- Asesorzy w KAS
- Asesorzy w KAS #8
Asesorzy w KAS #8
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
4 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek wysłany przez ePUAP 07.02.2024 przez Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Ocena LLM: C) email jest odpowiedzią z Izba Administracji Skarbowej w Łodzi i zawiera informację o
przedłużeniu terminu na odpowiedź.Załączniki
- pismo_przewodnie_-_Izba_Administracji_Skarbowej_w_Łodzi_Asesorzy_w_KA_6UciMg6.pdf
- Izba_Administracji_Skarbowej_w_Łodzi_Asesorzy_w_KAS_-_Fedrowanie_-_wniosek.pdf
- UPP_-_Izba_Administracji_Skarbowej_w_Łodzi_Asesorzy_w_KAS_-_Fedrowani_FDlM2CY.pdf
Sieć Obywatelska - Watchdog Polska
02-605 Warszawa
Warszawa (miasto)
ul. Ursynowska 22 / 2
Warszawa (miasto), 2024-02-07
IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W ŁODZI
Łódź
Łódź (miasto)
al. Tadeusza Kościuszki 83
Dokument nie zawiera podpisu
Podpis elektroniczny
WNIOSEK
wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Szanowni Państwo,
w załączeniu przekazuję wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Załączone pismo zawiera podpisy elektroniczne dwojga Członków Zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji.
Z poważaniem
Katarzyna Witek - Specjalistka ds. administracji,
na podstawie uchwały Zarządu 1/OB/III/2022
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl | www.informacjapubliczna.org
NIP 5262842872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego
Załączniki:
1. Izba Administracji Skarbowej w Łodzi (Asesorzy w KAS - Fedrowanie) - wniosek.pdf
2. Uchwała pełnomocnictwo KW udip 1_OB_III_2022 z 1.03.2022 r..pdf
Dokument elektroniczny
https://epuap.gov.pl/warehouse/feDocContent?id=276058403&type=...
1 z 1
07.02.2024, 09:28sieć obywatelska A Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
WaTCHDOS" Ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa
Warszawa, 02.02.2024 r.
Izba Administracji Skarbowej
w Łodzi
Szanowni Państwo!
30.11.2023 r. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres ias.lodzQ© mf.gov.pl, wysłaliśmy
wniosek o informację publiczną, na który do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zwracamy
się do Państwa z prośbą o ustalenie przyczyn tak długiej zwłoki w przekazaniu odpowiedzi na
wspomniany wniosek, który załączamy poniżej.
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji
publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących
informacji i dokumentów:
1. daty utworzenia/przekazania w ramach obowiązków służbowych zadań asesora KAS —
poprzez podanie daty dla każdej osoby — imię, nazwisko i data przekazania obowiązków w
tym zakresie,
2. liczby asesorów w lzbie Administracji Skarbowej,
3. wskazania poszczególnych etapów rekrutacji wewnętrznej do wykonywania zadań asesora
KAS,
4. liczby asesorów, którzy otrzymali nagrodę i w jakiej wysokości od czasu powierzenia im
obowiązków asesora KAS — poprzez podanie: 1. liczba porządkowa, 2. kwota (bez imion i
nazwisk),
5. ile wynoszą dodatki dla asesorów i jak często są one wypłacane,
6. czy asesorzy są pracownikami/funkcjonariuszami z pionów personalnych danych izby
administracji skarbowej,
7. czy asesorzy badają kompetencje wszystkich pracowników/funkcjonariuszy, czy tylko
kierowników jednostek organizacyjnych i ich zastępców?
- jeżeli tylko kierowników wraz z zastępcami, to czy ze wszystkich jednostek organizacyjnych
KAS?
- jeżeli nie, to dlaczego i kto tak zadecydował?
8. dokumentów w wersji elektronicznej zawierających informację dotyczących działań
asesorów tj. określających sposoby wykonywania przez nich zadań,
9. liczby asesorów KAS, którzy w związku z wykonywaniem tych zadań otrzymali awans
stanowiskowy.
