Opis

Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.

Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1690
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2130
Lubuskie810
Łódzkie1770
Małopolskie1830
Mazowieckie3140
Opolskie710
Podkarpackie1600
Podlaskie1180
Pomorskie1230
Śląskie1670
Świętokrzyskie1020
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2260
Zachodniopomorskie1130

Listy

Odpowiedź na informację publiczną - ankieta dot. facebooka przez NOWY TARG w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #348

Dzień dobry, w odpowiedzi na skierowane do Urzędu Miasta Nowy Targ zapytanie o informację publiczną w sprawie miejskiego Facebooka udzielam następujących informacji:

CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)

2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)

3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie zostały takie zasady ujęte w dokumentach.

4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP

5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie

6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak

6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Blokowanie było tylko i wyłącznie w przypadku użytkowników (zagraniczni) będących botami i wysyłający spam w formie komentarza pod postem na profilu FB Miasta.

7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
3 osoby

7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie

8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu

8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Profil prowadzą pracownicy Wydziału Kultury, Sportu i Promocji oraz Referatu Sportu i Turystyki. W zakresie obowiązków osoby prowadzące mają wpisane prowadzenie mediów społecznościowych.

8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji lub Kierownik Referatu Sportu i Turystyki.

9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Wszystkie wpisy mają status publiczny.

CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie

11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy

12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Tak prowadzi.

CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy

13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Kwota ok. 4000 zł

Z poważaniem
Arkadiusz Szymczyk
Kierownik
Referat ds. Sportu i Turystyki
Urząd Miasta Nowy Targ
ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ
tel. 18 261-12-37

wniosek o inf. publ- odpowiedz przez MIEDZNA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #14

Szanowni Państwo,
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. konta
na Facebooku została do Państwa wysłana w dniu 17.05.2021.
w załączeniu ponownie przesyłam pismo.

Ewa Onaszkiewicz UG Miedzna

1

Odpowiedź na wniosek przez ŻOŁYNIA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #882

2

RE: wniosek o informację przez LIMANOWA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #324

Szanowna Pani,

w załączeniu odpowiedź na pytania dot. korzystania przez Urząd Gminy
Limanowa z Facebooka.

Przepraszam za zwłokę.

Łączę pozdrowienia,

Sara Kościółek
Wydział Kultury i Promocji
Urząd Gminy Limanowa

1

Przeczytane: wniosek o informację przez LIPNIK w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1267

To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<ug@lipnik.pl> o 2021-06-17 09:50

To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2021-06-17 13:49

wniosek o informację przez ROZPRZA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #221

Dzień dobry.

W nawiązaniu do Państwa wniosku w/s korzystania przez Urząd Gminy w
Rozprzy informuję, iż:

1) Urząd Gminy w Rozprzy nie prowadzi oficjalnego profilu na Facebooku,

2) Wójt Gminy Rozprza Janusz Jędrzejczyk nie posiada oficjalnego profilu,

3) Wójt nie prowadzi swojego własnego profilu.

Pozdrawiam serdecznie

--
Jakub Miler
Inspektor d/s Promocji Gminy Rozprza
Urząd Gminy w Rozprzy
Al. 900-lecia 3, 97-340 Rozprza
Tel.: 601-348-618, 44 615-80-68

FW: Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez ŻABNO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #437

FW: wniosek o informację przez Sopot w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1322

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SIEDLEC w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1676

Dzień dobry,

Informuję, że odpowiedź na państwa wniosek została wysłana na maila w
dniu 09.026.2021 br.

--
Eliza Filipowska - Vasylyev
Kierownik referatu Organizacyjno -Prawnego
tel. 68 3848473 wew.23

przesłano odpowiedź na błędny adres email

INFORMACJA PUBLICZNA przez LIPNICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1339

Dzień dobry

odpowiedz na zapytanie z dnia 02.06.2021 w załaczeniu.

pozdrawiam

--
Z poważaniem
mgr Zdzisława Richter
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Urząd Gminy Lipnica
tel. 59-82-17-095
e-mail: z.richter@lipnica.pl

1