Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, sprawa znak: ROśO-INF.1431.1.2021 przez STRAWCZYN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1246
Ad wniosek o informacje Gm Leoncin przez LEONCIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #641
W załączeniu przesyłamy odpowiedź na złożony wniosek
--
Pozdrawiam Jarosław Mosakowski
Urząd Gminy Leoncin
Specjalista ds. GPI i Promocji Gminy
RE: wniosek o informację przez PŁASKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #973
From: Urząd Gminy Płaska [mailto:plaska@home.pl]
Sent: Monday, June 07, 2021 8:54 AM
To: Anna Jadeszko <promocja@plaska.pl>; Jacek Nasewicz <odpady@plaska.pl>
Subject: FW: wniosek o informację
From: sprawa-37756@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37756@fedrowanie.siecobywatelska.pl> [mailto:sprawa-37756@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, June 02, 2021 7:24 PM
To: plaska@home.pl <mailto:plaska@home.pl>
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37756@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37756@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org><http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMjY1NDYyOTQ3LjMzNTEzLjI3NzIyMDUxMzcwODkzODUyNjZAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8V2VkLCAwMiBKdW4gMjAyMSAxNzoyMzo0OSAtMDAwMHxwbGFza2FAaG9tZS5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS5kNDgzYzgwNTRhYjljZjQ5MjA4YjQ5NTgwZGY1MDYwYw%3D%3D>
Przeczytano: wniosek o informację przez OSTRÓW WIELKOPOLSKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1558
FW: FW: wniosek o informację przez JAROCIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #821
From: Podpora Tomasz - Gmina Jarocin [mailto:tpodpora@gminajarocin.pl]
Sent: Monday, June 7, 2021 10:24 AM
To: Urząd Gminy w Jarocinie <jarocin@kki.pl>; sprawa-37604@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Subject: Odp: FW: wniosek o informację
Dzień dobry,
ad. 1 - Gmina Jarocin oficjalnie nie prowadzi profilu na Facebook.
ad. 10 - Wójt Gminy Jarocin oficjalnie nie prowadzi profilu na Facebook.
ad. 13 - Gmina Jarocin nie opłacała na Facebook działań reklamowych.
pozdrawiam
Tomasz Podpora
gminajarocin.pl
15 871 31 40
Dnia 4 czerwca 2021 07:04 Urząd Gminy w Jarocinie <jarocin@kki.pl <mailto:jarocin@kki.pl> > napisał(a):
From:
sprawa-37604@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37604@fedrowanie.siecobywatelska.pl> [mailto:sprawa-37604@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Wednesday, June 2, 2021 7:22 PM
To:jarocin@kki.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37604@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37604@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>
<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMjY1NDU0MDk5LjMzNTEzLjUxMDg2MzE1NDA4OTAzMDY3NDVAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8V2VkLCAwMiBKdW4gMjAyMSAxNzoyMjoyMSAtMDAwMHxqYXJvY2luQGtraS5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS5kNDgzYzgwNTRhYjljZjQ5MjA4YjQ5NTgwZGY1MDYwYw%3D%3D>
Otrzymałeśdokumentodpowiedźna wniosek oudostępnienieinformacji publicznej - strona internetowa przez GRĘBOSZÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #407
Informacja publiczna Gmina Zduńska Wola przez ZDUŃSKA WOLA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #205
odpowiedź na wniosek przez KOMPRACHCICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #776
From: sprawa-37559@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-37559@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Wednesday, June 2, 2021 7:22 PM
To: ug@komprachcice.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37559@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37559@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org><http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMjY1NDUxODkyLjMzNTEzLjQ1OTc0OTgxNTQ4MTEwMzY0NjVAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8V2VkLCAwMiBKdW4gMjAyMSAxNzoyMTo1OCAtMDAwMHx1Z0Brb21wcmFjaGNpY2UucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfDEuZD>
Odpowiedz na informacje publiczną przez DYDNIA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #941
Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyła się odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej wraz z klauzulą dot. przetwarzania danych osobowych.
Z poważaniem
Tomasz Żaczek
Kierownik ROiK
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji Publicznej przez OŻARÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1259
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - wniosek o informację przez JEMIELNICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #775
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres ug@jemielnica.pl.
Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CHOTCZA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #607
odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez BOLIMÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #134
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na e-maila z dnia 02.06.2021r.
--
Dorota Krupińska
Sekretariat Urzędu Gminy w Bolimowie
ul. Łowicka 9
99-417 Bolimów
tel. (46) 838-03-05
Re: wniosek o informację przez NIEDŹWIEDŹ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #307
W związku z błędnie skierowanym e-mailem proszę o usunięcie wiadomości.
Z poważaniem,
Wsół Wioleta
Sekretariat Urzędu Gminy Niedźwiedź
W dniu 2021-06-07 11:58, gmina-niedzwiedz.iap.pl napisał(a):
> W odpowiedzi na pismo w sprawie uzyskania warunków do osiedlenia na
> stałe w Polsce informuję, że na chwilę obecną Gmina Niedźwiedź nie
> możliwości zapewnienia warunków lokalowych do osiedlenia się.
> Z poważaniem,
> Wsół Wioleta
>
> Sekretariat Urzędu Gminy Niedźwiedź
> W dniu 2021-06-02 19:08, sprawa-37090@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> napisał(a):
>> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
>> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
>> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
>> publicznych:
>>
>> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>>
>> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
>> a) tak
>> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
>> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
>> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania
>> urzędu/miasta/gminy)
>> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>>
>> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
>> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>>
>> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
>> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
>> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
>> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować
>> ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w
>> gminie/mieście)
>> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
>> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
>> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom
>> swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
>> przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy
>> gminy itp.)
>> e) Inna, jaką?
>>
>> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
>> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś
>> dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
>> dokumenty.
>>
>> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
>> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej
>> w BIP lub na stronie internetowej urzędu
>> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
>> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
>> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
>> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
>> d) Inne, jakie?
>>
>> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
>> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
>> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin
>> Facebooka)
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
>> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
>> użytkownicy?
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
>> odblokowany?
>>
>> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
>> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>>
>> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po
>> raz kolejny?
>> a) tak
>> b) nie
>> c) nie dotyczy
>> d) Inna sytuacja (jaka?)
>>
>> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy
>> zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
>> a) pracownicy urzędu
>> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania
>> 8.2)
>>
>> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
>> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy
>> jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
>> społecznościowe?)
>>
>> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>>
>> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
>> PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY
>> PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>>
>> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
>> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
>> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
>> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
>> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
>> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości,
>> Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
>> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
>> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
>> f) Inna - jaka?
>>
>> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z
>> wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania
>> znajdują się w umowie.
>>
>> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
>> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>>
>> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest
>> ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem
>> publicznym.
>>
>> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>>
>> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
>> Facebooku?
>> a) tak
>> b) nie
>>
>> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta
>> na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>>
>> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
>> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
>> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>>
>> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>>
>> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
>> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe,
>> takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
>> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
>> budżetu gminy.
>> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i
>> wójta/burmistrza/prezydenta.
>> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
>> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
>> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social
>> mediach.
>> e) Inna sytuacja - jaka?
>>
>> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
>> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między
>> 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>>
>> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
>> na adres: sprawa-37090@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>>
>> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk -
>> członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji --
>> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
>> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
>> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
>> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
>> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez LUBRZA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #799
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271
- 272