Kto zabiera głos na Facebooku? przez KatarzynaBatkoToluc
Opis
Pytania, które wysyłamy stanowią kontynuację monitoringu dotyczącego blokowania użytkowników i użytkowniczek mediów społecznościowych (tamten monitoring dotyczył czterech województw - dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i kujawsko-pomorskiego). O ile poprzednio chcieliśmy dowiedzieć się jakie media społecznościowe są prowadzone w gminach i jakie zasady nimi rządzą, teraz skupiamy się głównie na Facebooku i pogłębiamy wiedzę o tym, jaką rolę wyznaczają mu władze gminne.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 169 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 144 | 0 |
Lubelskie | 213 | 0 |
Lubuskie | 81 | 0 |
Łódzkie | 177 | 0 |
Małopolskie | 183 | 0 |
Mazowieckie | 314 | 0 |
Opolskie | 71 | 0 |
Podkarpackie | 160 | 0 |
Podlaskie | 118 | 0 |
Pomorskie | 123 | 0 |
Śląskie | 167 | 0 |
Świętokrzyskie | 102 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 116 | 0 |
Wielkopolskie | 226 | 0 |
Zachodniopomorskie | 113 | 0 |
Listy
odpowiedź na wniosek o informację przez NAREW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #67
Fwd: Fwd: wniosek o informację przez BOREK WIELKOPOLSKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1530
1
RE: wniosek o informację przez IZABELIN w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #487
Odpowiedz Gminy Opatów na informacje w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka przez OPATÓW w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1236
Odpowiedź na uzyskanie informacji publicznej przez None w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1637
Odpowiedź na informację publiczną - ankieta dot. facebooka przez NOWY TARG w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #348
Dzień dobry, w odpowiedzi na skierowane do Urzędu Miasta Nowy Targ zapytanie o informację publiczną w sprawie miejskiego Facebooka udzielam następujących informacji:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie zostały takie zasady ujęte w dokumentach.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Blokowanie było tylko i wyłącznie w przypadku użytkowników (zagraniczni) będących botami i wysyłający spam w formie komentarza pod postem na profilu FB Miasta.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
3 osoby
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Profil prowadzą pracownicy Wydziału Kultury, Sportu i Promocji oraz Referatu Sportu i Turystyki. W zakresie obowiązków osoby prowadzące mają wpisane prowadzenie mediów społecznościowych.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji lub Kierownik Referatu Sportu i Turystyki.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Wszystkie wpisy mają status publiczny.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Tak prowadzi.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Kwota ok. 4000 zł
Z poważaniem
Arkadiusz Szymczyk
Kierownik
Referat ds. Sportu i Turystyki
Urząd Miasta Nowy Targ
ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ
tel. 18 261-12-37
wniosek o inf. publ- odpowiedz przez MIEDZNA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #14
Szanowni Państwo,
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. konta
na Facebooku została do Państwa wysłana w dniu 17.05.2021.
w załączeniu ponownie przesyłam pismo.
Ewa Onaszkiewicz UG Miedzna
Odpowiedź na wniosek przez ŻOŁYNIA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #882
2> Szanowni Państwo,
>
> przypominam o obowiązku przesłania odpowiedzi na nasz wniosek o
> informację w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka. Poniżej
> ponownie przesyłam treść pytań i proszę o jak najszybsze udzielenie
> odpowiedzi, ponieważ czternastodniowy termin na jej przesłanie już minął.
>
> CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
>
> 1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
> a) tak
> b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do
> odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma
> charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
> c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
>
> 2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa
> gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
>
> a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami
> dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
> c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
> d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją
> działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele
> urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
> e) Inna, jaką?
>
> 3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały
> poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach?
> Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
>
> 4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
> a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP
> lub na stronie internetowej urzędu
> b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji,
> tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
> c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie
> pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
> d) Inne, jakie?
>
> 5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania
> użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym
> dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
> a) tak
> b) nie
>
> 6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia
> 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś
> użytkownicy?
> a) tak
> b) nie
>
> 6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót
> odblokowany?
>
> 7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek)
> zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
>
> 7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz
> kolejny?
> a) tak
> b) nie
> c) nie dotyczy
> d) Inna sytuacja (jaka?)
>
> 8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny
> podmiot (osoba/firma)?
> a) pracownicy urzędu
> b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
>
> 8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz
> zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest
> to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
> społecznościowe?)
>
> 8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
>
> PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH
> PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
>
> 8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia
> profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu
> Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
> a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
> b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
> c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w
> społeczności, Reklamy, Statystyki
> d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
> f) Inna - jaka?
>
> 8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w
> umowie.
>
> 8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia,
> które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
>
> 9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
>
> CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
>
> 10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku?
