 62-100 Wągrowiec
www.wagrowiec.eu e-mail: miastoQwagrowiec.eu
Wągrowiec, 05.04.2022 r.
KSP.1431.28.2022
Wnioskodawcy:
Katarzyna Batko-Tołuć, Szymon Osowski
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-46745(0fedrowanie.siecob
Odpowiadając na Państwa wniosek o udzielenie informacji publicznej z 25 marca
2022 r. (data wpływu), dotyczący zdalnych sesji rady gminy, na podstawie art. 61 ust. 1 i 2
Konstytucji RP, w związku z art. 2 ust. | oraz art. 13 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz.U.2020.2176 z późn. zm.), informuję, że:
Ad 1/
Tegoroczne sesje Rady Miejskiej w Wągrowcu odbywały się w trybie stacjonarnym. Dotychczas
odbyły się dwie sesje stacjonarne: 28.02.2022 r. oraz 08.03.2022 r. (sesja nadzwyczajna).
Ad 2/
Tegoroczne sesje odbywały się w formie stacjonarnej dla wszystkich radnych, którzy w nich
uczestniczyli.
Ad 3/
Linki do projektów uchwał opublikowanych w BIP:
XLVIII — link wygasł i nie ma już do niego dostępu
XLIX — Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Wągrowcu: -
http://bip.wagrowiec.eu/wagrowiecm/bip/projekty-uchwal-rady-miejskiej/?pid=2577
Ad 4/
Nie dotyczy.
Ad 5a/
Tak — wyniki głosowania są od razu widoczne dla uczestniczących radnych oraz mieszkańców.
Ad 5b-5c/
Istnieje możliwość zabrania głosu przez mieszkańców w przypadku posiedzeń odbywających się
za pomocą środków porozumiewania na odległość — oczywiście może się to odbywać wyłącznie
po wcześniejszym uzgodnieniu tego faktu z przewodniczącym rady.
Ad 5d/
W przypadku posiedzeń odbywających się za pomocą środków porozumiewania na odległość
istnieje teoretyczna możliwość zorganizowania stanowisk dla mieszkańców chcących
uczestniczyć w takim posiedzeniu w siedzibie urzędu. Dotychczas nie było takiej potrzeby.
WĄGROWIEC
wyzwala energię
A
BURMISTRZ MIASTA WĄGROWCA
ul. Kościuszki 15a 62-100 Wągrowiec
www.wagrowiec.eu e-mail: miastoQGwagrowiec.eu
Ad 6/
Posiedzenia komisji Rady Miejskiej w Wągrowcu nie są transmitowane w Internecie.
Ad 7/
Nie dotyczy.
Ad 8/
Nie dotyczy.
Ad 8a/
Nie dotyczy.
Ad 9/
Do organów gminy nie wpłynęły dotychczas skargi mieszkańców lub radnych dotyczące
zdalnego trybu obradowania.
Na podstawie art. 14. ust.l ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz.U.2020.2176 z późn. zm.) niniejszą odpowiedź przesyłam podany adres e-mail:
sprawa-46745(Qfedrowanie.siecobywatelska.pl .
Załączniki:
1. Klauzula informacyjna RODO.
Z poważaniem
a! „| « 2.
Jałosław Berendt
Wydział Kultury, Sportu, Turystyki, Promocji Miasta i Zdrowia — Piotr Korpowski,
„korpowski(QQwagrowiec.eu.
Wydział Organizacyjny — Małgorzata Samarzewska (m.samarzewska(awagrowiec.eu), Robert Rejmoniak
Otrzymują:
l/adresat.
2/ a/a.
WĄGROWIEC
wyzwala energię
Pm
8.
10.
WĄGROWIEC
wyzwala energię
BURMISTRZ MIASTA WĄGROWCA
ul. Kościuszki 15a 62-100 Wągrowiec
www.wagrowiec.eu e-mail: miastoQwagrowiec.eu
KLAUZULA INFORMACYJNA - RODO
Zgodnie z art. 13 ust. I i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r.,
informuję, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15A, 17, 62-100
Wągrowiec, reprezentowany przez Burmistrza. Kontakt z administratorem jest możliwy za pomocą adresu
mailowego: miastoQQwagrowiec.eu
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Aleksandra Cnota-Mikołajec. Kontakt z inspektorem jest możliwy
za pomocą adresów mailowych: aleksandraQ)eduodo.pl lub iod(aeduodo.pl,
Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. I lit. a, b, c, e RODO wccelach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze na podstawie powszechnie obowiązujących
przepisów prawa,
b) wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby,
której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
c) wykonanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej
powierzonej administratorowi,
d) realizacji zadań wynikających ze statutu administratora,
e) w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody w zakresie i w celu
określonym w treści zgody,
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów
władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z administratorem przetwarzają jego dane
osobowe,
c) podmioty realizujące zadania Administratora Danych Osobowych, takie jak: operator pocztowy, bank,
dostawca oprogramowania dziedzinowego.
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3.
W przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach - przez czas określony w tych przepisach.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych,
Ma Pani/Pan prawo żądania od Administratora:
a) - dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich pierwszej kopii,
b) do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
c) do usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 17 RODO oraz art. 18 RODO,
d) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na zasadach opisanych w art. 21 RODO,
e) do przenoszenia danych, zgodnie z art. 20 RODO,
f) _ prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
g) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli dane przetwarzane były na jej podstawie.
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie
zgody przed jej wycofaniem.
W celu skorzystania oraz uzyskania informacji dotyczących praw określonych powyżej (lit. a-g) należy skontaktować
się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ustawy
o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami jest obligatoryjne. Konsekwencją niepodania
danych osobowych będzie brak możliwości rozpoczęcia wypełniania obowiązku prawnego leżącego na
Administratorze Danych Osobowych.
Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.