Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
Fwd: Odpowiedź przez ŻÓRAWINA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2461
Re: Wniosek z prośbą o usunięcie danych osobowych ze strony internetowej przez DZIERZKOWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2064
>
>
> *KLAUZULA INFORMACYJNA*
>
>
>
> Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
> 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
> związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
> takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
> ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:
>
>
>
> Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest .* Gmina Dzierzkowice *
> adres: Terpentyna 1, 23-251
>
>
>
> 1) numer telefonu: ( (081) 822-10-06
>
> 2) W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować
> się
> z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
>
> 3) Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy cywilnoprawnej.
>
> 4) Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww.
> celu
> z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach
> odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
>
> 5) Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) ww.
> rozporządzenia.
>
> 6) Dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom.
>
> Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
>
> -dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania,
> sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich
> danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia
> danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
>
> - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie
> danych odbywa się
> z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony
> Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
>
>
>
> Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy cywilnoprawnej.
> Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją
> niepodania danych osobowych jest brak możliwości zawarcia umowy.
>
> Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych
> osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na
> zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22
> ogólnego rozporządzenia
> o ochronie danych osobowych.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Wniosek z prośbą o usunięcie danych osobowych ze strony internetowej przez DZIERZKOWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2064
Odpowiedź na informację w sprawie korzystania przez urząd z Facebooka przez WOJCIESZKÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2009
Odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji przez GRABOWO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1008
wniosek odp przez RUSIEC w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #150
odpowiedz przez KAZIMIERZ BISKUPI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1560
Pozdrawiam
Karolina Górny
Odpowiedź na wniosek o informacje publiczną. przez CHOJNÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2424
odpowiedź na wniosek o informację publiczna BKS.I.1431.355.2021 przez Bydgoszcz w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2229
3From: [mailto:sprawa-39098@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Monday, July 26, 2021 12:02 PM
To: Urząd Miasta Bydgoszczy
Subject: wniosek o informacjęSzanowni Państwo,
przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację z dnia 18.06.2021 r. w zakresie m.in. korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-39098@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-39098@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu 9/OB/I/2021
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl<http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl<http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org<http://www.informacjapubliczna.org>
Załączniki:* https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/45321/112424
--Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl<http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl<http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org<http://www.informacjapubliczna.org>
> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu > gmina@jodlownik.pl<mailto:gmina@jodlownik.pl>: > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i > art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, > stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: > https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - > dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: > Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, > Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, > którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji
Fwd: wniosek o informację przez ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #138
Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 02.06.2021 r., wniosku o udostępnienie informacji publicznej, którego termin na rozpatrzenie przedłużono pismem Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego do dnia 02.08.2021 r., informuję, że odpowiedź organu znajduje się w załączniku do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam,
Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87
Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87
2Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 02.06.2021 r., wniosku o udostępnienie informacji publicznej, którego termin na rozpatrzenie przedłużono pismem Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego do dnia 02.08.2021 r., informuję, że odpowiedź organu znajduje się w załączniku do niniejszej wiadomości.
Pozdrawiam,
Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87> ---------- Pierwotna wiadomość ----------
> Od: "joanna.marciniak joanna.marciniak" <joanna.marciniak@aleksandrow-lodzki.home.pl>
> Do: "sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl" <sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
> Data: 15 czerwca 2021 14:06
> Temat: Fwd: wniosek o informację
>
>
> Stosownie do złożonego przez Państwa w dniu 02.06.2021 r., wniosku o udostępnienie informacji publicznej, informuję, że pismo Burmistrza Aleksandrowa Łódzkiego informujące o przedłużeniu terminu na jego rozpatrzenie, znajduje się w załączniku do niniejszej wiadomości.
>
> Pozdrawiam,
> Joanna Marciniak
> Inspektor,
> Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
> 42 270 03 87
>
> > ---------- Pierwotna wiadomość ----------
> > Od: Gmina Aleksandrów Łódzki <gmina@aleksandrow-lodzki.pl>
> > Do: proton@aleksandrow-lodzki.pl, joanna.marciniak@aleksandrow-lodzki.pl, t.barszcz@aleksandrow-lodzki.pl
> > Data: 4 czerwca 2021 08:43
> > Temat: Fwd: wniosek o informację
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > --- Treść przekazanej wiadomości ---
> > Temat: wniosek o informację
> > Data: Wed, 02 Jun 2021 17:07:39 -0000
> > Nadawca: sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> > Odpowiedź-Do: sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> > Adresat: gmina@aleksandrow-lodzki.pl
> >
> >
> >
> > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
> > CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
> > 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> > a) tak
> > b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> > c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
> > 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
> > a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> > b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> > c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> > d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> > e) Inna, jaką?
> > 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
> > 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> > a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
> > b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> > c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> > d) Inne, jakie?
> > 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> > a) tak
> > b) nie
> > 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
> > a) tak
> > b) nie
> > 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
> > 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
> > 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
> > a) tak
> > b) nie
> > c) nie dotyczy
> > d) Inna sytuacja (jaka?)
> > 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
> > a) pracownicy urzędu
> > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
> > 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
> > 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
> > PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
> > 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> > a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> > b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> > c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
> > d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> > e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> > f) Inna - jaka?
> > 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
> > 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
> > 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
> > CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
> > 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
> > a) tak
> > b) nie
> > 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
> > 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
> > CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
> > 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
> > a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> > b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> > c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> > d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> > e) Inna sytuacja - jaka?
> > 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
> > Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-36921@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> > Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
> > --
> >
> > Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> > ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> > KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> > www.siecobywatelska.pl (http://www.siecobywatelska.pl) | www.sprawdzamyjakjest.pl (http://www.sprawdzamyjakjest.pl)
> > www.watchdogportal.pl (http://www.watchdogportal.pl) | www.informacjapubliczna.org (http://www.informacjapubliczna.org)
>
> Joanna Marciniak
> Inspektor,
> Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
> 42 270 03 87Joanna Marciniak
Inspektor,
Urząd Miejski w Aleksandrowie Łódzkim,
42 270 03 87
Odpowiedź na wniosek Bystrzyca Kłodzka przez BYSTRZYCA KŁODZKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2168
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez LUBAWKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2236
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 2.06.2021 r. przez BĘDZIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1170
Odpowiedź na przez BĘDZIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1170
Odpowiedź na wniosek z dnia 18.06.2021 - sprawa-39319 przez ŚCINAWA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2450
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 18.06.2021 r. -
sprawa-39319.
Pozdrawiam
Natalia Woźna-Kulak
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271
- 272