Odpowiedź na wniosek
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
d) Zwykłym mailem

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

a) Tak

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

e) Inne, jakie? przekonania do nich obywateli

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

Mimo wdrażania różnych rozwiązań cyfrowych, chcemy być jako urząd "cyfrowym urzędem" iść z biegiem czasu i oferować nowe cyfrowe usługi - lecz mały odsetek interesantów z nich na dzień dzisiejszy korzysta. Informujemy, że daną sprawę można załatwić przez "internet", ale słyszymy odpowiedź, że woli przyjść do urzędu, że to jeszcze jest za nowe, choć w dobie koronawirusa zauważamy pewny ruch w tym kierunku, sądzimy, że potrzeba czasu by interesant przekonał się do cyfryzacji,

Pozdrawiam

Sylweriusz Sztukert - UG Krasne