Re: Cyfryzacja gmin przez ORZYSZ w sprawie Cyfryzacja urzędów #2078 z ORZYSZ
Dzień dobry Państwu,
odpowiedzi na zadanie pytania w trybie informacji publicznej udzieliłam
poniżej bezpośrednio na Państwa wniosku.
Dodatkowe komentarze opatrzyłam czcionką w kolorze niebieskim.
Monika Łępicka-Gij
Sekretarz Gminy
W dniu 2020-09-28 07:52, {{ email }}
napisał(a):> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
> A) ZAŁATWIANIE SPRAW ZA POŚREDNICTWEM EPUAP
> B) ZAŁATWIANIE SPRAW ZA POŚREDNICTWEM INNEJ PLATFORMY, NA KTÓREJ MOŻNA PODPISAĆ SIĘ PROFILEM ZAUFANYM LUB PODPISEM CYFROWYM
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
> D) ZWYKŁYM MAILEM (_W OKREŚLONYCH PRZYPADKACH NP. DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ ITP.)_
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> A) PRAWIE WSZYSTKIE USŁUGI SĄ MOŻLIWE DO REALIZACJI BEZ POJAWIANIA SIĘ MIESZKAŃCA/MIESZKANKI W URZĘDZIE (PONAD 75%) - _PRZYJMUJĄC, ŻE MIESZKANIEC SKORZYSTA RÓWNIEŻ Z DROGI KORESPONDENCJI TRADYCYJNEJ (POCZTOWEJ)_
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak
> B) NIE
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> C) BRAK PIENIĘDZY NA POCZYNIENIE STOSOWNYCH INWESTYCJI
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> B) TAK, ALE MAJĄ PAŃSTWO OBAWY CZY TO WYSTARCZY
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{ email }}
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji --
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> adres email: {{ email }}
> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
> www.siecobywatelska.pl
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego