Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
RE: wniosek o informację przez CEGŁÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #701
From: sprawa-37484@fedrowanie.siecobywatelska.pl [mailto:sprawa-37484@fedrowanie.siecobywatelska.pl]
Sent: Thursday, June 17, 2021 9:50 AM
To: urzad@ceglow.pl
Subject: wniosek o informację
Szanowni Państwo,
przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-37484@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-37484@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu 9/OB/I/2021
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>Załączniki:
* https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43452/109188
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org>> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu > gmina@jodlownik.pl <mailto:gmina@jodlownik.pl> : > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i > art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, > stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: > https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - > dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: > Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, > Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, > którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji <http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMzkxNjE5Mzc3LjI1NzA3LjI5MzM3MTc4OTUwODMzMzEyNzJAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8VGh1LCAxNyBKdW4gMjAyMSAwNzo0OTo1MyAtMDAwMHx1cnphZEBjZWdsb3cucGx8MS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2Euc210cHxyZWRncmlkMXwwfDEuZDQ4M2M4MDU0YWI5Y2Y0OTIwOGI0OTU4MGRmNTA2MGM%3D>
FW: wniosek o informację przez WYSZKÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #21
1
From: Gmina Wyszków [mailto:gmina@wyszkow.pl]
Sent: Monday, June 21, 2021 12:52 PM
To: Promocja Wyszków
Subject: FW: wniosek o informację
From: sprawa-36738@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-36738@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Thursday, June 17, 2021 9:50 AM
To: gmina@wyszkow.pl
Subject: wniosek o informację
Szanowni Państwo,
przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-36738@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Z poważaniem
Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały Zarządu 9/OB/I/2021
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.orgZałączniki:
* https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43178/108914
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org> W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu > gmina@jodlownik.pl: > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i > art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, > stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > > udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I > OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na > Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej) b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c) dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d) ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > > mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > > wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją > > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni > przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy > gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez > gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą > odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej > > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia > umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko > informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie > internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce > umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > > kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, > niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i > w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania > komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane > w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie > chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > > ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na > oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś > użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich > użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b) nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich > obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją > serwisu Facebook: > https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - > dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > > Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: > Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, > Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9. Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym. CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11. > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta > na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, > którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta. b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - > jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy) Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z > zasadami reprezentacji <http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyMzkxNjE3MDY1LjI1NzA3LjI5MDM2Mjg2MDY2MjA1NzQwMzZAZmVkcm93YW5pZS5zaWVjb2J5d2F0ZWxza2EucGx8VGh1LCAxNyBKdW4gMjAyMSAwNzo0OTozMCAtMDAwMHxnbWluYUB3eXN6a293LnBsfDEuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnNtdHB8cmVkZ3JpZDF8MHwxLmQ0OD>
odp na pytanie publiczne Gmina Małdyty przez MAŁDYTY w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1455
Potwierdzenie otrzymania: wniosek o informację przez SAWIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1998
To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: ug@sawin.pl
Temat: wniosek o informację
Data: 2021-06-18 16:18
Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.
odpowiedz przez BRZOZÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #927
UMiG Chodecz - odpowiedź na wniosek przez CHODECZ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2426
W załączniku przekazuję odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 21-06-2021r.
--
_____________________________
Piotr Lepka
Urząd Miasta i Gminy Chodecz
ul. Kaliska 2, 87-860 Chodecz
_____________________________
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 18.06.2021 r. przez OSIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2369
Odpowiedź na inf. publiczną z dnia 07.06.2021r.(OR.1431.39.2021) przez MAŁA WIEŚ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #568
odp. na wniosek o dostęp do informacji publicznej przez GUBIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2127
odp. na wniosek przez WĘGLINIEC w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2465
Udostępnienie informacji publicznych dotyczących profilu gminy na portalu społecznościowym facebook przez LIPINKI ŁUŻYCKIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2116
Fwd: wniosek oinformację przez MARKUSZÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1885
Potwierdzenie otrzymania: wniosek o informację przez JEDLINA-ZDRÓJ w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2432
To jest potwierdzenie dostarczenia Twojej wiadomości
Do: urzad@jedlinazdroj.eu
Temat: wniosek o informację
Data: 2021-06-18 17:47
Uwaga: To potwierdzenie dostarczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość
została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że
odbiorca przeczytał czy też zrozumiał treść wiadomości.
Odpowiedź na pismo sprawie wniosku o informacje przez NIEGOSŁAWICE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2088
Re: Fwd: wniosek o informację przez GARDEJA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1312
>
>
>
>
> --- Treść przekazanej wiadomości ---
> Temat: wniosek o informację
> Data: Wed, 02 Jun 2021 19:32:54 -0000
> Nadawca: sprawa-38095@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Odpowiedź-Do: sprawa-38095@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Adresat: info@gardeja.pl
>
>
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-38095@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie
> zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez ŁAŃCUT w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #854
Dzień dobry,
w imieniu Wójta Gminy Łańcut w załączeniu przesyłam odpowiedź na pismo w
sprawie udostępnienia informacji publicznych.
Z poważaniem
Bernadeta Bróż
Odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez None w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1102
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedz na wniosek o udzielenie informacji
publicznej
--
Marcin Karpik
Informatyk
Urząd Gminy Lipie
ul. Częstochowska 29
42-165 Lipie
tel. 34 318-80-32 do 35 wew. 36
-------------------------------------------------
Ta wiadomość i wszelkie załączniki są poufne i przeznaczone wyłącznie do wiadomości adresata. Jeśli otrzymał[a/e]ś tę wiadomość
przez pomyłkę to używanie, przekazywanie dalej lub jakiekolwiek kopiowanie jest prawnie zabronione. O błędnym zaadresowaniu
wiadomości prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę i usunąć wiadomość.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed.
If you have received this communication in error you are prohibited by law from dissemination, use or any form of
duplication and you must destroy it immediately and kindly notify the sender.
Administratorem Pani/Pana danych zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Gminy Lipie jest Wójt Gminy Lipie
z siedzibą ul. Częstochowska 29, 42-165 Lipie, tel.: 34 31 88 032, adres e-mail: sekretariat@uglipie.pl
Dane osobowe przetwarzamy w celu prowadzenia korespondencji z Państwem oraz w celu, dla którego zostały nam udostępnione.
Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest pod adresem: <a href="http://lipie.pl/images/stories/RODO/Klauzula_prowadzenie_korespondencji.pdf">klauzula informacyjna</a>
RE: wniosek o informację przez JANÓW PODLASKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1994
2
From: sprawa-38863@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-38863@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Friday, June 18, 2021 4:19 PM
To: ug@janowpodlaski.pl
Subject: wniosek o informację
Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-38863@fedrowanie.siecobywatelska.pl <mailto:sprawa-38863@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl <http://www.siecobywatelska.pl> | www.sprawdzamyjakjest.pl <http://www.sprawdzamyjakjest.pl>
www.watchdogportal.pl <http://www.watchdogportal.pl> | www.informacjapubliczna.org <http://www.informacjapubliczna.org><http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTYyNDAyNTkzNTg5LjI1NzA3LjExNTk4NjA4MTIxMDk1NjM1ODA5QGZlZHJvd2FuaWUuc2llY29ieXdhdGVsc2thLnBsfEZyaSwgMTggSnVuIDIwMjEgMTQ6MTg6NTUgLTAwMDB8dWdAamFub3dwb2RsYXNraS5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS>
Odpowiedź na wniosek przez KRUSZYNA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1131
Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez ŁABUNIE w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #2040
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271
- 272