image001.png
|
Nadleśnictwo Kup
|
akta_sprawy_LiO_epuap_01_marca_2022.pdf
|
Pismo ogólne do podmiotu publicznego https://epuap.gov.pl/warehouse/feDocContent?id=1886459458typ...
Dokumont elektroniczny WUJ
P pU/ 1032/2022 L—LM——>D>)DoL,) >) D).).))D)D|)QJJJ)))Q Ls kscw Rota 2022-03-02
Miejsce i data sporządzenia dokumentu
2022-03-01 Dane nadawcy Dane adresata MARTA JAGUSZTYN-KRYNICKA PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO KUP (46-082 KUP, WOJ. OPOLSKIE)
WNIOSEK
Wniosek o informację — ponowienie
W celu usprawnienia komunikacji w załączniku przesyłamy ponowienie wniosku wysłanego 15 lutego pocztą elektroniczną. Zgodnie z ustawą wnosimy o odpowiedź w formie elektronicznej na adres email podany w piśmie oraz w poprzednich wiadomościach wysłanych pocztą elektroniczną, a NIE na system e-puap.
Z wyrazami szacunku,
Marta Jagusztyn
Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
Fundacja Lasy i Obywatele
KRS 0000906912
Załączniki: 1. Wniosek_do_Nadleśni:
żk_do_Nadleśnictw_ponowienia.pdf
Dokument nie zawiera podpisu
Podpis elektroniczny
1żil 02.03.2022, 13:0<
Wniosek o dostęp do informacji
Na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania zadaje Fundacja Lasy i Obywatele.
Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag, wniosków, petycji i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie od 1 stycznia 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo.
Pytania są kontynuacją monitoringu, który przeprowadziliśmy wraz z Siecią Obywatelską Watchdog na przełomie roku 2020/21. W wyniku tego monitoringu wiele z nadleśnictw odmówiło nam dostępu do informacji. Wybrane odmowy zaskarżyliśmy do sądu administracyjnego. We wszystkich zakończonych już sprawach sądy orzekły bezprawność odmowy informacji. Liczymy więc na to, że zgodnie z prawem udzielą nam Państwo informacji.
Pytania
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu od 1 stycznia 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. kto zgłaszał postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły pytania, wnioski i uwagi zgłaszane przez stronę społeczną. c. rezultatów zgłaszania pytań, postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
d. dokumentacji komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną.
Przyjęte definicje terminów użytych w pytaniach podano poniżej.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, media, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag”: każda z form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o
gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo w swojej dokumentacji, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email odpowiedni dla Państwa nadleśnictwa, zgodnie z tabelą zamieszczoną poniżej. Adres ten jest zgodny z adresem podanym również w wersji tego wniosku wysłanej do Państwa dnia 15 lutego.
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
KS pozpiszaurany
Marta Jagusztyn MARTA Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji AYN EKRYNICKA,
Wniosek do Nadleśnictwa: Adres Email do korespondencji
Andrychów sprawa-43913Ginfo.lasyiobywatele.pl Antonin sprawa-44168Ginfo.lasyiobywatele.pl Augustów sprawa-43914Ginfo.lasyiobywatele.pl Babimost Sprawa-44011Ginfo.lasyiobywatele.pl Babki sprawa-44169Ginfo.lasyiobywatele.pl Barlinek sprawa-44204Ginfo.lasyiobywatele.pl Barycz sprawa-44133Ginfo.lasyiobywatele.pl
Biała Podlaska Sprawa-43991Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa:
Białogard Białowieża Bielsk w Bielsku Podlaskim Bielsko Bierzwnik Biłgoraj Bogdaniec Bolesławiec Bolewice Borne Sulinowo Brodnica Browsk Brynek Brzeg Brzeziny Brzózka Bydgoszcz Bytnica Bytów Celestynów Cewice Chełm Chmielnik Chocianów Choczewo Chojna Chotyłów Cisna Cybinka Czaplinek Czarna Białostocka Czarne Człuchowskie Czarnobór Czerniejewo Czersk Człuchów Dąbrowa Daleszyce Damnica Dobieszyn Dobrocin Dojlidy
Adres Email do korespondencji
sprawa-44205Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43915Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43916Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43917Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44206Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43992Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44012Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43945Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44170GQinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44207Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43976Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43918Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43919Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43920GQinfo.lasyiobywatele.pl Sprawa-44036Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44013Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43977Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44014Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44101Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44057Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43921Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43993Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44134Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43946Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43922Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44208Ginfo.lasyiobywatele.pl Sprawa-43994Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44087Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44015Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44209Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43923Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44102Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44210Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44171Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44103Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44104Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43978Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44135Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44105Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44058Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44148Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43924Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa:
Adres Email do korespondencji
Drawno Drawsko Dretyń Drewnica Durowo
Elbląg
Ełk
Garwolin Gdańsk
Gidle
Giżycko Głęboki Bród Głogów z siedzibą w Głogowie Głogów z siedzibą w Głogowie Małopolskim Głusko Gniezno Gołąbki Golub-Dobrzyń Góra Śląska Gorlice Górowo Iławeckie Gościeradów Grodziec Grodzisk Grójec Gromnik Grotniki Gryfice Gryfino Henryków Herby
Iława
Jabłonna
Jamy
Janów Lubelski Jarocin Jarosław Jastrowie Jędrzejów Jedwabno Jeleśnia
Jugów
sprawa-44211Ginfo. sprawa-44212Ginfo. sprawa-44106Ginfo. sprawa-44059Ginfo. sprawa-44172Ginfo. sprawa-43925Ginfo. sprawa-43926Ginfo. sprawa-44060Ginfo. sprawa-43927Ginfo. sprawa-44037Ginfo. sprawa-43928Ginfo. sprawa-43929Ginfo. sprawa-43947Ginfo. sprawa-44232Qinfo.
asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl
asyiobywatele.pl
sprawa-44016Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44173Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43980Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43979Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43948Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44044Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44149Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43995Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44174Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44175Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44061Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44045Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44038Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44213Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44214Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43949Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44116Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44150G©info.lasyiobywatele.pl sprawa-44062Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43981Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43996Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44176Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44088Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44177Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44136Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44151Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44117Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43950Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa:
Adres Email do korespondencji
Kaczory
Kaliska
Kalisz Pomorski Kalisz z siedzibą w Szałe Kamienna Góra Kańczuga Karczma Borowa Karnieszewice Kartuzy
Karwin Kędzierzyn Kielce
Kłobuck Kłodawa Kluczbork Knyszyn
Kobiór Kołaczyce Kolbudy Kolbuszowa Koło
Koniecpol Konin Konstantynowo Korpele Kościan Kościerzyna Koszęcin Kozienice Kraśnik Krościenko Krosno
Krucz Krzeszowice Krzyż
Kudypy
Kup
Kwidzyn
Lądek Zdrój Łagów
Lębork
Legnica
sprawa-44178Ginfo. sprawa-43930Ginfo. sprawa-44215Ginfo. sprawa-44231Ginfo. sprawa-43951Ginfo. sprawa-44089Ginfo. sprawa-44179Ginfo. sprawa-44216Ginfo. sprawa-43931Ginfo. sprawa-44017Ginfo. sprawa-44076Ginfo. sprawa-44137Ginfo. sprawa-44118Ginfo. sprawa-44018Ginfo. sprawa-44077Ginfo. sprawa-43932Ginfo. sprawa-44119Ginfo.
asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl
sprawa-44091Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43933Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44090Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43982Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44120Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44180Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44181Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44152Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44182Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43934Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44121Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44063Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43997 Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44046Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44019Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44183Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44047Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44184Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44153Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44078Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43935Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43952Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44138Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43936Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43953Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa:
Adres Email do korespondencji
Limanowa Lipinki
Lipka
Lipusz
Łobez Łochów Łopuchówko Lubartów Lubin Lubliniec Lubniewice Łuków Łupawa Lutowiska Lutówko Lwówek Śląski Manowo Marcule Maskulińskie Miastko Miechów Międzychód Międzylesie Międzyrzec Międzyrzecz Międzyzdroje Miękinia Mieszkowice Milicz Miłomłyn Mińsk Mircze Mirosławiec Młynary Mrągowo Myślenice Myślibórz Myszyniec Namysłów Narol Nawojowa
Niedźwiady
sprawa-44048Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44020Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44185Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43937Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44217Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44064Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44186Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43998Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43954Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44122Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44021Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43999Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44107Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44092Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43983Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43955Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44218Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44065Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43938Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44108Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44049Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44187Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43956Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44000Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44022Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44220Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43957Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44219Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43958Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44154Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44066Giinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44001Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44221Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44155Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44156Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44050Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44222Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44067Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44079Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44093Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44051Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44109Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa: Nowa Dęba Nowa Sól
Nowe Ramuki Nowy Targ Oborniki Oborniki Śląskie Olecko
Oleśnica Śląska Olesno
Olkusz
Olsztyn Olsztynek Opoczno
Opole
Orneta
Osie
Ostrów Mazowiecka Ostrowiec Świętokrzyski Osusznica Parczew
Piaski
Pieńsk
Pińczów Piwniczna Płońsk
Płytnica
Pniewy
Podanin Poddębice Polanów Pomorze Potrzebowice Prudnik Przedborów Przemków Przymuszewo Przysucha Przytok
Puławy
Radom Radoszyce (dawn. Ruda Maleniecka) Radzyń Podlaski
Adres Email do korespondencji
sprawa-44094Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44023Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44157Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44052Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44188Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43959Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43939Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43960Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44080Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44053Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44158Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44159Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44039Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44081Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44160Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43984Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44068Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44139Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44110Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44002Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44189Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43961Qinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44140Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44054Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44069Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44223Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44190Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44191Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44040Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44224Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43940Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44192Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44082Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44193Ginfo.lasyiobywatele.pl Sprawa-43962Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44111Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44070Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44024Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44003Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44071Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44233Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44004Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa:
Adres Email do korespondencji
Resko Rozwadów Rudnik
Rudy Raciborskie Rudziniec Runowo Ruszów Rybnik
Rytel
Rzepin
Sarbia
Sarnaki Siedlce Sieniawa Sieraków Siewierz Skarżysko Skwierzyna Sława Śląska Sławno Smardzewice Smolarz Śnieżka Sobibór Sokołów Solec Kujawski Spała Spychowo Srokowo Stąporków Starachowice Stary Sącz Staszów Strzebielino z siedzibą w Luzinie Strzelce Strzelce Krajeńskie Strzelce Opolskie Stuposiany Sucha Suchedniów Sulechów
Supraśl
sprawa-44225Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44095Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44096Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44123Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44124Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43985Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43963Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44125Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44112Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44025Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44194Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44072Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44073Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44097Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44195Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44126Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44141Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44026Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44027Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44226Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44041Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44028Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43966Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44005Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44074Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43986Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44042Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44161Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44162Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44144Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44142Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44055Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44143Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43941Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44006Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44029Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44083Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44098Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44056Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44145Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44030Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43942Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa:
