KG.1431.25.2020

Szanowni Państwo,

w odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z dnia 28 września 2020 r. informuję, co następuje:

1. Urząd udostępnia możliwość załatwiania spraw poprzez ePUAP oraz drogą mailową.
2. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (niestety niektóre zmiany w przepisach prawa np. nowelizacja w sprawie dowodów osobistych odwracają ten trend, zmuszając do załatwienia sprawy osobiście w urzędzie).
3. W urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów.
4. Głównym problemem jest dostępna na rynku oferta komercyjna lub państwowa w tym zakresie. Cyfrową transformację spowalnia na pewno fakt, że część przepisów wprost zwiększa biurokrację w klasycznym „papierowym” wydaniu. Ponadto fakt, że część instytucji (np. sądy) nie dopuszczają obiegu elektronicznego dokumentów powoduje, że transformacja cyfrowa przebiega w sposób niesymetryczny.
5. Urząd znajduje się w trakcie wdrażania rozwiązań, które mają wspomóc transformację cyfrową. Planowane zakończenie to początek 2021 roku. Naturalnie z takim procesem wiążą się obawy pracowników, ale każda zmiana wywołuje lęk. Kierownictwo urzędu natomiast pokłada nadzieję w usprawnieniu funkcjonowania urzędu dzięki wdrożeniu.

Z poważaniem

Anna Długosz
Sekretarz Gminy Michałowice
<mailto:{{ email }}> {{ email }}

<http://www.michalowice.malopolska.pl/assets/michalowice/media/files/a802ec0b-f729-4748-a3bf-bec94437e8c0/logo-big.png> Urząd Gminy Michałowice
Plac Józefa Piłsudskiego 1
32-091 Michałowice
tel. 12-388-57-40, wew. 49
<http://www.e-michalowice.pl/> www.e-michalowice.pl

--- Treść przekazanej wiadomości ---

Temat:

Cyfryzacja gmin

Data:

Mon, 28 Sep 2020 05:48:30 -0000

Nadawca:

{{ email }} <mailto:{{ email }}>

Odpowiedź-Do:

{{ email }} <mailto:{{ email }}>

Adresat:

{{ email }} <mailto:{{ email }}>

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób

2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć

4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{ email }} <mailto:{{ email }}>

Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

--

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: {{ email }} <mailto:{{ email }}>
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl>
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYwMTI3MjExMDcxLjI0ODE4LjcxMDY5NDEyMDc4Nzg1MTk1MDFAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8TW9uLCAyOCBTZXAgMjAyMCAwNTo0ODozMCAtMDAwMHxzZWtyZXRhcmlhdEBtaWNoYWxvd2ljZS5tYWxvcG9sc2thLnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLn>