1.Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 862
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
„§ 37, 8. i 9.
Poszczególnym formom ocenia przyporządkowane są następujące wagi:
praca klasowa waga 7-8
test waga 5-7
sprawdzian waga 4-6
sprawdzian maturalny waga 5
kartkówka maturalna waga 3
kartkówka waga 1-3
odpowiedź ustna waga 3
aktywność waga 2-3
praca projektowa waga 4
praca domowa waga 1-3
referat lub inna twórczość własna waga 1-3
zadanie praktyczne waga 1-6
aktywność ponadprzedmiotowa waga 5-7
(olimpiady, konkursy)
nieprzygotowanie do zajęć waga 2
praca na lekcji waga 1-3
test praktyczny waga 1-5
rekreacja ruchowa waga 7 (dotyczy wychowania fizycznego)
zaangażowanie waga 7 (dotyczy wychowania fizycznego)
systematyczność waga 7 (dotyczy wychowania fizycznego)
edukacja zdrowotna waga 5 (dotyczy wychowania fizycznego)
9.W przypadku, gdy waga podana jest przedziałem liczbowym, nauczyciel jest zobowiązany do podania wagi przed przystąpieniem do wykonywania zadania, pisania testu czy oceny innych form.”
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
„§ 35. pkt.9.
Średnia ważona, o której mowa w ust. 8 pkt 6, może zostać wykorzystana jako pomoc w ustalaniu klasyfikacyjnej oceny śródrocznej lub/i rocznej i nie jest jedynym kryterium ustalania oceny. Pod uwagę brane są również postępy ucznia w opanowaniu wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych.”
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
--------------nie dotyczy-------------------------------
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
„§ 51. pkt.4
Uczeń zobowiązany jest do noszenia stosownego do sytuacji szkolnej ubioru. Podczas uroczystości szkolnych obowiązuje strój galowy.”
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
W Statucie przewiduje się wagę oceny w zakresie „nieprzygotowanie do zajęć”.
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
„§ 37, pkt.10
Przedziały liczbowe, które wykorzystywane są przy wystawianiu śródrocznych
i rocznych ocen klasyfikacyjnych:
niedostateczny <0,00; 1,99>
dopuszczający <2,00; 2,69>
dostateczny <2,70; 3,69>
dobry <3,70; 4,64>
bardzo dobry <4,65; 5,29>
celujący <5,30; 6,00>
11.Progi procentowe ocen przy ocenianiu prac pisemnych:
celujący 6 100% - 98%
bardzo dobry + 5+ 97% - 94%
bardzo dobry 5 93% - 90%
dobry + 4+ 89% - 82%
dobry 4 81% - 75%
dostateczny + 3+ 74% - 65%
dostateczny 3 64% - 55%
dopuszczający + 2+ 54% - 50%
dopuszczający 2 49% - 45%
niedostateczny 1 44% - 0%
§ 39.
Szczegółowe wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen sformułowane są w przedmiotowych zasadach oceniania, opracowanych przez zespoły przedmiotowe z uwzględnieniem specyfiki profilu i możliwości edukacyjnych uczniów w konkretnej klasie.
Nauczyciel jest obowiązany indywidualizować pracę z uczniem na zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.
Nauczyciel jest obowiązany dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa
w § 35 ust. 2, do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.”
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
--------nie dotyczy----------
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
--------nie dotyczy----------
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
„§ 51., pkt. 5
W szkole obowiązuje bezwzględny zakaz używania telefonów komórkowych w trakcie lekcji, chyba że prowadzący zajęcia nakaże ich wykorzystanie w celach edukacyjnych. Nauczyciel może zobowiązać uczniów do wyłączenia posiadanych telefonów na czas lekcji i odłożenia ich we wskazanym miejscu w klasie.”
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
--------nie dotyczy----------
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
--------nie dotyczy----------
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
--------nie dotyczy-----
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? NIE
„§ 51., pkt. 2 i pkt 3
2.Każda nieobecność ucznia (na każdej godzinie zajęć lekcyjnych) wymaga usprawiedliwienia. Z pisemnym wnioskiem o usprawiedliwienie nieobecności ucznia na zajęciach występują jego rodzice (prawni opiekunowie). Usprawiedliwienie powinno zawierać konkretną datę oraz czytelny podpis rodzica (prawnego opiekuna). Nie wolno na jednym usprawiedliwieniu wpisywać dat z różnych okresów czasowych. Rodzice są zobowiązani do usprawiedliwienia nieobecności w terminie jednego tygodnia od dnia zakończenia nieobecności.