Adres Email do korespondencji
Susz Świdnica Świdnik Świeradów Świerczyna Świerklaniec Świętoszów Syców Szczytno Szklarska Poręba Szprotawa Taczanów Tomaszów Toruń Torzym Trzcianka Trzebciny Trzebielino Trzebież Tułowice Turawa Turek Tuszyma Ujsoty
Ustka Ustroń Ustrzyki Dolne Wałbrzych Wałcz Waliły Warcino Węgierska Górka Węgliniec Wejherowo Wichrowo Wielbark Wipsowo Wisła Włodawa Włoszakowice Włoszczowa
Wołów
sprawa-44163Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43967Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44007Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43968GQinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44227Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44127Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43969Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43964Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44164Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43965Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44031Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44196Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44008Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43987Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44032Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44197Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43988Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44113Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44228Ginfo.lasyiobywatele.pl Sprawa-44084Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44085Ginfo.lasyiobywatele.pl
sprawa-44198Ginfo. sprawa-44099Ginfo. sprawa-44128Ginfo. sprawa-44114Ginfo. sprawa-44129Ginfo. sprawa-44100Ginfo. sprawa-43970Ginfo. sprawa-44229Ginfo. sprawa-43943Ginfo. sprawa-44115Ginfo. sprawa-44130Ginfo. sprawa-43971Ginfo. sprawa-43944Ginfo.
asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl lasyiobywatele.pl lasyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl asyiobywatele.pl
asyiobywatele.pl
sprawa-44165Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44166Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44167Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44131Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44009Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44199Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44146Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43972Ginfo.lasyiobywatele.pl
Wniosek do Nadleśnictwa:
Adres Email do korespondencji
Wolsztyn Wronki Wymiarki Żagań Zagnańsk Zamrzenica Zawadzkie Zdroje Zdrojowa Góra Zielona Góra Złocieniec Złoczew Złotoryja Złotów Złoty Potok Żmigród Żołędowo Zwierzyniec
Zwoleń
sprawa-44200Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44201Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44033Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44035Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44147Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43989Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44086Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43973Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44202Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44034QGinfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44230Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44043Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43974Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44203Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44132Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43975Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-43990Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44010Ginfo.lasyiobywatele.pl sprawa-44075Ginfo.lasyiobywatele.pl
|
akta_sprawy_LiO_mail_z_15_lutego_2022.pdf
|
1 Marek Blizna Od: [External] sprawa-44078@info.lasyiobywatele.pl <sprawa-44078 @info.lasyiobywatele.pl> Wysłano: wtorek, 15 lutego 2022 20:09 Do: 0218 Kup Temat: wniosek o informację Na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania zadaje Fundacja Lasy i Obywatele. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag, wniosków, petycji i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które: 1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL. 2. miały miejsce w Nadleśnictwie od 1 stycznia 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo. Pytania są kontynuacją monitoringu, który przeprowadziliśmy wraz z Siecią Obywatelską Watchdog na przełomie roku 2020/21. W wyniku tego monitoringu wiele z nadleśnictw odmówiło nam dostępu do informacji. Wybrane odmowy zaskarżyliśmy do sądu administracyjnego. We wszystkich zakończonych już sprawach sądy orzekły bezprawność odmowy informacji. Liczymy więc na to, że zgodnie z prawem udzielą nam Państwo informacji. Pytania 1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu od 1 stycznia 2018 roku do momentu odpowiedzi na to pismo, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie: a. kto zgłaszał postulaty, pytania, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? b. zagadnień, których dotyczyły pytania, wnioski i uwagi zgłaszane przez stronę społeczną. c. rezultatów zgłaszania pytań, postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób. d. dokumentacji komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną. Przyjęte definicje terminów użytych w pytaniach podano poniżej. "Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, media, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje "Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo w swojej dokumentacji, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii. 2 Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc. Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: sprawa- 44078@info.lasyiobywatele.pl W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707 Marta Jagusztyn Członkini Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji -- Fundacja Lasy i Obywatele KRS 0000906912 tel. 515-832-707
|
akta_sprawy_wniosek_o_informację.zip
|
|
akta_sprawy_ZG.0172.1.2022__20220302_RE_wniosek_o_informację.zip
|
|
akta_sprawy_ZG.0172.1.2022__20220315_Informacja_w_sprawie_wniosku.zip
|
|
akta_sprawy_ZG.0172.1.2022__20220302.pdf
|
Nadleśnictwo Kup PGL LP Nadleśnictwo Kup, ul. 1-go Maja 9 46-082 Kup tel.: +48 77 4695212, fax: +48 77 4695353, e-mail: kup@katowice.lasy.gov.pl www.kup.katowice.lasy.gov.pl Kup, 02.03.2022 r. Zn. spr.: ZG.0172.1.2022 Wyłącznie pocztą elektroniczną: sprawa-44078@info.lasyiobywatele.pl Sz. P Marta Jagusztyn Fundacja Lasy i Obywatele Dotyczy: Wezwanie wnioskodawcy do uzupełnienia wniosku o udostępnienie informacji publicznej Mając na uwadze treść Pani wniosku z dnia 15 lutego 2022 r. o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie, wskazuję że zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 ze zm.) informacja o środowisku i jego ochronie, z wyłączeniem informacji udostępnionej w bazie danych, o której mowa w art. 128 ust. 1, jest udostępniana na pisemny wniosek o udostępnienie informacji. Złożony przez Panią wniosek z dnia 15 lutego 2022 r. nie spełnia zatem wymogów formalnych, jako że został złożony za pomocą wiadomości mailowej. Dołączony do wiadomości link zawierający wniosek nie gwarantuje bezpieczeństwa, że treść linku nie zostanie zmieniona. Ponadto obecna sytuacja (ogłoszony stopnień alarmowy CHARLIE-CRP) powoduje wzmożone zagrożenie cybernetyczne co skutkuje brakiem przesłanek do otwierania linków przesłanych przez strony trzecie (względy bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej LP). Wobec powyższego, mając na względzie treść art. 12 ust. 1 ww. ustawy, wzywam Panią do uzupełnienia braku formalnego wniosku z dnia 15 lutego 2022 r. o udostępnienie informacji poprzez jego złożenie na piśmie w wersji analogowej lub poprzez skrzynkę podawczą ePUAP, która uwierzytelnia nadawcę pliku, w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania, pod rygorem pozostawienia złożonego wniosku bez rozpoznania. Z poważaniem Jarosław Jańczyk Nadleśniczy Nadleśnictwa Kup /dokument podpisany elektronicznie/
|
akta_sprawy_ZG.0172.1.2022__20220315.pdf
|
Nadleśnictwo Kup PGL LP Nadleśnictwo Kup, ul. 1-go Maja 9 46-082 Kup tel.: +48 77 4695212, fax: +48 77 4695353, e-mail: kup@katowice.lasy.gov.pl www.kup.katowice.lasy.gov.pl Kup, 15.03.2022 r. Zn. spr.: ZG.0172.1.2022 Wyłącznie pocztą elektroniczną: sprawa-44078@info.lasyiobywatele.pl Sz. P Marta Jagusztyn-Krynicka Fundacja Lasy i Obywatele Dotyczy: Informacja w sprawie wniosku o udostępnienie informacji o środowisku. W nawiązaniu do wniosku opatrzonego podpisem elektronicznym z dnia 22.02.2022 r. załączonego przy piśmie przesłanym w dniu 01.03.2022 r. za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP, Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup informuje, że przedmiotowy wniosek, wbrew twierdzeniom wnioskodawcy, nie obejmuje informacji o środowisku i jego ochronie w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. w: Dz.U. z 2021 r., poz. 2373). Wskazać bowiem należy, iż informacja wskazana we wniosku nie stanowi informacji o środowisku i jego ochronie w rozumieniu art. 8 ust. 1 i art. 9 ust. 1 w rozumieniu ww. ustawy. Z poważaniem Jarosław Jańczyk Nadleśniczy Nadleśnictwa Kup /dokument podpisany elektronicznie/
|
1_Potwierdzenie__Kup.pdf
|
af BNP Paribas Bank Polska S.A. sm
B N P PARI BAS ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa x
tel. +48 22 134 00 00
10 Potwierdzenie transakcji
Dane nadawcy
05160014621854841890000003
Rachunek Pomocniczy
FUNDACJA LASY I OBYWATELE UL. PŁK. ZOLTNA BALÓ 4/16 02-793 WARSZAWA
Kwota
100,00 PLN
Typ transakcji PRZELEW INTERNETOWY
Data transakcji 2022-11-22
Numer transakcji CEN2211220696594
Wygenerowano 22.11.2022
Dane odbiorcy
24101014010051802231000000 NBP O.Okr./Opole
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Op
olu
Tytuł
wpis od skargi na bezczynność, organ Nadleśniczy Nadleśnictwa
Kup Jarosława Jańczyka ul. 1 Maja 9, 46-082Kup
Status operacji Zrealizowana
Data zaksięgowania 2022-11-22
Niniejsze potwierdzenie przelewu zostało sporządzone na podst. art. 7 ustawy Prawo Bankowe ( Dz.U. nr 72 z 2002r., poz. 665, z późniejszymi zmianami ). Dokument wygenerowany
komputerowo, za pomocą systemu bankowości internetowej, nie wymaga podpisu ani stempla.
|
2_KRS__FundacjiLiO.PDF
|
Wydruk informacji pobranej w trybie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, posiada moc dokumentu wydawanego przez Centralną Informację, nie wymaga podpisu i pieczęci. CENTRALNA INFORMACJA KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO KRAJOWY REJESTR SĄDOWY Stan na dzień 21.07.2022 godz. 12:01:47 Numer KRS: 0000906912 Informacja odpowiadająca odpisowi pełnemu Z REJESTRU STOWARZYSZEŃ, INNYCH ORGANIZACJI SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH, FUNDACJI ORAZ SAMODZIELNYCH PUBLICZNYCH ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ PODMIOT NIEWPISANY DO REJESTRU PRZEDSIĘBIORCÓW Nr wpisu 1 Data dokonania wpisu 22.06.2021 Opis REJESTRACJA W KRAJOWYM REJESTRZE SĄDOWYM Sygnatura akt WA.XIII NS-REJ.KRS/24106/21/810 Oznaczenie sądu SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO Nr wpisu 2 Data dokonania wpisu 22.06.2021 Opis ZMIANA DANYCH W REJESTRZE Sygnatura akt WA.XIII NS-REJ.KRS/24106/21/810/NIP Oznaczenie sądu ------ Nr wpisu 3 Data dokonania wpisu 23.06.2021 Opis ZMIANA DANYCH W REJESTRZE Sygnatura akt WA.XIII NS-REJ.KRS/24106/21/810/REGON Oznaczenie sądu ------ Dział 1 Rubryka 1 - Dane podmiotu Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1.Oznaczenie rodzaju organizacji 1 - FUNDACJA 2.Numer REGON/NIP 2 3 REGON: ---, NIP: 9512521617 3 - REGON: 389261058, NIP: 9512521617 3.Nazwa 1 - FUNDACJA LASY I OBYWATELE 4.Dane o wcześniejszej rejestracji - - ------ 5.Czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego? 1 - NIE Rubryka 2 - Siedziba i adres podmiotu Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1.Siedziba 1 - kraj POLSKA, woj. MAZOWIECKIE, powiat WARSZAWA, gmina WARSZAWA, miejsc. Strona 1 z 5 WARSZAWA 2.Adres 1 - ul. PŁK. ZOLTÁNA BALÓ, nr 4, lok. 16, miejsc. WARSZAWA, kod 02-793, poczta WARSZAWA, kraj POLSKA 3.Adres poczty elektronicznej 1 - ------ 4.Adres strony internetowej 1 - ------ Rubryka 3 - Jednostki terenowe lub oddziały Brak wpisów Rubryka 4 - Informacje o statucie Numer i nazwa pola Nr kolejny w polu Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1.Informacja o sporządzeniu lub zmianie statutu 1 1 - 30 KWIETNIA 2021 ROKU Rubryka 5 Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1.Czas, na jaki została utworzona organizacja 1 - NIEOZNACZONY Rubryka 6 - Sposób powstania podmiotu Brak wpisów Rubryka 7 - Nie dotyczy Brak wpisów Rubryka 8 - Organ sprawujący nadzór Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1.Nazwa organu 1 - MINISTER KLIMATU I ŚRODOWISKA, PREZYDENT M.ST. WARSZAWY Dział 2 Rubryka 1 - Organ uprawniony do reprezentacji podmiotu L.p. Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1 1.Nazwa organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu 1 - ZARZĄD 2.Sposób reprezentacji podmiotu 1 - 1.W PRZYPADKU, GDY ZARZĄD FUNDACJI SKŁADA SIEJ TRZECH BĄDŹ DWÓCH OSÓB, OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI SKŁADAJĄ DWIE CZŁONKINIE / DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU FUNDACJI DZIAŁAJĄCE / DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE. 2.W PRZYPADKU, GDY ZARZĄD FUNDACJI SKŁADA SIĘ Z JEDNEJ OSOBY OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI SKŁADA JEDNA CZŁONKINI / Strona 2 z 5 JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE. Podrubryka 1 Dane osób wchodzących w skład organu L.p. Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1 1.Nazwisko / Nazwa lub firma 1 - JAGUSZTYN KRYNICKA 2.Imiona 1 - MARTA JULIA 3.Numer PESEL/REGON 1 - 75053100045 4.Numer KRS - - ****** 5.Funkcja w organie reprezentującym 1 - PREZES ZARZĄDU Rubryka 2 - Organ nadzoru L.p. Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1 1.Nazwa organu 1 - RADA FUNDACJI Podrubryka 1 Dane osób wchodzących w skład organu L.p. Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1 1.Nazwisko / Nazwa lub firma 1 - SARATA 2.Imiona 1 - NATALIA MARIA 3.Numer PESEL/REGON 1 - 79060216005 Rubryka 3 Brak wpisów Dział 3 Rubryka 1 - Nie dotyczy Brak wpisów Rubryka 2 - Wzmianki o złożonych dokumentach Brak wpisów Rubryka 3 - Cel działania organizacji Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1.Cel działania 1 - CELE FUNDACJI TO: 1)AKTYWIZACJA I MOBILIZACJA OBYWATELEK I OBYWATELI DO UCZESTNICTWA W ŻYCIU SPOŁECZNYM, 2)WZMACNIANIE MERYTORYCZNE I FINANSOWE OSÓB, INICJATYW I ORGANIZACJI OBYWATELSKICH , 3)PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM SKUTKOM ZMIAN KLIMATYCZNYCH, 4)OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO, TAK BY ZACHOWAĆ JE W DOBRYM STANIE Strona 3 z 5 DLA PRZYSZŁYCH POKOLEŃ, 5)PROMOWANIE DEBATY I DIALOGU, 6)DZIAŁANIE NA RZECZ EFEKTYWNEGO, PRAWORZĄDNEGO, PRZEJRZYSTEGO I OTWARTEGO NA KONTROLĘ OBYWATELSKĄ GOSPODAROWANIA MAJĄTKIEM PUBLICZNYM I ZARZĄDZANIA POLITYKAMI PUBLICZNYMI. Rubryka 4 - Przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku publicznego Brak wpisów Rubryka 5 Brak wpisów Dział 4 Rubryka 1 - Zaległości Brak wpisów Rubryka 2 - Wierzytelności Brak wpisów Rubryka 3 - Informacje o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości na podstawie art. 13 ustawy z 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe albo o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu w przedmiocie ogłoszenia upadłości albo w postępowaniu restrukturyzacyjnym albo po prawomocnym umorzeniu postępowania restrukturyzacyjnego Brak wpisów Rubryka 4 - Umorzenie prowadzonej przeciwko podmiotowi egzekucji z uwagi na fakt, że z egzekucji nie uzyska się sumy wyższej od kosztów egzekucyjnych Brak wpisów Dział 5 Rubryka 1 - Kurator Brak wpisów Dział 6 Rubryka 1 - Likwidacja Brak wpisów Rubryka 2 - Informacja o rozwiązaniu organizacji Numer i nazwa pola Nr wpisu Zawartość wprow. wykr. 1.Określenie okoliczności - - ------ Strona 4 z 5 Rubryka 3 - Zarząd komisaryczny lub przymusowy lub przedstawiciel do prowadzenia bieżących spraw stowarzyszenia Brak wpisów Rubryka 4 - Informacja o połączeniu lub podziale Brak wpisów Rubryka 5 - Informacja o postępowaniu upadłościowym Brak wpisów Rubryka 6 - Informacja o postępowaniu układowym Brak wpisów Rubryka 7 - Informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych, o postępowaniu naprawczym lub o przymusowej restrukturyzacji Brak wpisów Rubryka 8 - Informacja o zawieszeniu działalności gospodarczej Brak wpisów data sporządzenia wydruku 21.07.2022 adres strony internetowej, na której są dostępne informacje z rejestru: ekrs.ms.gov.pl Strona 5 z 5
|
3_Fundacja_Lasy_i_Obywatele.docx
|
Fundacja Lasy i Obywatele 02-793 Warszawa PŁK. ZOLTÁNA BALÓ 4 NIP: 9512521617 REGON: 389261058 Miejsce i data sporządzenia dokumentu , 2022-11-22 Dane adresatów
skarga Skarga na bezczynność Treść dokumentu Warszawa, dnia 22.11.2022r.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu za pośrednictwem
