Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej w skrócie „RODO”, informuję że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Świerklaniec jest Wójt Gminy Świerklaniec reprezentujący Gminę Świerklaniec z siedzibą
w Świerklańcu, przy ul. Młyńskiej 3, 42-622 Świerklaniec, adres e-mail: ; tel. (32) 284 74 00;
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych w następujący sposób:
na adres e-mail: iod@ugswierklaniec.pl;
pisemnie na adres: 42-622 Świerklaniec, ul. Młyńska 3;
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia postepowania wnioskowego o udostępnienie informacji publicznej;
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – realizacja obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych oraz na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
W związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w pkt 3, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają
z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
podmioty przetwarzające, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych:
REKORD SI Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku Białej (43-300) przy ul. Kasprowicza 5, której powierzono dane w związku z asystą techniczną elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie Gminy Świerklaniec,
RHENUS DATA Office Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Nadarzynie (05-830) przy
Al. Katowickiej 66, której powierzono dane w związku ze świadczeniem usług bezpiecznego niszczenia nośników danych;
Podane przez Panią/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej;
Podane przez Panią/Pana dane będą przechowywane w okresie czasu niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane. Po spełnieniu celu mogą być przetwarzane w celach archiwalnych, przez okres czasu wyznaczony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, kategoria archiwalna BE5, tj. minimum 5 lat, następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu Pani/Pana sprawy, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego w Katowicach, gdzie będą przetwarzane wieczyście. Okres przetwarzania może ulec zmianie ze względu na szczegółowe przepisy prawa;
Przysługuje Pani/Panu prawo:
dostępu do treści swoich danych osobowych,
sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22/860 70 86), gdy przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wydania ewentualnej decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej;
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.