Dzień dobry

Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
publicznych. Odpowiadając na maila z dnia 28-09-2020 udzielam
następujących informacji:

Ad. 1 Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
wybór kilku odpowiedzi)

odp. Załatwiamy sprawy za pośrednictwem ePuap, zwykłym mailem lub za
pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem
zaufanym lub podpisem cyfrowym

Ad. 2 Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)

odp. Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)

Ad. 3 Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?

odp. Nie

Ad. 4 Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
(możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

odp. Mało jest osób, którzy mogliby skorzystać z formy elektronicznej w
załatwieniu spraw, ponieważ nie posiadają podpisu elektronicznego bądź
profilu zaufanego. Mam nadzieję ze po wprowadzeniu w urzędzie e-usług to
się zmieni i więcej osób skorzysta z cyfrowych rozwiązań przy
załatwianiu swych spraw.

AD. 5 Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym
samodzielnie?

odp. Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany

--
Pozdrawiam,
Renata Młynarczyk
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szamocin