Nadleśniczego Jarosława Jańczyka Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasów Państwowych Nadleśnictwo Kup ul. 1 Maja 9 46-082 Kup
Podmiot zobowiązany: Nadleśniczy Jarosław Jańczyk Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup
Strona skarżąca: Fundacja Lasy i Obywatele ul. Płk. Zoltána Baló 4/16 02-793 Warszawa Epuap: /Lasy_i_Obywatele/domyslna KRS: 0000906912
Skarga
W imieniu Fundacji Lasy i Obywatele wnoszę skargę na bezczynność Nadleśniczego Nadleśnictwa Kup w przedmiocie rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji o środowisku z 15 lutego 2022 r. skarga zawiera ponaglenie wysłane do Nadleśnictwa oraz załącznik KRS Fundacji Lasy i Obywatele.
Wskutek bezczynności organu zarzucam naruszenie:
1) art. 74 ust.3 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. w zakresie, w jakim przepis ten stanowi podstawę prawa do uzyskiwania informacji o stanie i ochronie środowiska poprzez pominięcie tego przepisu, co doprowadziło do nieudostępnienia wnioskowanych informacji, 2) art. 8 ust. 1 i art. 9 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (dalej jako: u.u.i.ś), 3) art. 74 ust. 4 Konstytucji RP należy również wskazać na 8 ust. 2 u.u.i.ś poprzez działanie wbrew obowiązkowi wynikającemu z tych przepisów, 4) art. 14 ust. 1 u.u.i.ś w zakresie, w jakim przepis ten stanowi o tym, że udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, poprzez brak udostępnienia informacji we wskazanym terminie.
Wobec powyższego wnoszę o:
1) Zobowiązanie podmiotu zobowiązanego do załatwienia wniosku z 15 lutego 2022 r. 2) stwierdzenie, że podmiot zobowiązany dopuścił się bezczynności, 3) zasądzenie od podmiotu zobowiązanego na rzecz Fundacji kosztów postępowania według norm przepisanych.
Uzasadnienie
1. Wnioskiem z 15 lutego 2022 r. Fundacja zwróciła się do podmiotu zobowiązanego o udostępnienie informacji o środowisku dotyczących decyzji o gospodarce leśnej1. 2. 24 lutego 2022 r. do podmiotu zobowiązanego wysłano treść wniosku zawierający podpis zaufany2. 3. 1 marca 2022r. Fundacja wysłała do nadleśnictwa wniosek podpisany elektoronicznie poprzez ePUAP. 4. 2 marca 2022 r. podmiot zobowiązany wezwał Fundację do uzupełnienia wniosku, ponieważ w związku ze złożeniem wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej zawiera on braki formalne. Przy czym zostało w tym piśmie wskazane, że podstawą wezwania był art. 12 ust. 1 u.u.i.ś.3. 5. Na tym etapie rozpoznania wniosku podmiot zobowiązany nie miał wątpliwości, że wniosek należy wykonać na podstawie u.u.i.ś. 6. Dodatkowo Fundacja 9 marca 2022 r. przypomniała o obowiązku wykonania wniosku oraz wskazał, że przedmiotowo podobne wniosku w poprzednim roku sądy klasyfikowały jako wnioski mające oparcie w u.u.i.ś 4. 7. Pismem z 15 marca 2022 r. podmiot zobowiązany poinformował Fundację, że złożony wniosek nie obejmuje informacji o środowisku5. 8. W piśmie tym nie znajduje się żadne uzasadnienie takowego stanowiska, a wyłącznie arbitralne stwierdzenie, że wniosek nie dotyczy informacji o środowisku. 9. Należy wskazać, że przedmiot wniosku dotyczył gospodarki leśnej. Pytania dotyczyły zarówno środowiska jak i jego ochrony. 10. Ustawodawca w art. 1 pkt 1 lit. a) u.u.i.ś wskazał, że „Ustawa określa zasady i tryb postępowania w sprawach udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie”. 11. Ustawa ta będzie miała pierwszeństwo w każdym przypadku w jakim wniosek o informację dotyczy informacji o środowisku i jego ochronie. 12. Bezsprzecznie każde działanie związane z gospodarką leśną ma związek ze środowiskiem, czy też z jego ochroną. Trudno zrozumieć z jakich przyczyn Organ twierdzi inaczej. Takowe stanowisko Organu prowadzi do uznania, że np. działania mogące wpłynąć na elementy środowiska nie dotyczą kwestii związanych ze środowiskiem i jego ochroną. 13. W tym zakresie wystarczające jest sięgnięcie m.in. do art. 9 ust. 1 pkt. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko: „Udostępnieniu, o którym mowa w art. 8, podlegają informacje dotyczące: środków, takich jak: środki administracyjne, polityki, przepisy prawne dotyczące środowiska i gospodarki wodnej, plany, programy oraz porozumienia w sprawie ochrony środowiska, a także działań wpływających lub mogących wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt 1, oraz na emisje i zanieczyszczenia, o których mowa w pkt 2, jak również środków i działań, które mają na celu ochronę tych elementów”. 14. Działanie Fundacji w zakresie pozyskiwania informacji dotyczących gospodarki leśnej dotyczy m.in kwestii ochrony zasobów leśnych, a tym samym ochrony środowiska. W tym zakresie należy zwrócić uwagę na kwestie poruszone w uzasadnieniu wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 13 maja 2009 r., Kp 2/09:
„Zgodnie z art. 5 Konstytucji, Rzeczpospolita Polska "zapewnia ochronę środowiska, kierując się zasadą zrównoważonego rozwoju". Przepis ten, zamieszczony w pierwszym rozdziale Konstytucji, zawierającym zasady i założenia uznane przez ustrojodawcę za szczególnie ważne dla bytu państwowego, wskazuje podstawowe cele i zarazem zadania państwa. (…) Dlatego też można - na potrzeby sprawy niniejszej przyjąć, za ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zm.; dalej: p.o.ś.), że "środowisko" to ogół elementów przyrodniczych, w tym przekształconych w wyniku ludzkiej działalności, w szczególności zaś powierzchnia ziemi, kopaliny, wody, powietrze, krajobraz, klimat oraz inne elementy różnorodności biologicznej, a także wzajemne oddziaływania pomiędzy tymi elementami (art. 3 pkt 39 p.o.ś.), "ochrona środowiska" zaś, to ogół działań (albo zaniechań) umożliwiających zachowanie lub przywracanie równowagi przyrodniczej, w szczególności polegających na racjonalnym kształtowaniu środowiska i gospodarowaniu jego zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, przeciwdziałaniu zanieczyszczeniom oraz na przywracaniu elementów przyrodniczych do stanu właściwego (art. 3 pkt 13 p.o.ś.). "Zrównoważony rozwój" natomiast, to rozwój społeczno-gospodarczy, w którym działania polityczne, gospodarcze i społeczne są zintegrowane (z zachowaniem równowagi przyrodniczej oraz trwałości podstawowych procesów przyrodniczych), w celu zagwarantowania współczesnemu i przyszłym pokoleniom możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb (art. 3 pkt 50 p.o.ś.). Samo pojęcie "zrównoważonego rozwoju" zaczerpnięte zostało z dokumentów prawa międzynarodowego i oznacza wymóg, by ingerencja w środowisko była jak najbardziej ograniczona (jak najmniej szkodliwa), a korzyści społeczne były proporcjonalne i społecznie adekwatne do wyrządzonych szkód.
Przyjmuje się, że art. 5 Konstytucji wskazuje najdonioślejsze wartości i najbardziej podstawowe cele, w których realizację winny się włączyć wszelkie organy władzy publicznej, wykorzystując wszystkie ich kompetencje. "Zapewnienie ochrony środowiska", o którym mowa w przepisie, oznacza "nie tylko zapewnienie mieszkańcom nieskażonego powietrza, zdrowej wody pitnej czy terenów rekreacyjnych (...) lecz również ochronę (...) konkretnego krajobrazu, ukształtowania terenu czy sieci rzecznej, indywidualizującej Polskę i stanowiącej czynnik Jej tożsamości" (Paweł Sarnecki, uwagi do art. 5, [w:] Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz, red. L. Garlicki, Warszawa 2001). (…) "Bezpieczeństwo ekologiczne", które ma być zapewnione przez władze publiczne to stan środowiska pozwalający na bezpieczne przebywanie w nim i korzystanie z niego. Instrumentem zapewnienia tego bezpieczeństwa jest ochrona środowiska - chroniąc je ustawodawca winien kierować się zasadą zrównoważonego rozwoju. Z unormowań konstytucyjnych wynika, że w nakazie ochrony środowiska zawierają się wszelkie działania władz publicznych zapobiegające pogarszaniu się stanu środowiska oraz pozwalające na poprawę tego stanu dla dobra przyszłych pokoleń.”
15. Dlatego też szczególną ochroną winno się obejmować prawo do informacji o środowisku, jako jedno z gwarancji realizacji zasad wynikających z art. 5 Konstytucji i 74 ust. 1 i 2 Konstytucji RP. 16. Jednocześnie Fundacja zwraca uwagę, że działanie podmiotu zobowiązanego w tej sprawie narusza art. 74 ust. 4 Konstytucji RP: „Władze publiczne wspierają działania obywateli na rzecz ochrony i poprawy stanu środowiska”. 17. Fundacja podejmuje działania mające na celu ochronę lasów. Jej działania doceniane są społecznie i medialnie, m.in.: • https://next.gazeta.pl/next/7,172392,27233181,chcieli-uzupelnic-slynna-mape-wycinek-lasy-zarzucaly-im-manipulacje.html • https://wyborcza.pl/7,177851,26899098,lasy-i-obywatele-zmapowali-wycinki-lasow-w-polsce-zbieraja.html • https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/2114621,1,czyj-jest-las-dlaczego-mapa-wycinek-zezloscila-lesnikow.read • https://instytutsprawobywatelskich.pl/ludzie/marta-jagusztyn/ • https://oko.press/zobacz-czy-lasy-panstwowe-wytna-twoj-las-powstala-spoleczna-mapa-wycinek/ • https://oko.press/lasy-panstwowe-brzydko-sie-bronia/ • https://oko.press/wycinaja-mi-las-co-mam-zrobic/ • https://wyborcza.pl/7,177851,27073042,minister-zdradza-wydatki-na-promocje-lasow-panstwowych-w-centrum.html
