Instytucja: 

Gliwice

 Monitoring: 

Cyfryzacja urzędów

 Liczba listów: 

2

 Liczba spamu: 

0

 Status pierwszego wniosku: 

Otwarte

 Status ostatniego wniosku: 

 Otrzymano potwierdzenie: 

 Otrzymano odpowiedź: 

 Poddany kwarantannie: 

Znormalizowana odpowiedź

Treść

  • Cyfryzacja gmin przez KatarzynaBatkoToluc

    Na podstawie art. 61 ust. 1 i Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji publicznych:

    1. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)
    a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap
    b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na której można podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym
    c) Usługi cyfrowe urzędu, w których identyfikacja jest zapewniona w autorski sposób.
    d) Zwykłym mailem
    e) Inny sposób

    2. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
    c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)
    d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
    e) Usługi urzędu w ogóle nie są dostępne przez Internet

    3. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentów?
    a) Tak
    b) Nie
    c) Trudno powiedzieć

    4. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu? (możliwy jest wybór kilku odpowiedzi)

    a) Brak kadry, która miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
    c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
    e) Inne, jakie?

    5. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
    d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
    e) Inne, jakie.

    Zachęcamy do komentarza, jeśli rzucałby on dodatkowy kontekst na udzielone odpowiedzi.

    Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres: {{EMAIL}}

    Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji

  • Odpowiedź na korespondencjęnr UM.895239.2020<br />Cyfryzacja gmin przez Gliwice

    Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
    ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa

    Szanowni Państwo,

    W odpowiedzi na kor. z dnia 28-09-2020 r. przekazuję odpowiedzi na pytania
    ankietowe:

    1\. Jakie rozwiązania cyfrowe oferuje urząd mieszkańcom? (możliwy jest wybor
    kilku odpowiedzi)
    **a) Załatwianie spraw za pośrednictwem ePuap**
    **b) Załatwianie spraw za pośrednictwem innej platformy, na kt orej można
    podpisać się profilem zaufanym lub podpisem cyfrowym /Platforma SEKAP **,
    GEPAR, Sklepik geodezyjny** /**
    c) Usługi cyfrowe urzędu, w ktorych identyfikacja jest zapewniona w autorski
    sposob.
    **d) Zwykłym mailem**
    **e) Inny spos ob / **strony internetowe gliwice.eu bip.gliwice.eu,
    e-Płatności Blue Media, MSIP - Miejski System Informacji Przestrzennej/****

    Uwagi do pyt. nr 1:
    SEKAP sekap.pl (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej)
    jest regionalną platformą elektroniczną Wojewodztwa Śląskiego.
    GEPAR gepar.gliwice.eu to portal umożliwiający realizację płatności na rzecz
    miasta, w ktorym logowanie do systemu odbywa się przez Profil Zaufany.

    Geodezyjny sklep internetowy https://zasobgeodezyjny.gliwice.eu to sklep on-
    line, w ktorym można zamowić wypisy z rejestrow dla działek, budynkow i
    lokali, wyrysy z mapy ewidencyjnej, mapy zasadnicze oraz wiele innych
    dokumentow i danych. Użytkownik może wybrać jeden z dwoch dostępnych sposobow
    autoryzacji - zalogować się do sklepu za pomocą profilu zaufanego e-puap lub
    korzystać ze sklepu jako tzw. użytkownik anonimowy. W tym drugim przypadku
    jednak nie wszystkie funkcje są dostępne, nie można np. zamowić materiałow
    zawierających dane podmiotowe czy też odebrać zamowionych materiałow drogą
    elektroniczną.

    2\. Jak oceniliby Państwo możliwość załatwienia całej sprawy przez Internet w
    Państwa urzędzie (prosimy wybrać jedną odpowiedź)
    a) Prawie wszystkie usługi są możliwe do realizacji bez pojawiania się
    mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (ponad 75%)
    b) Większość usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
    mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 50 do 75%)
    **c) Duża część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania się
    mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (od 25 do poniżej 50%)**
    d) Niewielka część usług urzędu jest już możliwa do realizacji bez pojawiania
    się mieszkańca/mieszkanki w urzędzie (poniżej 25% usług)
    e) Usługi urzędu w ogole nie są dostępne przez Internet

    Uwagi do pyt. nr 3:

    Listę usług możliwych do załatwienia w pełni elektronicznie tut. Urząd
    publikuje w BIP <https://bip.gliwice.eu/jak-korzystac-z-e-administracji>


    3\. Czy, w momencie udzielania odpowiedzi na wniosek, w Państwa urzędzie
    funkcjonuje Elektroniczny Obieg Dokumentow?
    a) Tak
    **b) Nie /Obieg tradycyjny (papierowy) wspomagany elektronicznie./**
    c) Trudno powiedzieć

    4\. Jakie problemy napotykają Państwo w transformacji cyfrowej urzędu?
    (możliwy jest wybor kilku odpowiedzi)

    a) Brak kadry, ktora miałaby wystarczające kompetencje do zaplanowania i
    wdrożenia zmian technologicznych związanych z transformacją.
    b) Pracownicy urzędu nie korzystają z istniejących już rozwiązań
    c) Brak pieniędzy na poczynienie stosownych inwestycji
    d) Problemy z dostępną na rynku ofertą komercyjną lub państwową
    e) Inne, jakie?

    Uwagi do pyt. nr 4:

    Na powyższe pytanie nie udzielono odpowiedzi, ponieważ jest ono pytaniem nie o
    informację publiczną, a o opinię.

    5\. Czy uczestniczą Państwo obecnie w jakimś programie cyfrowej transformacji
    urzędu, np. na poziomie regionu lub wdrażanym samodzielnie?
    a) Tak, i wiążą z nim Państwo wielkie nadzieje na zmiany
    b) Tak, ale mają Państwo obawy czy to wystarczy
    c) Nie, nie ma takiej potrzeby - większość rozwiązań już jest wdrożona
    d) Nie, choć byłaby taka potrzeba
    e) Inne, jakie.

    Uwagi do pyt. nr 5:

    Tut. Urząd nie uczestniczy w programie cyfrowej transformacji. Nie zaznaczono
    żadnego z podpunktow, ponieważ konstrukcja pytania nie pozwala na odpowiedź
    "nie", bez dodawania opinii odnośnie potrzeby wdrożenia rozwiązania bądź jej
    braku.

    Uprzejmie proszę o zapoznanie się z załączoną informacją o przetwarzaniu
    danych.

    Z poważaniem,

    Katarzyna Duława
    Naczelnik Biura Obsługi Interesantow
    w Urzędzie Miejskim w Gliwicach

    Załączniki

    • Informacja_RODO_.doc