Wnosimy o przesłanie odpowiedzi na adres sprawa-62087Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
tel: 22 844 73 55
adres email: biuro@siecobywatelska.pl
skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
www.siecobywatelska.pl | www.informacjapubliczna.org
NIP 5262842872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Dokument podpisany
przez Szymon Błażej
Osowski
Data: 2024.02.05
15:24:04 CET
Signature Not Verified
Dokument podpisany przez
KATARZYNA HANNA
BATKO-TOŁUĆ
Data: 2024.02.05 16:30:20 CET
Signature Not VerifiedUPP - Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia
Identyfikator Poświadczenia: ePUAP-UPP124992754
Adresat dokumentu, którego dotyczy poświadczenie
Nazwa adresata dokumentu: IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W ŁODZI
Identyfikator adresata: 3y16t3iph3
Rodzaj identyfikatora adresata: ePUAP-ID
Nadawca dokumentu, którego dotyczy poświadczenie
Nazwa nadawcy: Sieć Obywatelska - Watchdog Polska
Identyfikator nadawcy: SiecObywatelskaWatchdogPolska
Rodzaj identyfikatora nadawcy: ePUAP-ID
Dane poświadczenia
Data doręczenia: 2024-02-07T09:28:28.876
Data wytworzenia poświadczenia: 2024-02-07T09:28:28.876
Identyfikator dokumentu, którego dotyczy poświadczenie: DOK178451280
Dane uzupełniające (opcjonalne)
Rodzaj informacji uzupełniającej: Źródło
Wartość informacji uzupełniającej: Poświadczenie wystawione przez platformę ePUAP
Rodzaj informacji uzupełniającej: Identyfikator ePUAP dokumentu
Wartość informacji uzupełniającej: 178451280
Rodzaj informacji uzupełniającej: Informacja
Wartość informacji uzupełniającej: Zgodnie z art. 39¹ par. 1 k.p.a., w związku z art. 158 ust. 1 ustawy o doręczeniach
elektronicznych, pisma powiązane z przedłożonym dokumentem będą przesyłane za pomocą środków komunikacji
elektronicznej.
Rodzaj informacji uzupełniającej: Pouczenie
Wartość informacji uzupełniającej: Zgodnie z art. 39¹ par. 1d k.p.a., w związku z art. 158 ust. 1 ustawy o doręczeniach
elektronicznych, istnieje możliwość rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Dane dotyczące podpisu
Poświadczenie zostało podpisane - aby je zweryfikować należy użyć oprogramowania do weryfikacji podpisu
Lista podpisanych elementów (referencji):
referencja ID-9ffe1366acfd9ea377ba8fcf5f2efdc5 :
referencja ID-bc23a6357879a4fad980b44443f814f5 :
Izba%20Administracji%20Skarbowej%20w%20%C5%81odzi%20(Asesorzy%20w%20KAS%20-%20Fedrowanie)%20-
%20wniosek
referencja : #xades-id-f56b620a3ee004f43081944646c0cb09
Urzędowe Poświadczenie Odbioru
https://epuap.gov.pl/warehouse/feDocContent?id=276058918&type=...
1 z 1
07.02.2024, 09:29 -
Pismo z IAS w Łodzi 1001-IWK.0150.14.2024 przez Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Ocena LLM: B) email jest odpowiedzią z Izba Administracji Skarbowej w Łodzi i zawiera odmowę odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.Dzień dobry,
przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej.Z poważaniem
BEATA BIŃCZYK
ekspert Służby Celno-Skarbowej, Oficer prasowy
Wieloosobowe Stanowisko Komunikacji
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Al. Kościuszki 83
90-436 Łódź
centrala: (42) 25-47-000
wewnętrzny: 120
www.lodzkie.kas.gov.plZałączniki
- 1001_IWK_0150_14_2024_odpowiedz_WATCHDOG_asesor_w_KAS.docx
- 1001_IWK_0150_14_2024_odpowiedz_WATCHDOG_asesor_w_KAS.docx.pdf
Dyrektor
Izby Administracji Skarbowej
w Łodzi
Łódź, 15 lutego 2024 roku
UNP:
Sprawa: Dostęp do informacji publicznej
Znak sprawy: 1001-IWK.0150.14.2024
Kontakt:
tel.