18. Uzyskiwane informacje są niezbędne do monitorowania zaangażowania nadleśnictwa w kontakty ze społeczeństwem.
19. Biorąc pod uwagę treść art. 74 ust. 4 Konstytucji RP należy również wskazać na 8 ust. 2 u.u.i.ś.: „Władze publiczne są obowiązane do udzielania niezbędnej pomocy i wskazówek przy wyszukiwaniu informacji o środowisku i jego ochronie”. Odpowiedź podmiotu zobowiązanego z 28 lutego 2022 r. i 28 marca 2022 r. w żadnym wypadku nie można ocenić jako zmierzających do wykonania obowiązku wynikającego z Konstytucji RP i ustawy. 20. Jednocześnie Fundacja zwraca uwagę na jeden z wyroków, które zapadły w związku z uzyskiwaniem podobnych informacji, które Fundacja wykorzystuje w swoich działaniach, tj. wyrok WSA we Wrocławiu z 3 grudnia 2021 r., sygn. akt IV SAB/Wr 259/21:
„Zgodnie z art. 8 ust. 1 u.i.ś, władze publiczne są obowiązane do udostępniania każdemu informacji o środowisku, które są informacjami znajdującymi się w posiadaniu władz publicznych lub informacjami przeznaczonymi dla władz publicznych, w zakresie, w jakim nie dotyczy to ich działalności ustawodawczej. Nie ulega przy tym wątpliwości, że na zasadzie art. 3 pkt 9 lit. a. i b. oraz pkt 15a u.i.ś, do podmiotów powołanych na mocy prawa do wykonywania zadań publicznych dotyczących środowiska i jego ochrony, należą jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego - Lasy Państwowe, realizującego zadania publiczne związane z ochroną lasów na podstawie ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1463 ze zm.; dalej: u.l.). W konsekwencji Nadleśniczy należy do podmiotów zobowiązanych do udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie zgodnie z art. 8 w zw. z art. 3 pkt 9 i 15a u.i.ś. Zakres przedmiotowy informacji o środowisku, które podlegają udostępnieniu, w trybie u.i.ś., określa natomiast art. 9 ust. 1 tej ustawy. W myśl tego przepisu udostępnieniu podlegają m.in. informacje dotyczące: stanu elementów środowiska, takich jak: powietrze, woda, powierzchnia ziemi, kopaliny, klimat, krajobraz i obszary naturalne, w tym bagna, obszary nadmorskie i morskie, a także rośliny, zwierzęta i grzyby oraz inne elementy różnorodności (pkt 1); środków, takich jak: środki administracyjne, polityki, przepisy prawne dotyczące środowiska i gospodarki wodnej, plany, programy oraz porozumienia w sprawie ochrony środowiska, a także działań wpływających lub mogących wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt 1, oraz na emisje i zanieczyszczenia, o których mowa w pkt 2, jak również środków i działań, które mają na celu ochronę tych elementów (pkt 3); raportów na temat realizacji przepisów dotyczących ochrony środowiska (pkt 4); analiz kosztów i korzyści oraz innych analiz gospodarczych i założeń wykorzystanych w ramach środków i działań, o których mowa w pkt 3 (pkt 5). Wobec tego, że wedle art. 74 ust. 3 Konstytucji RP każdy ma prawo do informacji o stanie i ochronie środowiska, w piśmiennictwie oraz orzecznictwie podnosi się, że prawo to ma zakres znacznie bardziej szerszy, aniżeli wynikać to by mogło z literalnej treści art. 9 ust. 1 u.i.ś. (por.m.in. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 21 kwietnia 2021 r., sygn. akt II SA/Go 147/21 oraz wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 9 stycznia 2020 r., sygn. akt I OSK 3483/18, dostępny w: CBOSA). Udostępnieniu podlega bowiem każda informacja o środowisku, niezależnie od tego, czy została ona wymieniona wart. 9 ust. 1 u.i.ś, chyba, że organ ochrony środowiska, na podstawie przepisów ustawy wykaże, że w konkretnej sprawie nie ma możliwości udostępnienia informacji o środowisku i jego ochronie (por. B. Rakoczy, u.i.ś. Komentarz, LexisNexis 2010, t. 1 do art. 9 oraz powołany już wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim). Ustalając przedmiotowy zakres informacji o środowisku, które mają być udostępnione, należy zatem mieć na względzie, że prawo do tych informacji jest gwarantowane konstytucyjnie, co potwierdza art. 4 u.i.ś, stanowiący o powszechnym dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie. Oznacza to, że udostępnienie tego rodzaju informacji jest regułą, a odstępstwa od niej mają charakter wyjątkowy i powinny wprost wynikać z przepisów prawa jednoznacznie określających, jakiego rodzaju informacje nie podlegają udostępnieniu (art. 16 u.i.ś.). Jak wynika z akt sprawy wniosek Strony dotyczył postulatów, wniosków i uwag, zgłoszonych w określonym przedziale czasowym do Nadleśnictwa przez stronę społeczną, w kwestiach związanych z realizacją planów urządzenia lasów, rezultatów działań podjętych przez organ w następstwie tych postulatów (wniosków, uwag) oraz planowanych zmian w zakresie komunikacji ze stroną społeczną, a więc kwestii odnoszących się wprost do stanu elementów środowiska i jego ochrony.
Podkreślić przy tym wypada, że plan urządzenia lasu to podstawowy dokument gospodarki leśnej opracowywany dla określonego obiektu, zawierający opis i ocenę stanu lasu oraz cele, zadania i sposoby prowadzenia gospodarki leśnej (art. 6 ust. 1 pkt 6 U.I.), według którego prowadzi się trwale zrównoważoną gospodarkę leśną (art. 7 ust. 1 U.I.), prowadzoną również z zachowaniem m.in. zasad: powszechnej ochrony lasów, trwałości ich utrzymania oraz ciągłości i zrównoważonego wykorzystania wszystkich funkcji lasów (art. 8 pkt 1-3 u.I.). Każde więc działanie związane z realizacja planu urządzenia lasu, ma związek ze środowiskiem oraz jego ochroną. Oceny tej nie zmienia podnoszona przez Nadleśniczego okoliczność, że plan urządzania lasu obejmuje również pozyskiwanie drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa leśnego oraz realizację pozaprodukcyjnych funkcji lasu, jako elementów gospodarki leśnej zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 u.l. Te działania bowiem, mimo, że nie są wprost nakierowane na ochronę środowiska, mają jednak wpływ na stan środowiska. Tym samym informacje o podjętych przez stronę społeczną działaniach w postaci postulatów, wniosków i uwag, które kierowane były do organu, a dotyczących realizacji planów urządzenia lasów oraz informacje o sprzężonych z nimi działaniach podjętych w ich następstwie przez organ, mieszczą się w pojęciu informacji o środowisku i jego ochronie, zdefiniowanym szeroko w art. 9 ust. 1 pkt 3 u.i.ś. Ponadto chodzi nie tylko o działania wpływające na elementy środowiska wskazane w art. 9 ust. 1 pkt 1 .u.i.ś., ale również mogące wpłynąć na to środowisko oraz o jego ochronę (por. powołany już wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim).
Niewątpliwie zatem racje ma Skarżąca dowodząc, że jej wniosek podlega rozpoznaniu w trybie ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku. Zgodnie z normą zawartą w art. 13 u.i.ś od podmiotu żądającego informacji o środowisku i jego ochronie nie wymaga się wykazania interesu prawnego lub faktycznego.”
21. Tym samym skarga jest uzasadniona.
W załączeniu: * KRS Fundacji. * potwierdzenie wpłaty
1 https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/126968 2 https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/135367 3 https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/137379 4 https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/138618 5 https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/139600 ---------------
------------------------------------------------------------
---------------
------------------------------------------------------------
Załączniki:
|
4_Przekazanie_skargi.pdf
|
