SKMBT_22324020809552.pdf
|
29. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
30. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
31, Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
32: Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
33. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
34. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Nieobecności usprawiedliwia rodzic, nie jest konieczne podanie
przyczyny nieobecności. 35. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany,
w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
36. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
A. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak
38. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
39. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
40. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic
podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Nie dotyczy
42. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na: -Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady -Subkoncie utworzonym na koncie placówki
|
SKMBT_22324020809551.pdf
|
58. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie ,
59. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
60. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Nie dotyczy brak zgłoszeń |
61. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie ponieważ nie było takich zgłoszeń. 62. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad
pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak 62a Jeżeli tak, jakie punkty /pomieszczenia objęte są monitoringiem: -Korytarze (Tak ) -Szatnia (Nie) -Teren wokół szkoły (Tak) - Inne (proszę wpisać jakie) -Nie dotyczy
63. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły). https: / / sp36sosnowiec.edupage.org/a/dokument
64. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły). https: / / sp36sosnowiec.edupage.org/a/dokument
65. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.) https: / /sp36sosnowiec.edupage.org/a/dokumenty
|
SKMBT_22324020809550.pdf
|
43. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak przedstawia na zebraniach z rodzicami
44. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
45. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
46. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
47. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
48. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
49. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nie dotyczy
50: Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/ psycholożka? Tak 50 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 8,5_ godz. 50 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
mgr psychologii
51. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 217 52. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? O 53. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 138
54. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Nie
55. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
56. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak na zewnatrz
57. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
|
SKMBT_22324020809541.pdf
|
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w . statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego
artykułu / paragrafu. https: / /sp36sosnowiec.edupage.org/a/dokumen 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń /uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego? Rodzic/Opiekun prawny / Uczeń /Uczennica Nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole? https: / /sp36sosnowiec.edupage.org/a/dokumenty
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
25. Jeśli tak, w jakiej kwocie?
26. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
27. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak 28. Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. ?
SPNR36 /SkrytkaESP
|
SKMBT_22324020809540.pdf
|
s 36 san Szk, z a Peso = "71. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 238.
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Nie 3.a. Jeśli tak to jakie?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworocznej ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej /średniej ważonej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno- Sagnóswyczńej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz /ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Nie 11; Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane
w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój Uuczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Nie 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad
ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak Uuczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? „nie dotyczy”.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Nie
|
SKMBT_22324020809530.pdf
|
Saldo środków Rady Rodziców na dzień 07.09.2023
Kasa: 174,72 zł Konto: 2972,95 zł Razem : 3147,67 zł
Wpływy na rzecz RR (klasy w roku szkolnym 2022/2023): 1B — 280 zł 2A — 160 zł 8C — 280 zł
Razem : 720 zł
Darowizna : 1500 zł
Festyn: 3482,50 zł
Wydatki na nagrody — 2572,87 zł Opłata za arkusze egzaminacyjne — 492 zł Oplata za dyplomy: 1200 zł
Opłaty bankowe — 275,43 zł
|
SKMBT_22324020809230.pdf
|
Rada może odwołać Prezydium w całości lub dokonać wyboru nowych jego członków w trybie wyborów uzupełniających.
Rozdział VI Zasady działania rady rodziców
8 19. Pierwsze zebranie Rady Rodziców zwołuje dyrektor szkoły w terminie do 30 września danego roku szkolnego. Pierwsze zebranie Rady Rodziców otwiera dyrektor szkoły i przewodniczy mu do czasu wybrania Przewodniczącego Rady Rodziców. Kolejne zebrania Rady zwołuje Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniony przez niego członek Rady, z własnej inicjatywy oraz na wniosek 1/3 rad klas lub dyrektora szkoły. . Zebrania Rady przygotowuje i prowadzi Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego członek Rady Rodziców. . O terminie, miejscu i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków Rady oraz dyrektora, w sposób zwyczajowo przyjęty szkole, na 14 dni przed planowanym terminem zebrania, a w przypadku zebrania nadzwyczajnego na 3 dni przed terminem. . W zebraniach Rady, z głosem doradczym, może brać udział dyrektor szkoły, na zaproszenie Rady Rodziców. Przewodniczący Rady Rodziców może, za zgodą lub na wniosek członków Rady, zapraszać inne osoby do udziału w zebraniach.
