Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Starostwo Powiatowe w Zgorzelcu w sprawie elektroniczny obieg dokumentów w powiatach #298 z Starostwo Powiatowe w Zgorzelcu
*PO.1431.26.2018*
**
*Sieć Obywatelska*
*Watchdog Polska
*
*ul. Ursynowska 22/2*
*02-605 Warszawa**
*
**
W odpowiedzi na wniosek z dnia 10 września 2018 r. o udostępnienie
informacji publicznej na podstawie przepisów ustawy o dostępie do
informacji publicznej (Dz.U.z 2018 r., poz. 1330), informuję, co następuje:
1.Starostwo Powiatowe w Zgorzelcu posiada wdrożony elektroniczny obieg
dokumentów.
a)podstawowym sposobem dokumentowania przebiegu załatwiania
i rozstrzygania spraw w Starostwie Powiatowym w Zgorzelcu jest system
tradycyjny tj. system wykonywania czynności kancelaryjnych,
dokumentowania przebiegu załatwienia spraw, gromadzenia i tworzenia
dokumentacji w postaci nieelektronicznej, z możliwością korzystania
z narzędzi informatycznych do wspomagania procesu obiegu dokumentacjiw
tej postaci;
b)elektroniczny obieg dokumentów jest kompatybilny z platformą EPUAP.
2. Nie wszystkie decyzje administracyjne w sprawach, których dotyczy
art. 39 Kodeksu postępowania administracyjnego są doręczane w sposób
wskazanyw artykule.
3. Jesteśmy w trakcie przeszkolenia pracowników, zakładania profili
zaufanych oraz podpisów elektronicznych.
4. Nie kontaktowaliśmy się z Ministerstwem Cyfryzacji, ponieważ nie
mamy żadnych przeszkód do korzystania z EPUAP-U w naszej jednostce.
Niniejsza odpowiedź została przygotowana na podstawie informacji
przekazanych przez Kierownika Biura Obsługi Interesanta w Starostwie
Powiatowym w Zgorzelcu.
--
Anna Lubańska
Wydział Prawno - Organizacyjny
Starostwo Powiatowe w Zgorzelcu
ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8a
59-900 Zgorzelec