STOWARZYSZENIE
SIEĆ OBYWATELSKA
WATCHDOG POLSKA
WATCHDOG POLSKA
e-mail: sprawa-62087@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Informacja publiczna
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z 2 lutego 2024 r., przesłany za pośrednictwem ePUAP , Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi przekazuje następujące informacje:
ad) 1, 2, 3, 6 i 7:
Przede wszystkim należy wskazać, że zadania wykonywane przez asesorów Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) to zadania związane z wewnętrzną organizacją funkcjonowania pracodawcy, a w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U z 2022 r. poz. 2024), nie jest wymienione stanowisko asesora. Podobnie przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 lutego 2017 r. w sprawie stanowisk służbowych funkcjonariuszy służby celno-skarbowej, trybu awansowania oraz dokonywania zmian na stanowiskach służbowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1941) nie wymieniają stanowiska asesora. O asesorach KAS nie wspomina również Program wieloletni „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2023–2025”, stanowiący załącznik do uchwały nr 2 Rady Ministrów z 3 stycznia 2023 r.
Asesor Krajowej Administracji Skarbowej to pojęcie, które określa pracowników i funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej przeszkolonych i realizujących, obok innych obowiązków służbowych, również zadania związane z badaniem kompetencji (Development Center – DC), zlecone przez Ministerstwo Finansów. Stąd też należy zauważyć, że w ramach Izby Administracji Skarbowej w Łodzi nie ma osób zatrudnionych na stanowisku asesora, gdyż asesor KAS do dodatkowa funkcja, a nie stanowisko w KAS. Stąd też zadania wykonywane przez asesorów KAS należy zakwalifikować jako
zadania związane z wewnętrzną organizacją funkcjonowania pracodawcy, a zatem informacje dotyczące asesorów KAS nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu na wniosek o dostęp do informacji publicznej.
ad 4)
Informacje, których Pan żąda, dotyczą bezpośrednio wydatkowania środków publicznych, jednak ewentualne przyznanie nagrody, jako formy docenienia zaangażowania pracownika lub funkcjonariusza wykonującego zadania asesora KAS jest uznaniowe. Z uwagi na fakt, że zadania są zakwalifikowane jako zadania związane z wewnętrzną organizacją funkcjonowania pracodawcy, informacje ich dotyczące nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Zatem w zakresie informacji o przyznanych nagrodach z tytułu wykonywania funkcji asesorów KAS może zostać udostępniona Państwu jedynie kwota łączna, która w roku 2022 i 2023 w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi wyniosła odpowiednio :
ad 5)
Dodatki zadaniowe dla osób realizujących zadania asesorów mieściły się w kwotach od 1000 do 1200 zł i były wypłacone w miesiącach: październik-grudzień 2021 roku.
ad 8 i 9)
W ocenie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Łodzi żądane informacje nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu na wniosek o dostęp do informacji publicznej.
Dokumentacja dotycząca działań asesorów stanowi dokumentację wewnętrzną i nie podlega udostępnieniu na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej, a awanse stanowiskowe pracowników i funkcjonariuszy łódzkiej KAS nie są powiązane z pełnieniem funkcji asesorów.
Wyjaśnić należy, iż co do zasady ustawa o dostępie do informacji publicznej znajduje zastosowanie wyłącznie w sytuacjach, gdy spełniony jest jej zakres podmiotowy i przedmiotowy, zaś o zakwalifikowaniu określonej informacji publicznej, decyduje kryterium rzeczowe, tj. treść i charakter informacji. Dokonana pod tym kątem analiza żądania Wnioskodawcy prowadzi do wniosku, że powyższe informacje nie stanowią informacji publicznej. Ustawa o dostępie do informacji publicznej nie może być i nie jest środkiem do wykorzystywania jej w celu występowania z wnioskiem o udzielenie każdej informacji. Oznacza to, że zakres przedmiotowy ustawy wytycza i obejmuje dostęp tylko do informacji publicznej, a nie publiczny dostęp do wszelkich informacji, co stwierdził np. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w wyroku o sygn. akt II SA/Sz 1158/16 z 22 grudnia 2016 r.).
Jak wskazał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 18 sierpnia 2010 r. o sygn. akt I OSK 851/10, dokumenty wytworzone przez podmiot zobowiązywany do udzielenia informacji publicznej, ale służące jedynie poprawie jego funkcjonowania, nie są informacją publiczną.
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi informuje ponadto, że nie otrzymał Państwa wniosku, wysłanego 30 listopada 2023 r. Zostało to potwierdzone przez komórkę informatyczną KAS, która przeprowadziła w tym zakresie wnikliwe czynności.