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu 45-372 Opole Kośnego 70 Opole, 2022-11-25 Nadleśniczy Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup Dokument został podpisany, aby go zweryfikować należy użyć oprogramowania do weryfikacji podpisu Data złożenia podpisu: 2022-11-25T10:22:47.911Z Podpis elektroniczny II DK/Op 52/22 Przekazanie skargi W wykonaniu zarządzenia z dnia 23 listopada 2022 r. sekretariat Wydziału II Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu w załączeniu przesyła: • skargę Fundacji Lasy i Obywatele w Warszawie wraz z 2 załącznikami i UPP - celem nadania jej biegu na podstawie art. 54 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi /Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm./. Jednocześnie Sąd informuje o obowiązku zwrotu skargi w terminie 15 dni wraz z odpowiedzią na skargę i aktami administracyjnymi. St. inspektor sądowy Joanna Szyndrowska Do wiadomości: Fundacja Lasy i Obywatele w Warszawie (ePUAP) Załączniki: 1. Potwierdzenie_Kup.pdf 2. KRS_FundacjiLiO.pdf 3. Fundacja Lasy i Obywatele UPP.xml 4. Pismo ogólne do podmiotu publicznego - stary wzór - Pismo ogólne do podmiotu publicznego.xml Dokument elektroniczny https://epuap.gov.pl/warehouse/feDocContent?id=222915495&type... 1 z 1 25.11.2022, 13:58
|
ZG.0172.1.2022__20221208.pdf
|
Nadleśnictwo Kup PGL LP Nadleśnictwo Kup, ul. 1-go Maja 9 46-082 Kup tel.: +48 77 4695212, fax: +48 77 4695353, e-mail: kup@katowice.lasy.gov.pl www.kup.katowice.lasy.gov.pl Kup, 08.12.2022 r. Zn. spr.: ZG.0172.1.2022 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu 45-372 Opole Kośnego 70 Skarżący: Fundacja Lasy i Obywatele ul. Płk. Zoltána Baló 4/16 02-793 Warszawa Epuap: /Lasy_i_Obywatele/domyslna KRS: 0000906912 organ: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup, ul. 1 Maja 9, 46-082 Kup reprezentowane przez: Jarosław Jańczyk – Nadleśniczy PISMO PRZEWODNIE dot. skargi II DK/Op 52/22 na bezczynność w udzieleniu informacji o środowisku W związku z otrzymaną skargą skarżącego, w załączeniu przedkładam akta administracyjne wraz z odpowiedzią na wniesioną skargę. Z poważaniem Jarosław Jańczyk Nadleśniczy Nadleśnictwa Kup /dokument podpisany elektronicznie/ Załączniki: 1/ akta sprawy; 2 2/ skarga z dnia 22.11.2022 r. wraz z załącznikami. 3/ odpowiedź na skargę. Do wiadomości: Fundacja Lasy i Obywatele w Warszawie (ePUAP)
|
ZG.0172.1.2022_20221208_odpowiedź_na_skargę.pdf
|
Nadleśnictwo Kup PGL LP Nadleśnictwo Kup, ul. 1-go Maja 9 46-082 Kup tel.: +48 77 4695212, fax: +48 77 4695353, e-mail: kup@katowice.lasy.gov.pl www.kup.katowice.lasy.gov.pl Kup, 08.12.2022 r. Zn. spr.: ZG.0172.1.2022 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu 45-372 Opole, Kośnego 70 Skarżący: Fundacja Lasy i Obywatele ul. Płk. Zoltána Baló 4/16 02-793 Warszawa Epuap: /Lasy_i_Obywatele/domyslna KRS: 0000906912 Organ: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup, ul. 1 Maja 9, 46-082 Kup reprezentowane przez: Jarosław Jańczyk – Nadleśniczy dot. skargi II DK/Op 52/22 ODPOWIEDŹ NA SKARGĘ na bezczynność w udzieleniu informacji o środowisku W odpowiedzi na skargę złożoną tut. Organowi przez Fundację Lasy i Obywatele wnoszę o: 1. Oddalenie skargi; 2. zasądzenie od skarżącego kosztów zastępstwa procesowego wg norm przepisanych. UZASADNIENIE W pierwszej kolejności organ wskazuje, iż w niniejszej sprawie nie można stwierdzić, iż organ pozostaje w bezczynności. Z bezczynnością organu administracji publicznej mamy do czynienia wówczas, gdy w prawnie określonym terminie organ nie podejmuje żadnych czynności w sprawie lub gdy wprawdzie prowadził postępowanie w sprawie, jednakże mimo istnienia 2 ustawowego obowiązku, nie kończy go wydaniem stosownego aktu lub nie podejmuje czynności1. Bezczynność podmiotu obowiązanego do rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji o środowisku ma miejsce wówczas, gdy organ w terminach wskazanych w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029; dalej: u.i.ś) nie komunikuje stronie w żaden sposób, jak zakwalifikował żądanie, jak zamierza w stosunku do niego procedować oraz tego, co strona powinna uzupełnić, wyjaśnić i wskazać, aby nadać wnioskowi prawidłowy bieg, ewentualnie (gdy powziął wątpliwości) nie wzywa strony do określenia rodzaju trybu, w jakim występuje ona o udostępnienie informacji. Natomiast przewlekłe prowadzenie postępowania, w świetle orzecznictwa, wystąpi z reguły wówczas, gdy w określonym przepisami terminie organ nie podejmie żadnych czynności w sprawie lub gdy wprawdzie prowadzi postępowanie w sprawie, jednakże mimo ustawowego obowiązku nie zakończył go wydaniem stosownego aktu lub nie podjął czynności, ponieważ prowadzi postępowanie w sposób nieefektywny poprzez wykonywanie czynności w dużym odstępie czasu lub podejmuje czynności pozorne czy też zbędne. O przewlekłości postępowania można mówić, gdy postępowanie jest prowadzone opieszale, niesprawnie i nieskutecznie, w sytuacji, gdy sprawa mogła być załatwiona w terminie krótszym. Oceniając zwłokę organu w załatwieniu konkretnej sprawy administracyjnej nie można abstrahować od jej charakteru2. Rozsądny termin postępowania musi zostać określony w świetle wszystkich okoliczności danej sprawy oraz w oparciu o następujące kryteria: złożoność sprawy, postawa samego skarżącego i właściwych organów, znaczenie przedmiotu postępowania dla skarżącego. W sprawie wniosek skarżącego z dnia 22.02.2022 r. wpłynął do organu 02.03.2022 r., zaś organ pismem Zn. spr.: ZG.0172.1.2022 z dnia 15.03.2022 r. poinformował skarżącego o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania wskazując, iż informacja wskazana we wniosku nie stanowi informacji o środowisku i jego ochronie w rozumieniu art. 8 ust. 1 i art. 9 ust. 1 w rozumieniu ww. ustawy. Zatem w momencie wniesienia skargi organ nie pozostaje w bezczynności, bowiem poinformował zgodnie z obowiązującym prawem o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania. Katalog informacji podlegających udostępnieniu na gruncie u.i.ś. zawarty jest w art. 9 przedmiotowej ustawy. Zgodnie z nim udostępnieniu podlegają informacje dotyczące m.in. środków, takich jak: środki administracyjne, polityki, przepisy prawne dotyczące środowiska i gospodarki wodnej, plany, programy oraz porozumienia w sprawie ochrony środowiska, a także działań wpływających lub mogących wpłynąć na wybrane 1 wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 14 stycznia 2010 r., sygn. akt IV SAB/Wr 66/09, Wyrok WSA w Olsztynie z 1.12.2020 r., II SAB/Ol 66/20, LEX nr 3109184 2 wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 lipca 2013 r., sygn. akt I SAB/Wa 202/13, CBOSA 3 elementy środowiska, jak również środków i działań, które mają na celu ochronę tych elementów (art. 9 ust. 1 pkt 3 u.i.ś.) Nie można przyjąć jednak, że plan urządzenia lasu wypełnia powyższe kryteria, nie jest bowiem planem w sprawie ochrony środowiska ani środkiem, który ma na celu ochronę tych elementów. Co więcej należy wskazać, że wnioskowi w niniejszej sprawie nie podlegał sam plan, a szeroko rozumiane informacje o postulatach, wnioskach i uwagach dotyczących wdrażania już zatwierdzonego planu. Podkreślenia wymaga, iż w art. 9 ust. 1 pkr 3 u.i.ś. dotyczy również działań, niemniej- działań władzy publicznej, a nie postulatów społecznych w zakresie podjęcia lub zaniechania działań przez władze. Na gruncie obecnie obowiązujących przepisów nie ma podstaw do uznania, by informacje o rezultatach zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacje, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany, stanowiły same z siebie informacje dotyczące działań wpływających na elementy środowiska, czy też działań mających na celu ochronę tych elementów. Wniosek dotyczył więc informacji de facto zgłaszanych przez podmioty zewnętrzne. W związku z czym organ zasadnie wskazał, iż żądane informacje nie są bezpośrednio związane z informacją o środowisku przyrodniczym, jego stanie ochrony ani nie nawiązują do projektowanych lub realizowanych działań gospodarczych w lasach. Ponadto należy wskazać, że ze względu na oceny charakter pytania zawartego w pkt 1 c. Plany urządzania lasu bowiem zmieniają się co do zasady wielokrotnie, na kilku różnych etapach i pod wpływem wielu czynników. Niemożliwym jest więc ustalenie- tym bardziej w wnioskowanym przez skarżącego odległym okresie- jakie czynniki miały wpływ na ewentualne zmodyfikowanie planów urządzenia lasów. Powyższe nie tylko wymagałoby od organu znacznego zaangażowania zasobów, ale także końcowo miałoby charakter wyłącznie subiektywnej opinii osoby udzielającej odpowiedzi. Biorąc pod uwagę strukturę organizacyjną organu wysoce prawdopodobnym jest, że odpowiedzi na pytanie nie udzielałyby osoby odpowiedzialne za modyfikacje planu urządzenia lasu. Prześledzenie- 4 lata wstecz- jakie czynniki potencjalnie miały wpływ na dokonane zmiany jest więc wysoce utrudnione, a wręcz niemożliwie, a wynik nie miałby charakteru informacji, a jedynie subiektywnej oceny. Na marginesie należy jedynie wspomnieć, że zdaniem organu wniosek, a w szczególności ww. punkt 1 c, dotyczył tzw. informacji przetworzonej. Jednak w przeciwieństwie do ustawy o dostępnie do informacji publicznej u.i.