8 20.
. Zebranie Rady może podejmować uchwały we wszystkich sprawach w zakresie jej właściwości.
Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów osób uczestniczących w zebraniu.
Uchwała o rozwiązaniu Rady Rodziców podejmowana jest bezwzględną większością głosów.
Uchwały Rady Rodziców są podejmowane w głosowaniu jawnym.
Uchwały Rady mogą być podejmowane w głosowaniu tajnym, po przyjęciu w głosowaniu jawnym formalnego wniosku w sprawie tajności głosowania.
8 21. . Zebrania Rady Rodziców są protokołowane. Protokół zebrania Rady powinien zawierać:
1) numer, datę i miejsce zebrania,
2) listę osób obecnych podczas zebrania,
3) zatwierdzony porządek obrad,
4) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania, 5) przebieg obrad,
6) streszczenie wystąpień oraz wnioski,
7) treść podjętych uchwał lub uchwały w formie załączników,
|
SKMBT_22324020809222.pdf
|
B W RES
8) podpisy przewodniczącego i protokolanta.
Rozdział VII Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy
8 22. Rada Rodziców gromadzi fundusze pochodzące z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Fundusze, o których mowa w ust. 1, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców. Propozycje wysokości dobrowolnej składki rodziców Rada Rodziców i jej Prezydium ustala na początku każdego roku szkolnego. Preliminarz wydatków w każdym roku szkolnym Prezydium Rady Rodziców ustala na swoim pierwszym posiedzeniu. Prezydium Rady może postanowić o zmianie struktury wydatków do wysokości 10% ustalonych wartości. Wpływy i wydatki środków finansowych podlegają rejestracji zgodnie z obowiązującymi przepisami finansowo-księgowymi. Rada Rodziców może zatrudnić, za wynagrodzeniem, osobę odpowiedzialną za prowadzenie prawidłowych rozliczeń księgowych.
Rozdział VIII Postanowienia końcowe
8 23.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Działalność Rady Rodziców musi być zgodna z obowiązującymi przepisami. Regulamin Rady Rodziców musi być zgodny z postanowieniami Statutu Szkoły. Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane przez plenarne zebranie Rady Rodziców.
|
SKMBT_22324020809221.pdf
|
de
8.
9.
uzyskali największą liczbę głosów.
W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów przeprowadza się kolejną turę głosowania.
Z przeprowadzonych wyborów rada oddziałowa sporządza protokół, który przewodniczący po podpisaniu przekazuje Przewodniczącemu Rady Rodziców. Wybrani członkowie rady oddziałowej wyłaniają ze swojego grona przewodniczącego.
$ 17.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do Rady Rodziców:
1.
R
Wybory przedstawiciela danego oddziału do Rady Rodziców przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym. Przedstawicielem Rady Rodziców jest przewodniczący rady oddziałowej wybrany na pierwszym zebraniu rodziców. Wybory Przewodniczącego Rady Rodziców przeprowadza się w głosowaniu jawnym. W głosowaniu jawnym członkowie Rady Rodziców głosują przez podniesienie ręki. Zadania dyrektora szkoły podczas wyborów Przewodniczącego Rady Rodziców:
1) przyjmowanie zgłoszeń kandydatur,
2) przeprowadzenie głosowania,
3) policzenie głosów i podanie wyników głosowania. Kandydat na Przewodniczącego Rady Rodziców musi wyrazić zgodę na kandydowanie. Za wybranego Przewodniczącego Rady Rodziców uważa się kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów. W przypadku otrzymania przez kandydatów równej największej liczby głosów o wyborze Przewodniczącego Rady Rodziców rozstrzyga kolejna tura wyborów. Wybrany Przewodniczący Rady Rodziców prowadzi dalszą część zebrania.
Rozdział V Struktura rady rodziców 818.
W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału. Pracami Rady Rodziców kieruje Prezydium, w którego skład wchodzi:
1) przewodniczący,
2) zastępcy przewodniczącego,
3) skarbnik,
4) sekretarz,
5) członkowie — przedstawiciele wszystkich oddziałów. Kadencja Prezydium trwa rok. W razie ustania członkostwa w Prezydium przed upływem kadencji, na najbliższym zebraniu przeprowadzane są wybory uzupełniające, na okres do końca kadencji.
|
SKMBT_22324020809220.pdf
|
przebywanie ucznia na terenie szkoły nie wymaga noszenia przez niego jednolitego stroju ze względu na szczególną organizację zajęć dydaktyczno-wychowawczych w określonym dniu lub dniach.