Z wyrazami szacunku
Dyrektor
Izby Administracji Skarbowej
w Łodzi
Tomasz Szymański
(podpisano kwalifikowanym
podpisem elektronicznym)
Podstawa prawna
art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902)
Korespondencję otrzymują
Adresat,
aa.
Informacje dodatkowe
„Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu.
(ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 10/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę1999/93/WE, Artykuł 25, Skutki prawne podpisów elektronicznych
1. Podpisowi elektronicznemu nie można odmówić skutku prawnego ani dopuszczalności jako dowodu w postępowaniu sądowym wyłącznie z tego powodu, że podpis ten ma postać elektroniczną lub że nie spełnia wymogów dla kwalifikowanych podpisów elektronicznych.
2. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu.
3. Kwalifikowany podpis elektroniczny oparty na kwalifikowanym certyfikacie wydanym w jednym państwie członkowskim jest uznawany za kwalifikowany podpis elektroniczny we wszystkich pozostałych państwach członkowskich.)”
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
RODO – klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych znajdziecie Państwo na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Organizacja – Ochrona Danych Osobowych oraz na tablicach informacyjnych w siedzibach organów Krajowej Administracji Skarbowej woj. łódzkiegoDYREKTOR
IZBY ADMINISTRACJI SKARBOWEJ
W ŁODZI
Łódź, 15 lutego 2024 roku
UNP: 1001-24-024152
Sprawa: Dostęp do informacji publicznej
Znak sprawy: 1001-IWK.0150.14.2024
Kontakt: Bińczyk Beata
ekspert Służby Celno-Skarbowej
tel. (42) 254-70-00 wew. 120
STOWARZYSZENIE SIEĆ OBYWATELSKA WATCHDOG
POLSKA
WATCHDOG POLSKA
e-mail: sprawa-62087Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Informacja publiczna
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z 2 lutego 2024 r., przesłany za
pośrednictwem ePUAP , Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi przekazuje następujące
informacje:
ad) 1, 2,3,6i7:
Przede wszystkim należy wskazać, że zadania wykonywane przez asesorów Krajowej Administracji
Skarbowej (KAS) to zadania związane z wewnętrzną organizacją funkcjonowania pracodawcy, a w
przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie określenia
stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników
służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i
wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U z 2022 r. poz.
2024), nie jest wymienione stanowisko asesora. Podobnie przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju
i Finansów z dnia 27 lutego 2017 r. w sprawie stanowisk służbowych funkcjonariuszy służby celno-
skarbowej, trybu awansowania oraz dokonywania zmian na stanowiskach służbowych (Dz.U. z 2018
r. poz. 1941) nie wymieniają stanowiska asesora. O asesorach KAS nie wspomina również Program
wieloletni „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2023—2025”, stanowiący
załącznik do uchwały nr 2 Rady Ministrów z 3 stycznia 2023 r.
Asesor Krajowej Administracji Skarbowej to pojęcie, które określa pracowników i funkcjonariuszy
Służby Celno-Skarbowej przeszkolonych i realizujących, obok innych obowiązków służbowych,
również zadania związane z badaniem kompetencji (Development Center — DC), zlecone przez
Ministerstwo Finansów. Stąd też należy zauważyć, że w ramach Izby Administracji Skarbowej w Łodzi
a
FE) Krajowa Administracja | tel.: 0-42/254-70-00 | ePUAP /3y16t3iph3/SkrytkaESP | http://www.lodzkie.kas.gov.pl 1/4
mo Skarbowa IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W ŁODZI, ul. Kościuszki 83, 90-436 Łódź
R
2/4
nie ma osób zatrudnionych na stanowisku asesora, gdyż asesor KAS do dodatkowa funkcja, a nie
stanowisko w KAS. Stąd też zadania wykonywane przez asesorów KAS należy zakwalifikować jako
zadania związane z wewnętrzną organizacją funkcjonowania pracodawcy, a zatem informacje
dotyczące asesorów KAS nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu na
wniosek o dostęp do informacji publicznej.
