FW: Wniosek o informacje publiczną przez Starostwo Powiatowe w Chełmnie w sprawie elektroniczny obieg dokumentów w powiatach #26 z Starostwo Powiatowe w Chełmnie
Witam.
W nawiązaniu do Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej przesyłamy poniżej odpowiedzi na zadane pytania.
Pozdrawiam
Tadeusz Derebecki
Sekretarz Powiatu
Ul. Harcerska 1
86-200 Chełmno
{{ email }} <mailto:{{ email }}>
tel. 509 720 494
From: {{ email }} <mailto:{{ email }}> <{{ email }} <mailto:{{ email }}> >
Sent: Monday, September 10, 2018 1:47 PM
To: {{ email }} <mailto:{{ email }}>
Subject: Wniosek o informacje publiczną
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska, na podstawie artykułu 61 Konstytucji RP, wnosi o udostępnienie następujących informacji:
1. Czy Starostwo Powiatowe posiada wdrożony elektroniczny obieg dokumentów? (jeśli nie, proszę przejść do pytania nr 2).
Tak. Formalnie jest to system obiegu SPRAW, dokumenty nie są skanowane i przetwarzane w formie elektronicznej.
a. czy jest to główna forma dekretacji dokumentów, czy tylko wspomagająca?
Nie. Dokumenty dekretowane są w tradycyjny sposób, program pełni funkcję wspomagającą/nadzorczą.
b. czy elektroniczny obieg dokumentów starostwa jest kompatybilny z platformą EPUAP?
Nie. Planowane jest wdrożenie nowego systemu obiegu dokumentów i zintegrowanie go z ePUAP.
2. Czy wszystkie decyzje administracyjne w sprawach, których dotyczy art. 39 KPA, są doręczane w sposób wskazany w tym artykule: https://www.gov.pl/cyfryzacja/koniec-wymiany-papierow-miedzy-urzedami ?
Nie.
3. Jeśli nie wszystkie ww. decyzje są przekazywane podmiotom publicznym za pomocą platformy ePUAP, to jakie względy organizacyjne/techniczne/inne stoją na przeszkodzie?
Względy techniczne: limit wielkości pliku na platformie ePUAP, konieczność skanowania dużej ilości dokumentów (np. projektów budowlanych), ...
Organizacyjne: brak integracji systemu obiegu dokumentów z ePUAP, dokumenty wysyłane są bezpośrednio przez platformę ePUAP. Obsługą ePUAP zajmuje się jedna osoba.
Część instytucji nadal wymaga doręczenia dokumentacji w formie papierowej (np. RIO).
Nie wszystkie podmioty zobowiązane do posiadania ESP mają konto na ePUAP. Uruchomienie skrzynki ESP (nadanie statusu instytucji) na ePUAP trwa kilka miesięcy.
Brak świadomości innych urzędów/instytucji: przesyłane są dokumenty w formie skanu (cyfrowej kopii), bez podpisu elektronicznego.
4. Czy starostwo kontaktowało się z Ministerstwem Cyfryzacji w celu usunięcia ww. przeszkód?
Nie. W najbliższym czasie planowane jest wdrożenie nowego systemu obiegu dokumentów i zintegrowanie go z ePUAP.
Doświadczenie innych podmiotów wskazuje, że urzędy nie mają wpływu na funkcjonalność platformy ePUAP, tworzonej na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji.
Na podstawie art. 14 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy o udostępnienia informacji w formie elektronicznej na adres: {{ email }} <mailto:{{ email }}>
W imieniu Stowarzyszenia,
Szymon Osowski, Bartosz Wilk, Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55 | fax: 22 207 24 09
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl>
www.funduszesoleckie.pl <http://www.funduszesoleckie.pl>
www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego