Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na kor. z dnia 28-09-2020 r. przekazuję odpowiedzi na pytania
ankietowe:

1\. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybor
kilku odpowiedzi)
**a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap**
**b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na kt orej można
podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym /Platforma SEKAP **,
GEPAR, Sklepik geodezyjny** /**
c) Usługi cyfrowe urzędu, w ktorych identyfikacja jest zapewniona w autorski
sposob.
**d) Zwykłym mailem**
**e) Inny spos ob / **strony internetowe gliwice.eu bip.gliwice.eu,
e-Płatności Blue Media, MSIP - Miejski System Informacji Przestrzennej/****

Uwagi do pyt. nr 1:
SEKAP sekap.pl (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej)
jest regionalną platformą elektroniczną Wojewodztwa Śląskiego.
GEPAR gepar.gliwice.eu to portal umożliwiający realizację płatności na rzecz
miasta, w ktorym logowanie do systemu odbywa się przez Profil Zaufany.

Geodezyjny sklep internetowy https://zasobgeodezyjny.gliwice.eu to sklep on-
line, w ktorym można zamowić wypisy z rejestrow dla działek, budynkow i
lokali, wyrysy z mapy ewidencyjnej, mapy zasadnicze oraz wiele innych
dokumentow i danych. Użytkownik może wybrać jeden z dwoch dostępnych sposobow
autoryzacji - zalogować się do sklepu za pomocą profilu zaufanego e-puap lub
korzystać ze sklepu jako tzw. użytkownik anonimowy. W tym drugim przypadku
jednak nie wszystkie funkcje są dostępne, nie można np. zamowić materiałow
zawierających dane podmiotowe czy też odebrać zamowionych materiałow drogą
elektroniczną.

2\. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
**c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)**
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogole nie są dostępne przez Internet

Uwagi do pyt. nr 3:

Listę usług możliwych do załatwienia w pełni elektronicznie tut. Urząd
publikuje w BIP <https://bip.gliwice.eu/jak-korzystac-z-e-administracji>


3\. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentow?
a) Tak
**b) Nie /Obieg tradycyjny (papierowy) wspomagany elektronicznie./**
c) Trudno powiedzieć

4\. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybor kilku odpowiedzi)

a) Brak kadry, ktora miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?

Uwagi do pyt. nr 4:

Na powyższe pytanie nie udzielono odpowiedzi, ponieważ jest ono pytaniem nie o
informację publiczną, a o opinię.

5\. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.

Uwagi do pyt. nr 5:

Tut. Urząd nie uczestniczy w programie cyfrowej transformacji. Nie zaznaczono
żadnego z podpunktow, ponieważ konstrukcja pytania nie pozwala na odpowiedź
"nie", bez dodawania opinii odnośnie potrzeby wdrożenia rozwiązania bądź jej
braku.

Uprzejmie proszę o zapoznanie się z załączoną informacją o przetwarzaniu
danych.

Z poważaniem,

Katarzyna Duława
Naczelnik Biura Obsługi Interesantow
w Urzędzie Miejskim w Gliwicach

Załączniki

  • Informacja_RODO_.doc