ad 4)
Informacje, których Pan żąda, dotyczą bezpośrednio wydatkowania środków publicznych, jednak
ewentualne przyznanie nagrody, jako formy docenienia zaangażowania pracownika lub
funkcjonariusza wykonującego zadania asesora KAS jest uznaniowe. Z uwagi na fakt, że zadania są
zakwalifikowane jako zadania związane z wewnętrzną organizacją funkcjonowania pracodawcy,
informacje ich dotyczące nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu w trybie
ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Zatem w zakresie informacji o
przyznanych nagrodach z tytułu wykonywania funkcji asesorów KAS może zostać udostępniona
Państwu jedynie kwota łączna, która w roku 2022 i 2023 w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi
wyniosła odpowiednio :
rok
Łączna kwota nagród
2022
4000,00 zł
2023
5000,00 zł
ad 5)
Dodatki zadaniowe dla osób realizujących zadania asesorów mieściły się w kwotach od 1000 do 1200
zł i były wypłacone w miesiącach: październik-grudzień 2021 roku.
ad 8 i 9)
W ocenie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Łodzi żądane informacje nie stanowią
informacji publicznej i nie podlegają udostępnieniu na wniosek o dostęp do informacji publicznej.
Dokumentacja dotycząca działań asesorów stanowi dokumentację wewnętrzną i nie podlega
udostępnieniu na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej, a awanse stanowiskowe
pracowników i funkcjonariuszy łódzkiej KAS nie są powiązane z pełnieniem funkcji asesorów.
Wyjaśnić należy, iż co do zasady ustawa o dostępie do informacji publicznej znajduje zastosowanie
wyłącznie w sytuacjach, gdy spełniony jest jej zakres podmiotowy i przedmiotowy, zaś o
zakwalifikowaniu określonej informacji publicznej, decyduje kryterium rzeczowe, tj. treść i charakter
informacji. Dokonana pod tym kątem analiza żądania Wnioskodawcy prowadzi do wniosku, że
powyższe informacje nie stanowią informacji publicznej. Ustawa o dostępie do informacji publicznej
nie może być i nie jest środkiem do wykorzystywania jej w celu występowania z wnioskiem o
udzielenie każdej informacji. Oznacza to, że zakres przedmiotowy ustawy wytycza i obejmuje dostęp
tylko do informacji publicznej, a nie publiczny dostęp do wszelkich informacji, co stwierdził np.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w wyroku o sygn. akt II SA/Sz 1158/16 z 22 grudnia
2016 r.).
3/4
Jak wskazał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 18 sierpnia 2010 r. o sygn. akt I OSK 851/10,
dokumenty wytworzone przez podmiot zobowiązywany do udzielenia informacji publicznej, ale
służące jedynie poprawie jego funkcjonowania, nie są informacją publiczną.
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Łodzi informuje ponadto, że nie otrzymał Państwa wniosku,
wysłanego 30 listopada 2023 r. Zostało to potwierdzone przez komórkę informatyczną KAS, która
przeprowadziła w tym zakresie wnikliwe czynności.
Z wyrazami szacunku
Dyrektor
Izby Administracji Skarbowej
w Łodzi
Tomasz Szymański
(podpisano kwalifikowanym
podpisem elektronicznym)
Podstawa prawna
art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r.
poz. 902)
Korespondencję otrzymują
1. Adresat,
2. aa.
4/4
Informacje dodatkowe
„Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu.
(ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 10/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji
elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające
dyrektywę1999/93/WE, Artykuł 25, Skutki prawne podpisów elektronicznych
1. Podpisowi elektronicznemu nie można odmówić skutku prawnego ani dopuszczalności jako dowodu w postępowaniu sądowym
wyłącznie z tego powodu, że podpis ten ma postać elektroniczną lub że nie spełnia wymogów dla kwalifikowanych podpisów
elektronicznych.
2. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu.
3. Kwalifikowany podpis elektroniczny oparty na kwalifikowanym certyfikacie wydanym w jednym państwie członkowskim jest
uznawany za kwalifikowany podpis elektroniczny we wszystkich pozostałych państwach członkowskich.)”
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
RODO – klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych znajdziecie Państwo na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
www.lodzkie.kas.gov.pl w zakładce Organizacja – Ochrona Danych Osobowych oraz na tablicach informacyjnych w siedzibach organów
Krajowej Administracji Skarbowej woj. łódzkiego