3.Dopuszcza się następujące formy wnioskowania rodziców (prawnych opiekunów)
o usprawiedliwianie nieobecności córki/syna:
1) pisemna prośba rodzica zamieszczona w dzienniczku usprawiedliwień;
2) pisemna prośba rodzica wysłana drogą elektroniczną:
a) za pośrednictwem e-dziennika (przez moduł: wiadomości, z konta rodzica),
b) w formie SMS-a wysłanego z telefonu rodzica,
c) w formie e-maila wysłanego przez rodzica na służbową pocztę mailową nauczyciela;
3) zaświadczenie lekarskie o niezdolności do uczestniczenia w zajęciach;
4) zaświadczenie urzędowe wystawione przez upoważnione do tego instytucje (organ sądowniczy, instytucję publiczną, itp.) stwierdzające, że nieobecność ucznia wynikała z istotnych społecznie przyczyn lub nieprzewidywalnych zdarzeń.”
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? ETAT
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Pedagog –Pedagogika w Specjalności Diagnoza i Terapia Pedagogiczna- magister, Psycholog-Studia Magisterskie
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 720
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? Nie ma
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 7
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
„§ 4. pkt. 2
Szkoła zapewnia w szczególności:
realizację prawa każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej do kształcenia się oraz prawa młodzieży do wychowania i opieki, odpowiednich do wieku
i osiągniętego rozwoju;
§ 38., pkt.:
Uczniowi przysługuje prawo do jednokrotnej poprawy każdej oceny z zapowiedzianej pracy pisemnej o wadze 4 lub wyższej. Poprawa oceny z zapowiedzianej pracy pisemnej jest dobrowolna.
Uczeń może poprawić ocenę w ciągu dwóch tygodni od daty oddania pracy pisemnej przez nauczyciela.
8.Jeżeli uczeń z przyczyn losowych (usprawiedliwionych) nie mógł wziąć udziału
w sprawdzianie, pracy klasowej czy innej pisemnej formie sprawdzającej ma obowiązek to uczynić w późniejszym terminie ustalonym wraz z nauczycielem; jednak nie później niż w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły. Termin i czas wyznacza nauczyciel tak, aby nie zakłócać procesu nauczania innych uczniów.
15. Uczeń ma prawo zgłosić przed lekcją nieprzygotowanie nie częściej niż dwa razy w okresie. Dla przedmiotu realizowanego w liczbie 1 godziny tygodniowo, uczniowi przysługuje prawo do jednokrotnego zgłoszenia nieprzygotowania.
§ 39., pkt.10,
Uczeń nabiera prawa do zwolnienia z określonych ćwiczeń fizycznych lub zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego po otrzymaniu decyzji Dyrektora szkoły.
§ 43., pkt.:
Każdy uczeń, który w wyniku rocznej klasyfikacji uzyskał ocenę negatywną z jednego lub dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej i ustnej, z wyjątkiem egzaminu
z plastyki, muzyki, informatyki, wychowania fizycznego, z których to przedmiotów egzamin powinien mieć przede wszystkim formę zadań praktycznych.
W jednym dniu uczeń może zdawać egzamin poprawkowy tylko z jednego przedmiotu.
14. Uczeń lub jego rodzice mogą zgłosić w terminie do 5 dni roboczych od dnia przeprowadzenia egzaminu poprawkowego zastrzeżenia do Dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że ocena z egzaminu poprawkowego została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.
§ 44. pkt.:
Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do Dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
10.Uczeń, który z przyczyn nieusprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu,
o którym mowa w ust. 2, w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego
w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez Dyrektora szkoły w uzgodnieniu
z uczniem i jego rodzicami.
§ 46 pkt.:
Uczeń ma prawo do:
opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole i placówce zapewniających ochronę, poszanowanie jego godności, bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami dyskryminacji oraz przemocy fizycznej lub psychicznej,
ochrony przed uzależnieniami, demoralizacją, szkodliwymi treściami oraz innymi przejawami patologii społecznej,
korzystania w szkole z zorganizowanego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, procesu dydaktycznego, wychowawczego i opieki, z uwzględnieniem jego wieku
i rozwoju psychofizycznego,
odpowiedniej do jego sytuacji i możliwości szkoły pomocy w przypadku trudności życiowych, materialnych, szkolnych,
rozwijania uzdolnień i zainteresowań oraz uzyskania pomocy w planowaniu swojego rozwoju,
informacji o wymaganiach edukacyjnych i sposobach sprawdzania osiągnięć,
obiektywnej, jawnej i umotywowanej oceny zachowania i za postępy w nauce,
powiadamiania go o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów wiadomości,
z wyłączeniem kartkówek sprawdzających wiedzę z trzech ostatnich lekcji,
odpoczynku w terminach określonych w przepisach w sprawie organizacji roku szkolnego, a także podczas przerw między zajęciami,
udziału w zajęciach pozalekcyjnych i imprezach organizowanych przez szkołę,
działania w samorządzie uczniowskim, kandydowania do jego organów oraz zrzeszania się w organizacjach działających na terenie szkoły,
ubiegania się o udział w reprezentowaniu szkoły w imprezach artystycznych
i sportowych oraz w innych formach współzawodnictwa uczniów,
wiedzy o swoich obowiązkach oraz środkach, jakie mogą być stosowane w przypadku ich naruszenia,
korzystania pod opieką nauczycieli z pomieszczeń szkoły, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki,
wiedzy o przysługujących mu prawach oraz środkach ochrony tych praw.
