Gniewkowo, 17 listopada 2020
51
NIP 556-000-91-57
(12)
Zn.spr.NK.0172.20. 2020
elektronicznie
Adresat:
sprawa -33843Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek przesłany w formie e-mail dnia 4 listopada
2020r.godz.20.49, o udostępnienie informacji publicznej w zakresie prowadzonych
w ostatnich trzech latach konsultacjach społecznych związanych z trwającym Planem
Urządzania Lasu ( dalej PUL), zdefiniowanych przez Państwa jako zgłaszanie
postulatów, wniosków i uwag w każdej z formalnych i nieformalnych form wygłaszania
opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmujących
m.in. przesłanie zapytania, uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych
działań, skargi, wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego
zainicjowanego przez stronę społeczną), wystosowanie petycji, udziału w spotkaniu na
temat gospodarki leśnej, etc., Nadleśnictwo Gniewkowo informuje:
Konsultacje, m.in. społeczne, dotyczące kształtu PUL, mają miejsce każdorazowo
przed jego powstaniem. Po jego utworzeniu nie ma prawnych możliwości ingerowania
w treść dokumentu ani przez nadleśnictwo ani stronę społeczną, a prowadzenie
gospodarki leśnej odbywa się ściśle z ustaleniami PUL .
W odpowiedzi na Państwa pytania, informujemy:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy
przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące
prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
Strona 1 z 4
Nadleśnictwo w ostatnich trzech latach nie odnotowało wpływu tego typu
korespondencji w formie papierowej lub elektronicznej, w tym w formie skarg
i wniosków, które są rozpatrywane w trybie rozporządzenia RM z 8 stycznia 2002 r.
w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Konsultacji ze stroną społeczną, w formie spotkań o tematyce związanej
z realizacją gospodarki leśnej w kontekście PUL, o statusie formalnych nie
przeprowadzano, „ nieformalnych” nie prowadzi się w ogóle.
Prawo nie nakłada na nadleśnictwo obowiązku monitorowania i archiwizacji
doniesień medialnych, radiowych, prasowych czy telewizyjnych, związanych
z opiniami/sugestiami nt. prowadzenia w nadleśnictwie gospodarki leśnej. Tego typu
statystyki nie są prowadzone, w związku z powyższym nie posiadamy informacji, czy
i jakie aktywności w tym temacie mogły mieć miejsce.
Jednocześnie informujemy, że od blisko roku posiadamy strony na portalu
społecznościowym facebook:
httos://www.facebook.com/search/top?q=nadle%C5%9Bnictwo%20gniewkowoa
https://www.facebook.com/Nadle%C5%9Bnictwo-Gniewkowo-290727717718875
Pełna treść korespondencji tam zamieszczonych jest publicznie dostępna dla
użytkowników, w związku z czym nie podlega udostępnieniu w trybie dostępu do
informacji publicznej. Jednocześnie informujemy, że nie prowadzimy aktywności na
innych portalach społecznościowych.
2. Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki
leśnej na terenie Nadleśnictwa? Nie odnotowano, jak wyżej.
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez
stronę społeczną. Nie odnotowano, jak wyżej.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną:
adres stacjonarny: Nadleśnictwo Gniewkowo, ul. Dworcowa 10, 88-140
Gniewkowo
Strona 224
adres e-mail gniewkowoQtorun.lasy.gov.pl
tel.stacjonarny 52 3510 259
facebook :
https://www.facebook.com/search/top?q=nadleyC5%9Bnictwo%20gniewkowoa
https://www.facebook.com/NadleyC5%9Bnictwo-Gniewkowo-290727717718875
strona internetowa i BIP
( jednostronny kanał komunikacji): www.gniewkowo torun.lasy.gov.pl
Ponadto, w sprawach skarg i wniosków Nadleśniczy przyjmuje interesantów
w siedzibie nadleśnictwa w każdy wtorek w godzinach 14-16.00, a jeżeli wtorek jest
dniem wolnym od pracy, w kolejnym dniu roboczym. Powyższe nie limituje możliwości
kontaktu osób postronnych z kierownictwem i pracownikami w innym terminie, chociaż
z powodu pandemii preferowany jest kontakt e-mail „telefoniczny lub listowny.
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to
w jaki sposób.
Nie dotyczy, z powodu j/w.
e)dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
Przy założeniu przyjętych przez Państwa definicji „komunikacji społecznej i jej
kanałów” - nie prowadzono „konsultacji społecznych” związanych z prowadzeniem
gospodarki leśnej w oparciu o obowiązujący PUL. Ewentualne informacje dotyczące
gospodarki leśnej, również w całych Lasach Państwowych, publikowane w mediach
czy na portalach społecznościowych, nie podlegają archiwizacji, a z uwagi na
publiczną dostępność ( fakt publikacji), nie podlegają udostępnieniu w trybie dostępu
do informacji publicznej.
Strona 3 z 4
>
3. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz
prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany
są planowane?
Nadleśnictwo Gniewkowo nie jest podmiotem uprawnionym do
rekomendowania zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag
strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej,
kwestie te reguluje Kodeks Postępowania Administracyjnego oraz ogólnie
obowiązujące w LP przepisy prawa ogólnego. Z uwagi na powyższe, Nadleśnictwo
Gniewkowo, również w najbliższych 12 miesiącach, nie planuje zmian
w procesach rozpatrywania wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia
z nią dialogu na temat gospodarki leśnej.
Nadleśnictwo Gniewkowo deklaruje pełną współpracę z wnoszącymi
o udzielenie informacji publicznej. Państwa wniosek oceniamy jednak jako
niejednoznaczny, z domniemanym zobowiązaniem nadleśnictwa do ustalenia
Państwa intencji w zakresie żądanych informacji. Na gruncie ustawy o dostępie
do informacji publicznej, takie działanie jest nieuprawnione. Podmiot zobowiązany
do udzielenia informacji publicznej ma obowiązek jej udzielenia, o ile jest w jej
posiadaniu, natomiast nie jest zobligowany do ustalania intencji wnoszącego czy
formułowania za wnoszącego pytań, gdyż to na wnoszącym ciąży obowiązek
precyzyjnego określenia zakresu żądanych informacji i to we własnym interesie.
Odpowiedzi na złożony wniosek, udzielono zgodnie z przeświadczeniem
nadleśnictwa o zrozumieniu Państwa intencji.
; NADLEŚNICZY
- . aż l, ź a
EWKOWO s A :
mgr inz _iariusa]Flejdinger
Strona 4 z 4