odpowiedź na wniosek o udostęnienie informacji publicznej przez CZAPLINEK w sprawie Monitoring samorządy $135 z CZAPLINEK
Czaplinek, dnia 2018-01-23
Nr pisma OG.1431.4.2018
W odpowiedzi na maila w sprawie udostępnienia informacji publicznej poniżej
odpowiedzi na poszczególne zapytania:
1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
(art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała?
NIE
2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)?
NIE
3. Czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego)?
Gmina Czaplinek nie powołała rady oświatowej.
4. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała?
TAK. http://www.czaplinek.bip.net.pl/?a=4941.
5. Informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016?
W latach 2014-2016 Rada Miejska w Czaplinku przyjęła 355 uchwał.
6. Informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016?
2014 - 3
2015 - 2
2016 - 1
7. Czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym)?
W Gminie Czaplinek powołano Społeczną Radę Młodzieży na podstawie
Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czaplinku oraz art. 7. ust. 1
pkt 17 i 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
8. Czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym)?
W Gminie Czaplinek powołano Społeczną Radę Seniora Zarządzeniem Nr 78/2013
z dnia 22 października 2013. Społeczną Radę Seniora powołano na podstawie
Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czaplinku oraz art. 7. ust. 1
pkt 17 i 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
9. Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody
na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie
adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała
o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego?
TAK. http://www.czaplinek.bip.net.pl/?a=6237.
10. Link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie?
Gmina Czaplinek nie posiada zarządzeń w sprawie realizacji funduszu
sołeckiego. Realizacja funduszu sołeckiego odbywa się na podstawie uchwały
Nr XIX/165/16
z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie funduszu sołeckiego.
11. Czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www
(link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w
sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego)?
NIE
12. Jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie
w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny)?
NIE DOTYCZY
13. Jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016.
NIE DOTYCZY
Pozdrawiam
Monika Doroba
Kierownik Referatu Planowania, Rozwoju Gospodarczego, Turystyki i Promocji
Urząd Miejski w Czaplinku
Tel. +48 94 375 47 90
Kom. +48 510 086 870