§ 48. pkt.:
Uczeń lub jego rodzice mają prawo do składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia, jeśli stwierdzą, że zostały naruszone.
Uczeń lub jego rodzice mają prawo do złożenia skargi w terminie 3 dni od naruszenia praw ucznia w drodze:
ustnej do:
Dyrektora szkoły,
wychowawcy,
pedagoga szkolnego;
pisemnej do:
Dyrektora,
Rady Pedagogicznej.
Złożona skarga musi zawierać opis sytuacji i konkretne zarzuty dotyczące naruszenia prawa ucznia.
Dyrektor przeprowadza postępowanie wyjaśniające.
W ciągu 14 dni roboczych wnioskodawca (uczeń lub jego rodzic) otrzymuje odpowiedź pisemną od Dyrektora szkoły.”
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
„§ 25. pkt.8, ustęp:
1) udział ucznia w nauczaniu zdalnym jest obowiązkowy. Potwierdzeniem obecności ucznia na zajęciach jest wpis w dzienniku elektronicznym NZ;
2) uczeń ma obowiązek aktywnego uczestniczenia w zajęciach online, punktualnego logowania się na lekcję oraz pracy z włączoną kamerą;
5) uczeń nieobecny na zajęciach ma obowiązek uzupełnienia materiału zgodnie z zapisami zawartymi w statucie szkoły;
6) uczeń ma obowiązek przestrzegania terminu i sposobu wykonania zleconych przez nauczyciela zadań, także kartkówek/prac klasowych/sprawdzianów/itd. Niedostosowanie się do tego obowiązku powoduje konsekwencje określone
w statucie;
13) uczeń lub jego rodzic ma obowiązek kontrolowania swojego konta
w e-dzienniku (informacje, poczta, zakładka zadania domowe)
14) uczeń ma obowiązek dbania o bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu oraz stosowania się do zasad kulturalnego zachowania w sieci.
§ 38. pkt.:
7.Uczeń ma obowiązek napisać sprawdzian, na którym był nieobecny.
8.Jeżeli uczeń z przyczyn losowych (usprawiedliwionych) nie mógł wziąć udziału
w sprawdzianie, pracy klasowej czy innej pisemnej formie sprawdzającej ma obowiązek to uczynić w późniejszym terminie ustalonym wraz z nauczycielem; jednak nie później niż w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły.
§ 47. pkt.:
1. Uczeń ma obowiązek:
zdobywać wiedzę i systematycznie przygotowywać się do zajęć edukacyjnych,
regularnie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach edukacyjnych, nie spóźniać się na lekcje oraz właściwie zachowywać się w ich trakcie,
usprawiedliwiać każdą nieobecność na zajęciach obowiązkowych,
przestrzegać zasad kultury osobistej i współżycia społecznego oraz właściwego zachowania wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz pozostałych uczniów,
szanować prawa, wolność i godność osobistą oraz poglądy i przekonania innych ludzi,
nie stosować agresji fizycznej i słownej oraz żadnej formy przemocy wobec innych,
przeciwstawiać się w miarę swoich możliwości przejawom wandalizmu i wulgarności,
zgłaszać nauczycielowi fakt zaistnienia takich sytuacji,
dbać o wspólne dobro, ład i porządek w szkole, nie dopuszczać się kradzieży
i niszczenia mienia,
nie podejmować działań zagrażających zdrowiu i życiu własnemu oraz innych osób,
troszczyć się o własne zdrowie i higienę,
nieść, w miarę swoich możliwości, pomoc potrzebującym,
godnie reprezentować szkołę, również przebywając poza jej terenem,
przestrzegać statutu szkoły.
§ 51. pkt.:
W świetle postanowień zawartych w Statucie uczeń zobowiązany jest:
uczęszczać na zajęcia wynikające z planu zajęć, przybywać na nie punktualnie; pomimo spóźnienia na zajęcia, uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali,
w której odbywają się zajęcia;
systematycznie przygotowywać się do zajęć, odrabiać prace polecone przez nauczyciela do wykonania w domu, przygotowywać się do pisemnych form sprawdzania wiedzy;
zachować należytą uwagę w czasie zajęć lekcyjnych, nie rozmawiać z innymi uczniami, zabierać głos, gdy zostanie do tego upoważniony przez nauczyciela;
spełniać obowiązek szkolny; przez niespełnienie obowiązku szkolnego rozumie się nieusprawiedliwioną nieobecność w okresie jednego miesiąca na co najmniej 50% obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w szkole, także jeśli prowadzone są także w formie zdalnej.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
§ 50. pkt.:
Uczeń może być karany:
ustnym upomnieniem;
przyznaniem ujemnych punktów z zachowania określonych w § 45;
naganą;
obniżeniem rocznej oceny z zachowania;
zawieszeniem praw w reprezentowaniu szkoły na zewnątrz oraz udziału
w wycieczkach szkolnych;
skreśleniem z listy uczniów. „