811.
Rada Rodziców na wniosek dyrektora szkoły opiniuje podjęcie działalności w szkole przez stowarzyszenia lub inne organizacje, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
$ 12.
Rada Rodziców opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły. 8 13.
Rada Rodziców opiniuje wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu nauczania. 8 14.
Rada Rodziców opiniuje ustalenie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno- wychowawczych wynikających z $ 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2002 r. nr 46, poz. 432 ze zm.) oraz innych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
$ 15.
Rada Rodziców ma prawo delegowania przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora.
Rozdział IV
Tryb przeprowadzania wyborów
$ 16.
Szczegółowy tryb przeprowadzenia wyborów do rad oddziałowych:
1. Wybory do rad oddziałowych przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
2. Podczas zebrań oddziałowych rodzice wybierają rady oddziałowe składające się z trzech rodziców uczniów danego oddziału.
3. W wyborach do rad oddziałowych jednego ucznia może reprezentować tylko jeden rodzic.
4. Wybory do rady oddziałowej na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym przeprowadza wychowawca oddziału.
5. Kandydat do rady oddziałowej musi wyrazić zgodę na kandydowanie.
6. Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy
|
SKMBT_22324020809211.pdf
|
Rozdział III Zadania i kompetencje rady rodziców
CER
Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności. $ 6.
1. Rada Rodziców opiniuje przedstawiony przez Radę Pedagogiczną szkolny zestaw podręczników.
2. Rada Rodziców może wystąpić do Rady Pedagogicznej o dokonanie zmian w szkolnym zestawie podręczników, jednak zmiana w tych zestawach nie może nastąpić w trakcie roku szkolnego.
8 7.
1. Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną uchwala program wychowawczo- profilaktyczny szkoły obejmujący wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowane przez nauczycieli.
2. Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo- profilaktycznego, program ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą.
3. Program wychowawczo-profilaktycznego ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
$8.
1. Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.
2. Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły.
89.
1. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego.
2. Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.
3. Brak opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania awansowego.
$ 10.
1. Rada Rodziców wnioskuje lub też wyraża zgodę na wprowadzenie przez dyrektora szkoły obowiązku noszenia przez uczniów na terenie szkoły jednolitego stroju.
2. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa wzór obowiązującego na terenie szkoły jednolitego stroju dla uczniów szkoły.
3. Rada Rodziców w porozumieniu z dyrektorem szkoły określa sytuacje, w których
|
SKMBT_22324020809210.pdf
|
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 36 im. Stanisława Staszica 41-216 Sosnowiec, ul. Czołgistów 12 NIP 6443091915 REGON 000738823 tel./fax (32) 290 95 87
REGULAMIN RADY RODZICÓW
w Szkole Podstawowej nr 36 im. Stanisława Staszica w Sosnowcu
Rozdział I Postanowienia ogólne
$1.
Uchwalono na podstawie art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. — Prawo oświatowe
8.2. Regulamin niniejszy określa cele, zadania i organizację Rady Rodziców.
$3.
1. Terenem działania Rady Rodziców jest budynek szkoły.
2. Rada Rodziców może podejmować działania również w innych miejscach, w których przebywają uczniowie w trakcie realizacji przez szkołę zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Rozdział Il Cele rady rodziców
84.
Rada Rodziców, zwana dalej Radą, jest społecznym organem władzy w szkole reprezentującym ogół rodziców i opiekunów prawnych uczniów uczęszczających do szkoły, której celem jest:
1. Organizowanie i rozwijanie współpracy rodziców z dyrekcją szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, władzami oświatowymi, samorządowymi i innymi organami w celu doskonalenia statutowej działalności szkoły.
2. Organizowanie różnych form aktywności rodziców wspomagających proces nauczania, wychowania i opieki w szkole i środowisku.
3. Prezentowanie wobec dyrektora szkoły, nauczycieli, uczniów i władz oświatowych opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach szkoły.
4. Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo- wychowawczych rodziny i szkoły w życiu dziecka.
|