Cyfryzacja urzędów #1126
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:
1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
d) Zwykłym mailem
e) Inny sposób2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
a) Tak
b) Nie
c) Trudno powiedzieć4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
e) Inne, jakie?5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
e) Inne, jakie.Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Cyfryzacja gmin przez JASIENIEC
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres {{ email }}.
Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
-
Re: Cyfryzacja gmin przez JASIENIEC
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej
zarejestrowany w dniu 28.09.2020r., znak L.dz. 5030.2020, poniżej
przesyłam odpowiedzi na zadane we wniosku pytania:*
**Odp. 1. *
a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap;
d) Zwykłym mailem.
*O**dp. 2.*_
_c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%).*Odp. 3.*
a) Tak.
*Odp. 4.*
a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.*Odp. 5.*
a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany.
_Proszę o elektroniczne potwierdzenie otrzymania wiadomości, na adres z
którego została wysłana, korzystając z opcji odpowiedz_Z poważaniem
Tomasz Podhorecki
Sekretarz Gminy
tel. 48 6613570 wew. 104
fax. 48 6613581
mail: {{ email }}KLAUZULA INFORMACYJNA dot. OCHRONY DANYCH
Stosownie do obowiązku wynikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (w skrócie: RODO) Wójt Gminy Jasieniec informuje, że w Urzędzie
Gminy Jasieniec przetwarzane są Pani/Pana dane osobowe. Administratorem
przetwarzanych danych jest Gmina Jasieniec z siedzibą w Jasieńcu, ul.
Warecka 42, 05-604 Jasieniec, w imieniu której działa Wójt Gminy
Jasieniec. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym
można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem
danych poprzez e-mail {{ email }}. Dane osobowe są przetwarzane w
celu realizacji zadań gminy nałożonych ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 poz. 1875) oraz innych ustaw
szczególnych. Dane osobowe są więc przetwarzane na podstawie art. 6 lit.
c i e RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze oraz przetwarzanie jest niezbędne
do wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach
sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. Dane osobowe
mogą być również przetwarzane na postawie art. 6 lit. a RODO, tj. w
przypadku, gdy osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na
przetwarzanie swoich danych w jednym lub większej liczbie celów lub na
postawie art. 6 lit. b RODO, tj. jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą.
Przetwarzane w Urzędzie Gminy Jasieniec dane osobowe mogą być
udostępniane podmiotom przetwarzającym, realizującym na rzecz
administratora danych zadania w zakresie utrzymania i rozwoju systemów
informatycznych wyłącznie w zakresie realizacji powyższej usługi.
Ponadto dane mogą być udostępniane innym podmiotom uprawnionym do
odbioru danych, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich
przepisów prawa, w tym do państw trzecich i organizacji
międzynarodowych. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów
prawa, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, nie
krócej niż przez okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych
przepisach prawa. Osobom, których dane przetwarzane są w Urzędzie Gminy
Jasieniec przysługują następujące prawa: prawo do ograniczenia
przetwarzania na zasadach określonych w art. 18 RODO, tj. z wyjątkiem
gdy przetwarzanie ma na celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej oraz ważnych względów
interesu publicznego, prawo dostępu do danych, prawo żądania
sprostowania danych, prawo do usunięcia danych po upływie okresu
wskazanego wyżej, prawo do usunięcia danych w każdym czasie, o ile dane
przetwarzane są na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą. W
przypadku uznania, że Gmina Jasieniec narusza przepisy RODO, osobie
której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie
członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca
popełnienia domniemanego naruszenia.W dniu 28.09.2020 o 07:49, {{ email }} pisze:
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o
> dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji
> publicznych:
>
> 1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest
> wybór kilku odpowiedzi)
> a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
> b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można
> podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
> c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w
> autorski sposób.
> d) Zwykłym mailem
> e) Inny sposób
>
> 2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez
> Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
> a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
> mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
> b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
> c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
> d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez
> pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
> e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet
>
> 3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa
> urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
> a) Tak
> b) Nie
> c) Trudno powiedzieć
>
> 4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
> (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
>
> a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania
> i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
> b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
> c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
> d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
> e) Inne, jakie?
>
> 5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej
> transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
> a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
> b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
> c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
> d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
> e) Inne, jakie.
>
> Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na
> udzielone odpowiedzi.
>
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej
> na adres: {{ email }}
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z
> zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55
> adres email: {{ email }}
> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka
> www.siecobywatelska.pl
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII
> Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>