Re: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje Planów Urządzenia Lasu #3 z Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-04 20:51:40.213447+00:00 z adresu {{ email }}:
> Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe
> pytania. Pytania odnoszą się do konsultacji społecznych w procesie tworzenia
> Planu Urządzenia Lasu (PUL) we wszystkich Nadleśnictwach w Regionalnej Dyrekcji.
> Wnioskujemy o przesłanie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno . Pytania
> dotyczą procesu tworzenia obecnie obowiązujących PUL (według stanu na
> październik 2020). Jeżeli w Regionalnej Dyrekcji znajdują się Nadleśnictwa, w
> których rozpoczął się proces tworzenia nowego PUL, wnioskujemy o przesłanie
> dodatkowo również informacji o toczącym się procesie tworzenia nowego PUL,
> jeżeli jest to już możliwe. W takim wypadku wnioskujemy o oddzielne odpowiedzi
> na każde pytanie dla każdego z procesów tworzenia PUL (obowiązującego i
> nowotworzonego). Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest
> wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele. Przyjęte definicje
> terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "mieć możliwość zgłaszania uwag
> i wniosków" oraz "kanały komunikacji" podano poniżej. Pytania: 1. Na
> jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna zgłosiła wnioski i uwagi dotyczące
> treści tworzonego planu? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi a)
> Przed rozpoczęciem prac nad PUL b) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP) c)
> Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ) d) Podczas Komisji Projektu Planu
> (KPP) e) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić)
> _______________________________________________________________ f) Strona
> społeczna nie zgłosiła żadnych wniosków i uwag do tworzonego PUL Wnioskujemy
> o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. 2. Na jakim
> etapie tworzenia PUL strona społeczna miała możliwości zgłaszania wniosków i
> uwag? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi: a) Podczas Komisji
> Założeń Planu (KZP) b) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ) c)
> Podczas Komisji Projektu Planu (KPP) d) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy
> wyjaśnić) _______________________________________________________________ e)
> Strona społeczna nie miała możliwości składania wniosków i uwag Wnioskujemy o
> udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. 3. Jakimi kanałami
> komunikacji strona społeczna na terenie każdego Nadleśnictwa została
> poinformowana o możliwości wzięcia udziału w konsultacjach w procesie tworzenia
> PUL? Prosimy o podanie konkretnego tytułu i daty publikacji w wypadku ogłoszeń
> prasowych oraz adresu internetowego w wypadku umieszczenia ogłoszenia na
> internecie (strona nadleśnictwa, BIP, periodyki online itp.) Wnioskujemy o
> udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. 4. Czy kanały
> komunikacji różniły się w zależności od typu uczestnika reprezentującego stronę
> społeczną? Jeżeli tak, wnosimy o wyszczególnienie jakimi kanałami powiadamiani
> byli różni przedstawiciele strony społecznej. W szczególności wnioskujemy o
> wyszczególnienie, którzy przedstawiciele strony społecznej zostali zawiadomieni
> o procesie konsultacji bezpośrednio (telefon, email, poczta tradycyjna).
> Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. 5. Z
> jakim wyprzedzeniem została stronie społecznej zakomunikowana możliwość wzięcia
> udziału w konsultacjach? Jeżeli odpowiedź różni się dla różnych przedstawicieli
> strony społecznej i różnych etapów sporządzania PUL, prosimy o wyszczególnienie.
> Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno. 6. Czy z
> komunikacji i ze spotkań konsultacyjnych ze stroną społeczną były sporządzane
> notatki/protokoły/podsumowania? Jeżeli tak wnioskujemy również o przesłanie
> treści tych dokumentów. Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego
> Nadleśnictwa osobno. 7. Jakie uwagi i wnioski dotyczące treści
> tworzonego PUL złożyli przedstawiciele strony społecznej? Dla każdego ze
> złożonych wniosków, pomysłów i zastrzeżeń wnioskujemy o przesłanie: a)
> dokumentacji z nimi związanej złożonej przez stronę społeczną b) informacji,
> czy w ostatecznym kształcie PUL wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało (a)
> odrzucone, (b) uwzględnione w całości, (c) uwzględnione częściowo? c) dla
> wniosków, pomysłów i zastrzeżeń uwzględnionych w całości, bądź uwzględnionych
> częściowo, wnioskujemy o przesłanie informacji, w jaki sposób wniosek, pomysł
> lub zastrzeżenie zostało uwzględnione w ostatecznym kształcie PUL. d) dla
> wniosków, pomysłów i zastrzeżeń odrzuconych wnioskujemy o podanie powodu dla
> którego wnioski odrzucono. Jeżeli takie informacje znajdują się w raporcie z
> konsultacji, wystarczająca jest jego kopia, o ile nie została ona już
> uwzględniona w odpowiedzi na pytanie 6. Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi
> dla każdego Nadleśnictwa osobno. 8. Czy w najbliższych dwóch latach
> Regionalna Dyrekcja planuje wprowadzenie zmian w procesach konsultacji
> społecznych podczas procesu tworzenia PUL oraz informowaniu o nich? Jeżeli tak,
> to jakie zmiany są planowane? W celu zapewnienia precyzji w komunikacji
> załączamy definicje terminów użytych w pytaniach: "Strona społeczna":
> mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje
> pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje. "Mieć
> możliwość składania uwag i wniosków": sytuacja gdy strona społeczna: 1. jest
> poinformowana o możliwości, trybie i sposobie w jaki może zgłaszać wnioski i
> uwagi oraz 2. ma stworzone warunki by to zrobić. "Kanały komunikacji":
> sposób, w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną; Kanały
> komunikacji obejmują m.in.: BIP, strony internetowe, gazety, radio, media
> społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email),
> telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc. Wnosimy o
> udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email:
> {{EMAIL}} W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu:
> 515-832-707 Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu,
> zgodnie z zasadami reprezentacji