Nadleśnictwo Kwidzyn
Kwidzyn, 22.12.2020
Zn. spr.: ZZL.0610.27.2020
- poczta elektroniczna
Sprawa-3354 1 Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Dotyczy: procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag
i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej.
Na podstawie art. 16 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) —
dalej jako „u.d.i.p.” oraz art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. — Kodeks
postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256) — dalej jako „k.p.a.”,
po rozpatrzeniu wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska
z dnia 29.11.2020 r. o udostępnienie informacji publicznej,
odmawiam
udostępnienia informacji publicznej we wnioskowanym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 04.11.2020 r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
złożyło wniosek o udzielenie informacji dotyczących wszelkich procesów
konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej
w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQ gdansk. lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Kwidzyn
„l. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli,
inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie
tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat."
Stowarzyszenie skierowało do Nadleśnictwa następujące pytania i wnioski:
„1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy
przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące
prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku
wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki
leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. Zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez
stronę społeczną.
c. Kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. Rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli
tak, to w jaki sposób.
e. Dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz
prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany
są planowane?”
Pismem z dnia 17.11.2020 r., Nadleśnictwo skierowało do Stowarzyszenia
prośbę o doprecyzowanie wniosku, gdyż jego forma uniemożliwiała poprawne
udostępnienie informacji. Dla przykładu wskazano, iż we wniosku przyjęta została
teza, zgodnie z którą pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów
„współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej”
w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które zdefiniowano m.in. jako
„przesłanie zapytania”. Nadleśnictwo podkreśliło, że nie sposób przyjąć można, że
każde zapytanie skierowane do Nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy,
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQ gdansk. lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
(2) Nadleśnictwo Kwidzyn
różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest „formą
wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”.
Jednocześnie Nadleśnictwo podkreśliło, że nie ma często możliwości ocenić, jakie
intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie
muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie
„formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce
leśnej”.
Ponadto wskazano, że wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje,
które nie są albo nie mogą być przez Nadleśnictwo gromadzone lub nie są już
w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury
wewnętrzne. Dotyczy to choćby informacj o przypadkach „wyrażania
zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę
społeczną”. Tak samo nie rejestruje się każdego „udziału w spotkaniu na temat
gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju
spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzi się i nie archiwizuje korespondencji
o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań,
postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej
niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie
adresowane do nadleśnictwa). Gromadzona jest jedynie informacja o wnioskach,
postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w Nadleśnictwie,
które były oficjalnie do kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub
przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie
również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie
społecznościowym oraz odpowiedzi na nie.
Dodatkowo wskazano, że nawet udostępnienie informacji, co do których
jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Stowarzyszenie
wnioskowanym, wymaga od Nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia,
wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy. Dlatego też, w związku
z:
e ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym wniosku;
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQ gdansk.lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
(2) Nadleśnictwo Kwidzyn
e brakiem możliwości oddelegowania przez Nadleśnictwo pracownika lub
pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez
szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego
pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego
zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji,
gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19
w systemie zdalnym lub hybrydowym);
e koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób
fizycznych w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag,
wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
e możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby
lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia
ogromnej ilości danych zgodnie z wnioskiem w rozsądnym czasie
(wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy
prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu
nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo
konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy
wniosków zgłaszanych w postaci publikacji w mediach „zainicjowanych
przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma
obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy
materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach);
poinformowano Stowarzyszenie, że informacja publiczna objęta wnioskiem
nie może być przez Nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art.
13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na
okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez Nadleśnictwo ogromnych
dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na
podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy wskazano, że Nadleśnictwo obliczy
i przedstawi te koszty i pobierze od Stowarzyszenia, jako wnioskodawcy, opłatę
w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQ gdansk. lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
(2) Nadleśnictwo Kwidzyn
W związku z powyższymi okolicznościami Nadleśnictwo wezwało
Stowarzyszenie do:
« uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich
trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź,
a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez
skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe
ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może
gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość,
by to robić);
e wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy o dostępie do informacji
publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym
przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Odnosząc się zaś do pytania o to, czy w najbliższych 12 miesiącach
Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania
postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na
temat gospodarki leśnej wskazano, że w przypadku konsultacji społecznych przy
tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko,
proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r.
o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012 r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu,
uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także
obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych
dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą
nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich
zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów rozpatrywania
postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na
temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest
zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub
wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką
drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub
preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQgdansk.lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
(2) Nadleśnictwo Kwidzyn
w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego
działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten wniosek, w ocenie
Nadleśnictwa, nie mógł być uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub
takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną
podlegającą udostępnieniu.
