Odpowiedź na wniosek o informacje publiczną przez Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu w sprawie elektroniczny obieg dokumentów w powiatach #138 z Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska,
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
Pan Szymon Osowski, Bartosz Wilk-członek zarządu
Pani Katarzyna Batko-Tołuć - członek zarządu
w odpowiedzi na otrzymane w dniu 10 września br., pytania odpowiadamy:
ad 1 Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu nie posiada wdrożonego elektronicznego
obiegu dokumentów.
ad 2 Sposób doręczania decyzji administracyjnych z naszego urzędu zależny jest
od rodzaju spraw wydziału, który merytorycznie wydaje decyzje z upoważnienia
starosty.
Wydział Komunikacji i Dróg wydaje decyzje w sprawach indywidualnych, jeśli
strona NIE wystąpi o elektroniczne doręczenie takiej decyzji, jest ona doręczana
w sposób tradycyjny. Wydział Ochrony Środowiska wszystkie decyzje dostarcza do
urzędów za pomocą platformy ePUAP za wyjątkiem decyzji zawierającej dokumentację
geologiczną, w takim przypadku decyzje dostarczane są w sposób tradycyjny
pozwalający na archiwizację dokumentacji w danym urzędzie, zgodnie z wymogami
ustawy prawo geologiczne i górnicze. Wydział Organizacyjny dostarczał decyzje w
formie papierowej, nie złożono żadnego wniosku o elektroniczne dostarczenie
decyzji. Pozostałe wydziały urzędu nie dostarczają decyzji w drodze
elektronicznej, gdyż w większości przypadków podmioty publiczne nie są stronami
tych postępowań.
ad 3 Z powyższych powodów korespondencja przekazywana jest w sposób mieszany.
Brak jest przeszkód natury technicznej.
ad 4 Nie kontaktowaliśmy się z Ministerstwem Cyfryzacji.
pozdrawiam w imieniu Starosty międzyrzeckiego Grzegorza Gabryelskiego
Mirosław Leśny Sekretarz Powiatu
Dnia 10 wrzesień 2018 o 14:01 "Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu"
<{{ email }}> napisał(a):
pozdrawiam
===============================================
Mirosław Leśny
Sekretarz Powiatu
tel: 95 742-84-14
-----------------------------------------------
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
tel. 95 742 84 10
fax. 95 742 84 11
e-mail: {{ email }}
www.powiat-miedzyrzecki.pl
===============================================
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska,
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
Pan Szymon Osowski, Bartosz Wilk-członek zarządu
Pani Katarzyna Batko-Tołuć - członek zarządu
w odpowiedzi na otrzymane w dniu 10 września br., pytania odpowiadamy:
ad 1 Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu nie posiada wdrożonego elektronicznego
obiegu dokumentów.
ad 2 Sposób doręczania decyzji administracyjnych z naszego urzędu zależny jest
od rodzaju spraw wydziału, który merytorycznie wydaje decyzje z upoważnienia
starosty.
Wydział Komunikacji i Dróg wydaje decyzje w sprawach indywidualnych, jeśli
strona NIE wystąpi o elektroniczne doręczenie takiej decyzji, jest ona doręczana
w sposób tradycyjny. Wydział Ochrony Środowiska wszystkie decyzje dostarcza do
urzędów za pomocą platformy ePUAP za wyjątkiem decyzji zawierającej dokumentację
geologiczną, w takim przypadku decyzje dostarczane są w sposób tradycyjny
pozwalający na archiwizację dokumentacji w danym urzędzie, zgodnie z wymogami
ustawy prawo geologiczne i górnicze. Wydział Organizacyjny dostarczał decyzje w
formie papierowej, nie złożono żadnego wniosku o elektroniczne dostarczenie
decyzji. Pozostałe wydziały urzędu nie dostarczają decyzji w drodze
elektronicznej, gdyż w większości przypadków podmioty publiczne nie są stronami
tych postępowań.
ad 3 Z powyższych powodów korespondencja przekazywana jest w sposób mieszany.
Brak jest przeszkód natury technicznej.
ad 4 Nie kontaktowaliśmy się z Ministerstwem Cyfryzacji.
pozdrawiam w imieniu Starosty międzyrzeckiego Grzegorza Gabryelskiego
Mirosław Leśny Sekretarz PowiatuDnia 10 wrzesień 2018 o 14:01 "Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu"
<{{ email }}> napisał(a):>
>
>
>
>
> From: {{ email }}
> [mailto:{{ email }}]
> Sent: Monday, September 10, 2018 1:47 PM
> To: {{ email }}
> Subject: Wniosek o informacje publiczną
>
>
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska, na podstawie artykułu 61
> Konstytucji RP, wnosi o udostępnienie następujących informacji:
>
> 1. Czy Starostwo Powiatowe posiada wdrożony elektroniczny obieg dokumentów?
> (jeśli nie, proszę przejść do pytania nr 2).
> a. czy jest to główna forma dekretacji dokumentów, czy tylko wspomagająca?
> b. czy elektroniczny obieg dokumentów starostwa jest kompatybilny z platformą
> EPUAP?
> 2. Czy wszystkie decyzje administracyjne w sprawach, których dotyczy art. 39
> KPA, są doręczane w sposób wskazany w tym artykule:
> https://www.gov.pl/cyfryzacja/koniec-wymiany-papierow-miedzy-urzedami ?
> 3. Jeśli nie wszystkie ww. decyzje są przekazywane podmiotom publicznym za
> pomocą platformy ePUAP, to jakie względy organizacyjne/techniczne/inne stoją
> na przeszkodzie?
> 4. Czy starostwo kontaktowało się z Ministerstwem Cyfryzacji w celu usunięcia
> ww. przeszkód?
>
> Na podstawie art. 14 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy o
> udostępnienia informacji w formie elektronicznej na adres:
> {{ email }}
>
> W imieniu Stowarzyszenia,
> Szymon Osowski, Bartosz Wilk, Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu,
> zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55 | fax: 22 207 24 09
> www.siecobywatelska.pl
> www.watchdogportal.pl
> www.funduszesoleckie.pl
> www.informacjapubliczna.org
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
> Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>pozdrawiam
===============================================
Mirosław Leśny
Sekretarz Powiatu
tel: 95 742-84-14
-----------------------------------------------
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
tel. 95 742 84 10
fax. 95 742 84 11
e-mail: {{ email }}
www.powiat-miedzyrzecki.pl
===============================================