> a) tak
> b) nie
>
> 11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na
> Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
>
> 12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy
> wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym
> informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
>
> CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
>
> 13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie
> jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie
> jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie
> reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
> budżetu gminy.
> a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
> c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
> d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
> e) Inna sytuacja - jaka?
>
> 13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii
> reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1
> maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: sprawa-37665@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Z poważaniem
>
> Agnieszka Zdanowicz - Dyrektorka Zarządzająca na podstawie uchwały
> Zarządu 9/OB/I/2021
>
> --
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
> Załączniki:
>
> * https://fedrowanie.siecobywatelska.pl/listy/zalacznik/43520/109256
>
> --
>
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
> www.siecobywatelska.pl | www.sprawdzamyjakjest.pl
> www.watchdogportal.pl | www.informacjapubliczna.org
>
> > W nawiązaniu do pisma z dnia 2021-05-09 07:46:52 z adresu >
> gmina@jodlownik.pl: > Na podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i >
> art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do > informacji publicznej, >
> stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o > >
> udostępnienie następujących informacji publicznych: CZĘŚĆ I >
> OFICJALNY PROFIL > GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU 1. Czy gmina > prowadzi
> swój profil na Facebooku? a) > tak b) tak, nawet kilka > (jeśli jest
> kilka profili, w tym tematyczne, do > odpowiadania na > dalsze pytania
> prosimy wybrać ten profil, który ma charakter > > ogólny i dotyczy
> codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy) b) > nie > (prosimy o
> przejście do pytania nr 10) 2. Jaką rolę ma > pełnić profil gminy na >
> Facebooku w Państwa gminie/mieście? > (możliwe jest udzielenie kilku
> odpowiedzi) > a) informacyjną > (ułatwia trafienie do mieszkańców z
> informacjami dostępnymi > także > w BIP lub na stronie internetowej)
> b) promocyjną (promowanie > walorów > miasta/gminy na zewnątrz) c)
> dyskusyjną (pomaga > wszystkim > mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze
> sobą o sprawach, > które na co dzień dzieją > się w gminie/mieście) d)
> ma ułatwiać > codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z > >
> mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także > >
> wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją >
> > działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni >
> przedstawiciele urzędu, > zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy >
> gminy itp.) d) Inna, jaką? 3. Czy > zasady korzystania przez >
> gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją > mającą >
> odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej >
> > informacji o tym, jakie to dokumenty. 4. Jak wygląda kwestia >
> umieszczania > informacji na Facebooku? a) umieszczane są tylko >
> informacje, które znalazły się > wcześniej w BIP lub na stronie >
> internetowej urzędu b) Facebook to pierwsze i > najszybsze miejsce >
> umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej > >
> kolejności c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, >
> niekoniecznie > pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i >
> w BIP d) Inne, jakie? 5. > Czy zasady blokowania i ukrywania >
> komentarzy oraz blokowania użytkowników > Facebooka zostały spisane >
> w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w > urzędzie? (nie >
> chodzi o regulamin Facebooka) a) tak b) nie 6. Czy w ciągu > >
> ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na >
> oficjalnym > profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś >
> użytkownicy? a) tak b) nie 6.1. > W jakich sytuacjach > zablokowany
> użytkownik zostaje na powrót odblokowany? 7. > Ile > osób jest obecnie
> (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na > > oficjalnym
> profilu gminy/miasta w tym serwisie? 7.1. Czy są > wśród nich >
> użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz > kolejny? a) tak b)
> nie c) nie > dotyczy d) Inna sytuacja > (jaka?) 8. Czy profil Facebook
> gminy prowadzą > pracownicy > urzędu czy zewnętrzny podmiot
> (osoba/firma)? a) pracownicy urzędu > > b) podmiot zewnętrzny
> (osoba/firma) (proszę przejść do pytania > 8.2) 8.1. > Prosimy o
> wskazanie stanowisk, na których są > zatrudnieni oraz zakresu ich >
> obowiązków związanych z prowadzeniem > Facebooka (czy jest to
> konkretnie opisane > czy tylko wskazane, że > prowadzą media
> społecznościowe?) 8.2 Kto decyduje o > > zablokowaniu użytkowników na
> Facebooku? PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ > TYLKO > PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH
> PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI > GO PRACOWNIK URZĘDU, > NALEŻY
> PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9 8.3. Prosimy > o wskazanie, jakie ma uprawnienia
> w > ramach prowadzenia profilu. > Prosimy o wskazanie roli zgodnie z
> klasyfikacją > serwisu Facebook: >
> https://www.facebook.com/help/289207354498410 a) > Administrator - >
> dostęp do Facebooka z pełną kontrolą b) Redaktor - dostęp do > >
> Facebooka z częściową kontrolą c) Moderator - dostęp do zadań: >
> Odpowiedzi na > wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, >
> Statystyki d) Reklamodawca - > dostęp do zadań: Reklamy, > Statystyki
> e) Analityk - dostęp do zadań: > Statystyki f) > Inna - jaka? 8.3.1.