Pismem z dnia 29.11.2020 r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wskazało, iż wniosek z dnia 04.11.2020 r. złożony był w trybie ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko, tym samym oczekuje ono wykonania wniosku na
zasadach określonych w tej ustawie. Wskazano też, że w tej ustawie nie znajduje
się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej
w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też
wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie
istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne. Stowarzyszenie wskazało też,
że pojęcie „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag” należy interpretować jako
zawierające pojęcie dostępu do informacji o środowisku. Wnioskodawca wskazał
także, iż w przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskuje o przesłanie
informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo,
a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele
Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii, zaś w przypadku, gdy
Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać
informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć
w decyzjach, wnioskuje o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób.
Rozpoznając złożony w niniejszej sprawie wniosek, Nadleśniczy
Nadleśnictwa Kwidzyn, uznaje, iż zachodzą przesłanki do odmowy udostępnienia
informacji we wnioskowanym przez Stowarzyszenie zakresie.
Na wstępie konieczne jest ustalenie charakteru wniosku, z jakim
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska zwróciło się do
Nadleśnictwa. Stowarzyszenie wprawdzie wskazało, iż jest to wniosek złożony
w oparciu o przepisy ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQgdansk.lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Kwidzyn
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jednakże zauważyć
trzeba, iż zgodnie z art. 9 ust. 1 tej ustawy udostępnieniu podlegają informacje
dotyczące:
1. stanu elementów środowiska, takich jak: powietrze, woda, powierzchnia
ziemi, kopaliny, klimat, krajobraz i obszary naturalne, w tym bagna, obszary
nadmorskie i morskie, a także rośliny, zwierzęta i grzyby oraz inne
elementy różnorodności biologicznejj w tym organizmy genetycznie
zmodyfikowane, oraz wzajemnych oddziaływań między tymi elementami;
2. emisji, w tym odpadów promieniotwórczych, a także zanieczyszczeń, które
wpływają lub mogą wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt
1;
3. środków, takich jak: środki administracyjne, polityki, przepisy prawne
dotyczące środowiska i gospodarki wodnej, plany, programy oraz
porozumienia w sprawie ochrony środowiska, a także działań wpływających
lub mogących wpłynąć na elementy środowiska, o których mowa w pkt 1,
oraz na emisje i zanieczyszczenia, o których mowa w pkt 2, jak również
środków i działań, które mają na celu ochronę tych elementów,
4. raportów na temat realizacji przepisów dotyczących ochrony środowiska;
5. analiz kosztów i korzyści oraz innych analiz gospodarczych i założeń
wykorzystanych w ramach środków i działań, o których mowa w pkt 3;
6. stanu zdrowia, bezpieczeństwa i warunków życia ludzi, oraz stanu obiektów
kultury i obiektów budowlanych - w zakresie, w jakim oddziałują na nie lub
mogą oddziaływać:
a) stany elementów środowiska, o których mowa w pkt 1, lub
b) przez elementy środowiska, o których mowa w pkt 1 - emisje
i zanieczyszczenia, o których mowa w pkt 2, oraz środki, o których
mowa
w pkt 3.
Po dokonaniu analizy przedmiotowego wniosku Nadleśnictwo stanęło na
stanowisku, iż żądane informacje nie stanowią żadnego z rodzaju informacji
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQgdansk.lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Kwidzyn
o środowisku, określonego w przywołanym wyżej katalogu. Żądanie
Stowarzyszenia dotyczy w zasadzie bliżej nieokreślonego katalogu informacji na
temat zgłaszanych przez czynniki zewnętrzne (a więc spoza struktury PGL LP)
wniosków, postulatów i spostrzeżeń na temat prowadzonej przez Nadleśnictwo
gospodarki leśnej w ramach wykonywania przez nie zatwierdzonego Planu
Urządzenia Lasu. Tego rodzaju informacje — w ocenie Nadleśnictwa — nie
mieszczą się w żadnej z kategorii informacji o środowisku, wskazanych powyżej.
W związku z tym nie mogą one podlegać udostępnieniu w trybie przepisów ustawy
o udostępnianiu informacji o środowisku.
Kolejnym argumentem wskazującym na brak możliwości zastosowania
przepisów tej ustawy jest fakt, iż zgodnie z jej art. 8 udostępnia się te informacje,
które są informacjami znajdującymi się w posiadaniu władz publicznych lub
informacjami przeznaczonymi dla władz publicznych, w zakresie, w jakim nie
dotyczy to ich działalności ustawodawczej, a w przypadku sądów i trybunałów -
działalności orzeczniczej. Oznacza to, że udostępnieniu podlegają informacje
znajdujące się fizycznie w posiadaniu danego organu, ale także te, które są „dla
niego przeznaczone”, przez co rozumie się informację, którą w imieniu organu
administracji dysponują osoby trzecie, w tym też informację, której organ ten ma
prawo żądać od osób trzecich. Takie rozwiązanie prowadzi do jedynego
możliwego do przyjęcia wniosku — udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy
o udostępnianiu informacji o środowisku podlegają tylko takie dane, które są
w jakikolwiek sposób gromadzone zarówno przez organ, do którego skierowany
jest wniosek, jak i przez inne podmioty, do których organ może zwrócić się
o ich przekazanie, celem udostępnienia. W piśmie z dnia 17.11.2020 r.
Nadleśnictwo wskazało wprost, iż nie prowadzi żadnego rejestru czy też
archiwizacji danych o charakterze czysto nieformalnym, czy też znajdujących się
w źródłach niezwiązanych w żaden sposób z Lasami Państwowymi (tj. artykuły
prasowe czy też wystąpienia na portalach internetowych nie administrowanych
przez jednostki LP), a głównie o takie dane wystąpiło Stowarzyszenie. Skoro
zatem żądane dane nie znajdują się ani w posiadaniu Nadleśnictwa, ani żadnego
innego organu, do którego Nadleśnictwo mogłoby wystąpić o ich przekazanie
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQgdansk.lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
(2) Nadleśnictwo Kwidzyn
celem udostępnienia, to przyjąć należy, iż nie mogą one zostać w żaden sposób
potraktowane jako informacje o środowisku w rozumieniu ustawy z dnia
3 października 2008 r.
Wskazania wymaga też to, że z uwagi na okoliczność nieistnienia
wnioskowanych informacji (co wynika z informacji udzielonej stronie), spełnienie
żądania zawartego we wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wymagałoby dokonania przetworzenia informacji, o udostępnienie których
Stowarzyszenie zwróciło się do Nadleśnictwa — niezbędne byłoby bowiem
przeprowadzenie przez Nadleśnictwo działań prowadzących do wytworzenia
żądanych informacji z danych zgromadzonych w źródłach zewnętrznych, takich
jak portale internetowe i społecznościowe, czy też zestawienia artykułów
prasowych za okres wskazany przez wnioskodawcę. Ustawa o udostępnianiu
informacji o środowisku nie przewiduje możliwości przetwarzania informacji,
nakazując wprost udostępnianie informacji znajdujących się w posiadaniu organu
lub dla tego organu przeznaczonych, w związku z powyższym Nadleśnictwo
uznaje, iż wniosek winien być rozpoznany w oparciu o przepisy ustawy o dostępie
do informacji publicznej.
Konsekwencją uznania, że żądana przez wnioskodawcę informacja posiada
charakter informacji przetworzonej, jest fakt, iż organ ma obowiązek pozytywnego
rozpatrzenia wniosku wyłącznie w sytuacji spełnienia przesłanki szczególnej
istotności dla interesu publicznego. Pojęcie szczególnie istotnego interesu
publicznego jest pojęciem niedookreślonym, odnosi się do spraw związanych
z funkcjonowaniem państwa i innych podmiotów publicznych jako prawnej całości
— zwłaszcza, jeżeli związane jest ono z gospodarowaniem mieniem komunalnym
lub majątkiem Skarbu Państwa. Żądając informacji publicznej przetworzonej
wnioskodawca powinien więc wykazać, w jakim zakresie jest to szczególnie
istotne dla interesu publicznego, tj. w jaki sposób zamierza wykorzystać uzyskane
informacje dla poprawy funkcjonowania organów administracji publicznej i lepszej
ochrony interesu publicznego. Wnioskodawca w niniejszej sprawie nie wskazał —
ani w samym wniosku ani też w odpowiedzi na wezwanie z dnia 29.11.2020 r. —
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQ gdansk. lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Kwidzyn
szczególnej istotności dla interesu publicznego w uzyskaniu informacji objętej
żądaniem.
W związku z powyższym, wobec braku spełnienia przesłanki wykazania
szczególnej istotności udostępnienia żądanej informacji dla interesu publicznego,
orzeczono jak w sentencji.
U TWO KWIDZYN
Na Narodów 67
82-500 Kwidzyn
tel. 55 279 39 29, fax 55 261 00 55
NIP 581-000.65-11
Od niniejszej decyzji przysługuje stronie prawo do złożenia wniosku
o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek taki winien być złożony w terminie 14
dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. Strona ma także prawo do
zrezygnowania ze składania wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i może
wnieść skargę do wojewódzkiego sądu administracyjnego, co wynika z treści art.
52 $ 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Praw o postępowaniu przed sądami
administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm.). Skargę taką wnosi się za
pośrednictwem tutejszej Jednostki, w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji.
Nadleśnictwo Kwidzyn, ul. Braterstwa Narodów 67, 82-500 Kwidzyn, www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl
tel.: +48 55 279-39-29, fax: +48 55 261-00-55, e-mail: kwidzynQgdansk.lasy.gov.pl
BGŻ S.A. Warszawa 89 2030 0045 1110 0000 0220 8260 www.lasy.gov.pl