ś. nie zawiera uregulowania dotyczącego udostępnienia informacji przetworzonej. Jak wskazuje się w doktrynie „nie ma podstaw prawnych aby uznać, że w reżimie komentowanej ustawy 4 [u.i.ś] można było udostępniać informacje przetworzone w rozumieniu wypracowanym w orzecznictwie sądowoadministracyjnym”3. Powyższe przesądza, że skarżący za pomocą wniesionej skargi, próbuje dokonać nadużycia prawa do informacji, poprzez skorzystanie z prawa dostępu do informacji o środowisku w celu innym niż rzeczywiście deklarowany. Należy wskazać, że dotychczas wysyłał do szeregów organów szereg zapytań o identycznej treści. Są to działania w znacznym stopniu utrudniającym prawidłowe funkcjonowanie organu, wymagające dużego zaangażowania czasowego, nakierowanie na wprowadzenie zamętu informacyjnego i wykorzystanie ewentualnych błędów z tego płynących, a w efekcie pozwalające przypuszczać, że wnioskodawcy nie zależy na dobru publicznemu. W orzecznictwie wskazuje się w odniesieniu do informacji o publicznej – niemniej zdaniem organu stanowisko to ma zastosowanie również do informacji o środowisku- iż: „Nadużycie prawa dostępu do informacji publicznej będzie polegało na próbie korzystania z jego instytucji dla osiągnięcia celu innego aniżeli troska o dobro publiczne, jakim jest prawo do przejrzystego państwa, jego struktur, przestrzeganie prawa przez podmioty życia publicznego, jawność administracji i innych organów itp. Celem ustawy o dostępie do informacji publicznej nie jest bowiem zaspokajanie indywidualnych (prywatnych) potrzeb w postaci pozyskiwania informacji wprawdzie publicznych, lecz przeznaczonych dla celów innych niż wyżej wymienione. Takie informacje mogą być uzyskiwane na zasadach przyjętych dla danego rodzaju stosunków”4. Niniejszy przypadek wyczerpuje znamiona nadużycia prawa dostępu do informacji publicznej, w związku z czym skarga nie zasługuje na uwzględnienie. Z najdalej idącej ostrożności, na wypadek nieuwzględnienia powyższych argumentów, należy wskazać, że ewentualna bezczynność nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa, ponieważ w sprawie nie zachodzi przypadek oczywistego lekceważenia wniosku skarżącego i braku woli załatwienia sprawy, które można rozpatrywać w kategoriach rażącego naruszenia prawa. Rażącym naruszeniem prawa, w rozumieniu art. 149 § 1a p.p.s.a., będzie stan, w którym bez żadnej wątpliwości i wahań można powiedzieć, bez potrzeby odwoływania się do szczegółowej oceny okoliczności sprawy, że naruszono prawo w sposób oczywisty. Oceniając, czy naruszenie prawa jest rażące, należy uwzględnić nie tylko proste zestawienie terminów rozpoczęcia postępowania i jego zakończenia, względnie braku zakończenia, lecz także warunkowane okolicznościami materialnoprawnymi sprawy czynności, jakie powinien podjąć organ dążąc do merytorycznego rozstrzygnięcia konkretnej sprawy. Rażącym naruszeniem prawa jest naruszenie ciężkie, które nosi cechy oczywistej i wyraźnej sprzeczności z 3 T. Filipowicz, A. Plucińska-Filipowicz. M. Wierzbowski (red.), Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Komentarz. Warszawa 2020 4 Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 20 marca 2019 r., sygn. akt II SAB/Ke 6/19, LEX nr 2647378. 5 obowiązującym prawem, niepozwalające na zaakceptowanie w demokratycznym państwie prawa i wywołujące dotkliwe skutki społeczne lub indywidualne. Kwalifikacja naruszenia jako rażące musi posiadać pewne dodatkowe cechy w stosunku do stanu określanego jako zwykłe naruszenie. Dla uznania rażącego naruszenia prawa nie jest wystarczające samo przekroczenie przez organ ustawowych terminów załatwienia sprawy. Wspomniane przekroczenie musi być znaczne i niezaprzeczalne. Rażące opóźnienie w podejmowanych przez organ czynnościach ma być oczywiście pozbawione jakiegokolwiek racjonalnego uzasadnienia. Z taką sytuacją nie mamy do czynienia w niniejszej sprawie. Zaniechania udzielenia dostępu do informacji publicznych nie było zatem celowym działaniem, nie nosiło cech lekceważącego traktowania obowiązków nakładanych przez u.i.ś. Wobec powyższego wnoszę i wywodzę, jak w petitum. Z poważaniem Jarosław Jańczyk Nadleśniczy Nadleśnictwa Kup /dokument podpisany elektronicznie/
|
Odpowiedź_na_skargę_2.pdf
|
Dokument elektroniczny 2022-12-09 Miejsce i data sporządzenia dokumentu Dane nadawcy PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO KUP 46-082 Kup ul. 1 Maja 9 Województwo: OPOLSKIE Powiat: opolski Gmina: Dobrzeń Wielki (gmina wiejska) Dane adresata WOJEWÓDZKI SĄD ADMINISTRACYJNY W OPOLU (45-372 OPOLE, WOJ. OPOLSKIE) PGL LP Nadleśnictwo Kup przesyła w załączeniu odpowiedź na skargę Fundacji Lasy i Obywatele. Załączniki: 1. akta sprawy LiO mail z 15 lutego 2022.pdf 2. akta sprawy LiO epuap 01 marca 2022.pdf 3. akta sprawy wniosek o informację.zip 4. akta sprawy ZG.0172.1.2022 20220302.pdf 5. akta sprawy ZG.0172.1.2022 20220302 RE wniosek o informację.zip 6. akta sprawy ZG.0172.1.2022 20220315.pdf 7. akta sprawy ZG.0172.1.2022 20220315 Informacja w sprawie wniosku.zip 8. 1_Potwierdzenie_ Kup.pdf 9. 2_KRS_ FundacjiLiO.PDF 10. 3_Fundacja Lasy i Obywatele.docx 11. 4_Przekazanie skargi.pdf 12. ZG.0172.1.2022 20221208.pdf 13. ZG.0172.1.2022 20221208 odpowiedź na skargę.pdf Dokument nie zawiera podpisu Podpis elektroniczny ODPOWIEDŹ NA SKARGĘ Odpowiedź na skargę Pismo ogólne do podmiotu publicznego https://epuap.gov.pl/warehouse/feDocContent?id=224916405&type... 1 z 1 09.12.2022, 11:08
|
Urzędowe_Poświadczenie_Przedłożenia__1.pdf
|
UPP - Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia Identyfikator Poświadczenia: ePUAP-UPP95946110 Adresat dokumentu, którego dotyczy poświadczenie Nazwa adresata dokumentu: WOJEWÓDZKI SĄD ADMINISTRACYJNY W OPOLU Identyfikator adresata: WSAOPOLE Rodzaj identyfikatora adresata: ePUAP-ID Nadawca dokumentu, którego dotyczy poświadczenie Nazwa nadawcy: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE NADLEŚNICTWO KUP Identyfikator nadawcy: pgl_lp_0218 Rodzaj identyfikatora nadawcy: ePUAP-ID Dane poświadczenia Data doręczenia: 2022-12-09T11:07:19.822 Data wytworzenia poświadczenia: 2022-12-09T11:07:19.822 Identyfikator dokumentu, którego dotyczy poświadczenie: DOK138751415 Dane uzupełniające (opcjonalne) Rodzaj informacji uzupełniającej: Źródło Wartość informacji uzupełniającej: Poświadczenie wystawione przez platformę ePUAP Rodzaj informacji uzupełniającej: Identyfikator ePUAP dokumentu Wartość informacji uzupełniającej: 138751415 Rodzaj informacji uzupełniającej: Informacja Wartość informacji uzupełniającej: Zgodnie z art 39¹ par. 1 k.p.a. pisma powiązane z przedłożonym dokumentem będą przesyłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Rodzaj informacji uzupełniającej: Pouczenie Wartość informacji uzupełniającej: Zgodnie z art 39¹ par. 1d k.p.a. istnieje możliwość rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Dane dotyczące podpisu Poświadczenie zostało podpisane - aby je zweryfikować należy użyć oprogramowania do weryfikacji podpisu Lista podpisanych elementów (referencji): referencja ID-81801c98a355f565ee4f87cb090be065 : referencja ID-5e5c9817403fc9696629cfe76198be17 : Odpowied%C5%BA%20na%20skarg%C4%99.xml referencja : #xades-id-d32dc85fa5085cb7876e9e09e6b80dbf Urzędowe Poświadczenie Odbioru https://epuap.gov.pl/warehouse/feDocContent?id=224916406&type... 1 z 1 09.12.2022, 11:09
|
smime.p7s
|
|