> Prosimy o informację o zakresie zadań > > związanych z wykonywaniem
> umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, > jakie > zadania znajdują
> się w umowie. 8.3.2. Prosimy o > informację o wysokości > miesięcznego
> wynagrodzenia, które firma > zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu. > 9.
> Czy widoczność wpisów na > gminnym profilu Facebook jest ograniczana?
> Chodzi o > sytuacje, w > których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
> CZĘŚĆ II - > > OFICJALNY PROFIL W/B/P 10. Czy istnieje oficjalny
> profil > > wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku? a) tak B) nie 11.
> > Czy > prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta >
> na Facebooku jest > opłacane z budżetu gminy? 12. Jeśli nie > istnieje
> oficjalny profil, to czy > wójt/burmistrz/prezydent > prowadzi swój
> własny profil, na którym informuje o > sprawach, > które dzieją się w
> gminie/mieście? CZĘŚĆ III REKLAMA GMINY/MIASTA > W > MEDIACH
> SPOŁECZNOŚCIOWYCH 13. Czy na którymkolwiek z > profili na Facebooku, >
> którego prowadzenie jest opłacane przez > gminę, realizowane są
> działania > reklamowe, takie jak płatna > promocja profilu,
> konkretnych wpisów lub kampanie > reklamowe? > Chodzi o sytuacje,
> kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu > > gminy. a) Tak -
> zarówno na profilu(ach) gminy, jak i > > wójta/burmistrza/prezydenta.
> b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy > c) Tak - > tylko na oficjalnym
> profilu wójta/burmistrza/prezydenta. > d) Nie - nie > realizujemy
> płatnych kampanii reklamowych w social > mediach. e) Inna sytuacja - >
> jaka? 13.1. Prosimy o informację > o łącznych kosztach płatnych
> kampanii > reklamowych zrealizowanych > w mediach społecznościowych
> gminy między 1 maja 2020 > r. a 30 > kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
> Wnosimy o udostępnienie > wskazanych > informacji w formie
> elektronicznej na adres: {{EMAIL}} > Szymon Osowski, > Katarzyna
> Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - > członkowie zarządu, zgodnie z >
> zasadami reprezentacji
Re: Fwd: ***SPAM*** wniosek o informację przez OROŃSKO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #573
RE: wniosek o informację przez LIMANOWA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #324
Szanowna Pani,
w załączeniu odpowiedź na pytania dot. korzystania przez Urząd Gminy
Limanowa z Facebooka.
Przepraszam za zwłokę.
Łączę pozdrowienia,
Sara Kościółek
Wydział Kultury i Promocji
Urząd Gminy Limanowa
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LYSKI w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1116
Przeczytane: wniosek o informację przez LIPNIK w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1267
To jest potwierdzenie dla wiadomości e-mail wysłanej przez Ciebie do
<ug@lipnik.pl> o 2021-06-17 09:50
To potwierdzenie mówi, że wiadomość została wyświetlona na komputerze
adresata o2021-06-17 13:49
Przeczytano: wniosek o informację przez RAWA MAZOWIECKA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #140
wniosek o informację przez ROZPRZA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #221
Dzień dobry.
W nawiązaniu do Państwa wniosku w/s korzystania przez Urząd Gminy w
Rozprzy informuję, iż:
1) Urząd Gminy w Rozprzy nie prowadzi oficjalnego profilu na Facebooku,
2) Wójt Gminy Rozprza Janusz Jędrzejczyk nie posiada oficjalnego profilu,
3) Wójt nie prowadzi swojego własnego profilu.
Pozdrawiam serdecznie
--
Jakub Miler
Inspektor d/s Promocji Gminy Rozprza
Urząd Gminy w Rozprzy
Al. 900-lecia 3, 97-340 Rozprza
Tel.: 601-348-618, 44 615-80-68
FW: Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez ŻABNO w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #437
From: Marcin Głuszek [mailto:mgluszek@zabno.pl]
Sent: Wednesday, June 9, 2021 11:58 AM
To: '37220@fedrowanie.siecobywatelska.pl'
Cc: jlechowicz@zabno.pl
Subject: Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Ul. Ursynowska 22/2
02-506 Warszawa
ORG.033.1.10.2021
Żabno, dnia 09.06.2021 r.
Odpowiadając na prośbę o udostepnienie informacji publicznej dot. profilu
gminy na portalu społecznościowym Facebook, informujemy:Ad. 1. Tak
Ad. 2. A), B). Profil pełni rolę informacyjną, promocyjną, animująca lokalną
społeczność.Ad. 3. Nie.
Ad. 4. C. Udostępniane są tez treści Jednostek Organizacyjnych oraz Urzędów
Wojewódzkiego i Marszałkowskiego, prasy i lokalnej TV.Ad. 5. Nie.
Ad. 6. Tak. 3 osoby, ze względu na rozsyłanie treści reklamowych (konta
spamujące).Ad. 7. Gdy jego konto nie generuje spamu.
Ad. 8. A.
Ad. 8.1. Inspektor ds. zabytków, promocji gminy, współpracy międzynarodowej,
koordynator ds. BIP.Ad. 8.2. Administrator profilu.
9. Nie jest ograniczona w żaden sposób, wszystkie wpisy są publiczne.
10. Nie.
11. Nie.
12. D. Nie realizujemy płatnych kampanii w social mediach.
13. 0 zł.
Z poważaniem
Marcin Głuszek
UM Żabno
FW: wniosek o informację przez Sopot w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1322
From: sprawa-38105@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-38105@fedrowanie.siecobywatelska.pl> <sprawa-38105@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-38105@fedrowanie.siecobywatelska.pl>>
Sent: Wednesday, June 2, 2021 9:33 PM
To: sekret@sopot.pl<mailto:sekret@sopot.pl>
Subject: wniosek o informacjęNa podstawie art. 61 ust. 1 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
CZĘŚĆ I - OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10)
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np. na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
e) Inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu
b) Facebook to pierwsze i najszybsze miejsce umieszczania informacji, tam informacje trafiają w pierwszej kolejności
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na stronie internetowej i w BIP
d) Inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym serwisie?
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook: https://www.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna - jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) Tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) Tak - tylko na profilu(ach) gminy
c) Tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
e) Inna sytuacja - jaka?
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: sprawa-38105@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-38105@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski, Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
KRS 0000181348 | NIP 526 284 28 72
www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl/> | www.sprawdzamyjakjest.pl<http://www.sprawdzamyjakjest.pl/>
www.watchdogportal.pl<http://www.watchdogportal.pl/> | www.informacjapubliczna.org<http://www.informacjapubliczna.org/>--
This message has been scanned for viruses and dangerous content by
E.F.A. Project<http://www.efa-project.org/>, and is believed to be clean.
Click here to report this message as spam.<http://mx2.um.sopot.pl/cgi-bin/learn-msg.cgi?id=4F06CA0EE2.A611C&token=7ca43c7ed29770c6f7842bc9c99462f6>Izabela Heidrich
Rzecznik Prasowy / Naczelnik
Biuro Promocji i Komunikacji Społecznej[https://www.sopot.pl/images/stopka/stopka.png]
Urząd Miasta Sopotu
81-704 Sopot
ul. Kościuszki 25/27
tel. +48 58 52 13 847; fax. +48 58 52 13 892;
www.sopot.pl<http://www.sopot.pl/>* Chroń środowisko. Zastanów się zanim wydrukujesz ten e-mail.
Izabela Heidrich
Rzecznik Prasowy / Naczelnik
Biuro Promocji i Komunikacji Społecznej[https://www.sopot.pl/images/stopka/stopka.png]
Urząd Miasta Sopotu
81-704 Sopot
ul. Kościuszki 25/27
tel. +48 58 52 13 847; fax. +48 58 52 13 892;
www.sopot.pl* Chroń środowisko. Zastanów się zanim wydrukujesz ten e-mail.
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SIEDLEC w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1676
Dzień dobry,
Informuję, że odpowiedź na państwa wniosek została wysłana na maila w
dniu 09.026.2021 br.
--
Eliza Filipowska - Vasylyev
Kierownik referatu Organizacyjno -Prawnego
tel. 68 3848473 wew.23
INFORMACJA PUBLICZNA przez LIPNICA w sprawie Kto zabiera głos na Facebooku? #1339
Dzień dobry
odpowiedz na zapytanie z dnia 02.06.2021 w załaczeniu.
pozdrawiam
--
Z poważaniem
mgr Zdzisława Richter
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Urząd Gminy Lipnica
tel. 59-82-17-095
e-mail: z.richter@lipnica.pl
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229
- 230
- 231
- 232
- 233
- 234
- 235
- 236
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- 242
- 243
- 244
- 245
- 246
- 247
- 248
- 249
- 250
- 251
- 252
- 253
- 254
- 255
- 256
- 257
- 258
- 259
- 260
- 261
- 262
- 263
- 264
- 265
- 266
- 267
- 268
- 269
- 270
- 271
- 272