Burmistrz Karlina
ul. Plac Jana Pawła Ii6
78-230 Karlino Karlino, dnia 2 października 2020 roku
SKZ.1431.49.2020.JS
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na przesłany w dniu 28.09.2020 r. drogą elektroniczną wniosek
o udostępnienie informacji publicznej, dotyczącej cyfryzacji gmin — na podstawie art. 13 ust. 1 oraz
art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2019 r.
poz. 1429 z późn. zm.) przedstawiam poniżej odpowiedzi na wniesione pytania:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem
zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób
2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie
(prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w
urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje
Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć
4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku
odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian
technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?
5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na
poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.
Jednocześnie, mając na uwadze wskazaną we wniosku formę odpowiedzi, powyższe przesyła
się na adres poczty elektronicznej wskazany w treści wniosku:
sprawa-30942(Qferowanie.siecobywatelska.pl
Burmistrz
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(zwane dalej rozporządzeniem RODO) informuję , iż:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Karlina z siedzibą — Urząd Miejski
w Karlinie ul. Plac Jana Pawła II 6,78-230 Karlino (dalej zwany jako Administrator).
Z administratorem można się skontaktować:
1) listownie na adres: ul. Plac Jana Pawła II 6;
2) telefonicznie 94/311 72 73
3) fax - 94/3117-410
4) przez email: umQQkarlino.pl
2. Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym może się Pani/Pan kontaktować we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się kontaktować przez email:
iodQkarlino.pl
3. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane są przetwarzane, aby:
1) rozpatrzyć wniosek, którą Pani/Pan złożył/a;
2) udzielenie odpowiedzi;
3) zarchiwizować sprawę.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie
danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na
administratorze), w związku z obowiązkami prawnymi określonymi w prawie krajowym:
1) obowiązek prawny wynikający z przepisów Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej
2) obowiązek prawny wynikający z przepisów Działu VIII ustawy z 14.6.1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego, w szczególności art. 237 - 238 KPA oraz z
przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 8.1.2002 r. w sprawie organizacji
przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków — na podstawie tych przepisów mamy
obowiązek rozpatrzenia Pani/Pana wniosku i zawiadomienia o sposobie jej załatwienia
3) obowiązek prawny wynikający z art. 5—6 ustawy z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie
archiwalnym i archiwach — na podstawie tych przepisów mamy obowiązek
zarchiwizowania sprawy.
4. Okres przechowywania danych osobowych
W związku z obowiązkiem rozpatrzenia wniosku i zawiadomienia o sposobie załatwienia Pani/Pana
dane osobowe zawarte we wniosku będą przetwarzane przez czas rozpatrywania wniosku oraz przez
okres 5 lat po udzieleniu odpowiedzi.
5. Odbiorcy danych
Administrator będzie przekazywać Pani/Pana dane osobowe:
1) dostawcom usług informatycznych, którym Administrator zleca usługi związane z
przetwarzaniem danych osobowych. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie
umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami.
6. Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
7. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem
zautomatyzowanych decyzji
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
1) prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
2) prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
3) prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
4) prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z Administratorem lub z naszym
inspektorem ochrony danych.
8. Prawo wniesienia skargi do organu
Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się
ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Wymóg podania danych
Przy składaniu wniosku należy podać dane kontaktowe w celu realizacji wniosku. Bez podania tych
danych Pani/Pana może spowodować brak odpowiedzi na wniosek.