SĄD OKRĘGOWY W SŁUPSKU
Oddział Administracyjny
76-200 Słupsk, ul. Zamenhofa 7
Telefon: (0-59) 842-83-25 e-mail: poczta@slupsk.so.gov.pl
Słupsk, 30 kwietnia 2024 roku
www.slupsk.so.gov.pl
A.0123.65.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-69958@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W
związku
z
otrzymaniem
w
dniu
17
kwietnia
2024
roku
wniosku
o
udostępnienie
informacji
publicznej,
który
wpłynął
z
adresu
e-mail:
sprawa-69958@fedrowanie.siecobywatelska.pl,
udzielam informacji we wnioskowanym
zakresie:
„1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną.”
W 2023 roku wpłynęło 146 wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
„2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.”
Odmówiono udzielenia informacji publicznej w 33 sprawach.
„3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to
w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.”
e. inne – nie prowadzi
- 2 -
„4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest
jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w
Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h)
informacja
o
sposobie
rozpatrzenia
wniosku
(np.
udostępnienie
informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.”
l. inne – nie dotyczy
„5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy
koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk
tej osoby/osób.”
Realizacją dostępu do informacji publicznej zajmuje się starszy inspektor (przygotowywanie
stanowiska).
„6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
- 3 -
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.”
Odpowiedź a i b.
„7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji
kto je prowadził.”
W 2023 roku pracownicy sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej.
„8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.”
Nie.
„9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy
o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.”
Nie zostały wydane takie orzeczenia.
Prezes Sądu Okręgowego w Słupsku
SSO Agnieszka Niklas-Bibik
/ podpisano elektronicznie/
- 4 -
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB SKŁADAJĄCYCH WNIOSKI O
UDOSTEPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, RODO) informujemy:
1. Administratorem Państwa danych osobowych w zakresie niezwiązanym ze sprawowaniem wymiaru
sprawiedliwości jest Prezes Sądu Okręgowego w Słupsku (z siedzibą przy ul. Zamenhofa 7, 76-200
Słupsk) w zakresie realizowanych zadań.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Sądzie Okręgowym w Słupsku możliwy jest pod
adresem do korespondencji: Sąd Okręgowy w Słupsku, ul. Zamenhofa 7, 76-200 Słupsk lub adresem
e-mail: iod@slupsk.so.gov.pl.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji złożonego wniosku o udostepnienie
informacji publicznej na podstawie art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji
publicznej oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Państwa dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom lub podmiotom upoważnionym
na podstawie odrębnych przepisów lub podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora
danych.
5. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej.
6. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, zgodnie z
obwiązującymi przepisami.
7. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony
Danych, jeśli Państwa zdaniem przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów
określonych w pkt. 3, a po tym czasie do celów archiwizacji przez okres oraz w zakresie wymaganym
przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
9. Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji
oraz profilowaniu.
- 5 -
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
5803.14245.14166
Nazwa dokumentu
odpowiedź na wniosek.pdf
Tytuł dokumentu
odpowiedź na wniosek
Sygnatura dokumentu
A.0123.65.2024
Data dokumentu
30.04.2024 14:55:53
Skrót dokumentu
1735E00463B238162609CCB3C850FCF7B76C
0179
Wersja dokumentu
1.3
Data podpisu
30.04.2024
Sygnatariusz
Agnieszka Niklas-Bibik
Stanowisko
Prezes Sądu Okręgowego w Słupsku
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku:
30.04.2024 15:01:35
Autor wydruku:
Sadurska-Marciniak Karolina