Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 2 czerwca 2021 ( znak sprawy: RZG.1431.52.2021) przez NOWOSOLNA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #265
Szanowni Państwo,
w załączeniu znajdziecie Państwo odpowiedź na wniosek o dostęp do
informacji publicznej. Przesyłam go w wersji pdf i edytowalnej, by
łatwiej było Państwu opracowywać dane.
Życzę miłego dnia.
--
Pozdrawiam
Monika Perek-Jura
Kierownik Referatu
Komunikacji Społecznej, Promocji i Obsługi Klienta
Urząd Gminy Nowosolna
92-703 Łódź, Rynek Nowosolna 1
tel: 42 616 45 14
fax: 42 616 45 44
www.gminanowosolna.pl
Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Nowosolna
Kontakt do inspektora ochrony danych: magdalena@kuszmider.com.pl
Dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość a także w celu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z realizacją umowy lub w związku z art. 6 ust. 1 lit c w związku z obowiązkiem prawnym, art. 6 ust.1 lit e - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;) przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi oraz zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych, sprostowania, usunięcia, a także prawo wniesienia skargi Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Więcej informacji na stronie: http://gminanowosolna.pl/artykuly/pokaz/klauzula-informacyjna-rodo
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, a konsekwencją ich nie podania będzie brak możliwości udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały automatycznemu profilowaniu.
Odpowiedź na wniosek o informację przez BAKAŁARZEWO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1040
1
odpowiedź na wniosek przez DOBRA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1691
Dzień dobry w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o informację
publiczną
pozdrawiam
Alina Pawłowska
Odpowiedź na wniosek z dnia 02.06.2021r. przez NIEBYLEC w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #839
Informacja publiczna przez SROKOWO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1464
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej Gmina Ustronie Morskie przez USTRONIE MORSKIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1859
Fwd: Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej dot. "Oficjalny profil Gminy na Facebooku" przez GRODZISK w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1000
1
Wysyłanie wiadomości e-mail: odpowiedź na wniosek sieć obywatelska przez ZELÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #261
Dzień dobry,
W załączeniu do niniejszego emaila przesyłam odpowiedź na wniosek o
udostępnienie informacji publicznej z dnia 4 czerwca 2021 roku.
Z poważaniem
Renata Lodczyk
Biuro Rady Miejskiej w Zelowie
Proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszego emaila.
odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez CHRZĄSTOWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #774
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 2.06.2021 r. o
udzielenie informacji publicznej.
z poważaniem
--
Anna Kurc
Urząd Gminy Chrząstowice
Referat Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji
ul. Dworcowa 38
46-053 Chrząstowice
tel. 774110417 wew.117
e-mail: ug@chrzastowice.pl
www.chrzastowice.pl
Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez OSIEK MAŁY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1579
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
przekazany drogą mailową dnia 02.06.2021 (data wpływu 07.06.2021), Gmina
Osiek Mały przekazuje następujące informacje:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
Uzgodnienia tego typu były przeprowadzone ustnie w formie dyskusji i
ustaleń.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne: Na Facebooku umieszczane są informacje o różnorodnych
treściach, także promujące działalność Gminy
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021
r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
odblokowany?
Nie dotyczy, taka sytuacja nie miała miejsca.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych
na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Nikt nie jest zablokowany na dzień odpowiedzi na wniosek.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
kolejny?
c) nie dotyczy
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to
konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
Administratorem i jedyną osobą obsługującą profil Facebook dla Gminy
jest Inspektor ds. płac. W zakresie obowiązków jest jedynie wskazane
prowadzenie portalu społecznościowego dla Gminy.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO
PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
Nie dotyczy
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania
znajdują się w umowie.
Nie dotyczy
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
Nie dotyczy
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie, widoczność wpisów nie jest ograniczana.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku?
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent
prowadzi swój własny profil, na którym
informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Nie, nie prowadzi.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak
płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
reklamowych zrealizowanych w mediach połecznościowych gminy między 1
maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy
--
Z poważaniem,
Marta Żabierek
inspektor ds. płac
place@osiek-maly.pl
URZĄD GMINY OSIEK MAŁY
ul. Główna 1
62-613 Osiek Mały
pow. kolski
woj. wielkopolskie
tel.:(63) 262 41 77
fax: (63) 262 41 71
www.osiek-maly.pl
odp. inf. publiczna - gmina Brzesko przez BRZESKO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #283
Dzień dobry,
przesyłam odpowiedź na przesłany przez Państwa wniosek o udzielenie
informacji publicznej.
Pozdrawiam
--
Iwona Leś
Wydział Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Brzesku
ul. Głowackiego 51
32-800 Brzesko
tel. 14 68 65 118
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji - Gmina Damnica przez DAMNICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1369
Fwd: wniosek o informację przez GOWOROWO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #484
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej nt. oficjango profilu gminy na Facebooku [Sprawa#KiP.1431.002.2021] przez PYSKOWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1071
Dokumenty: KiP.KW-299/21
Znak sprawy: KiP.1431.002.2021
Rej. koresp. wych.: RKW-e-001151/21
Wysłane przez: Ewa Mielnik
--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL
FW: Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez SOŚNICOWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1119
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez PNIEWY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1532
odpowiedz naw wniosek z dnia 02.06.2021
przez
None
w sprawie
Kto zabiera głos na Facebooku? #732
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z PODKOWA LEŚNA i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
RE: wniosek o informację przez SURAŻ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1038
From: sprawa-37821@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-37821@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Wednesday, June 2, 2021 7:24 PM
To: umsuraz@zetobi.com.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37821@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37821@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org><http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMjY1NDYzNTUxLjMzNTEzLjYwMTk2MjAxODQ0MDc1NDM0OThAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8V2VkLCAwMiBKdW4gMjAyMSAxNzoyMzo1NSAtMDAwMHx1bXN1cmF6QHpldG9iaS5jb20ucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfD>
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271
- 272