Dostępne instytucje kultury #101
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Wniosek o informację przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie art. 61 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska zwraca się z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej dostępności budynku, w którym Państwa instytucja prowadzi działalność kulturalną (chodzi o Państwa główną siedzibę, a nie filie czy oddziały).
Prosimy o:
1) wskazanie nazwy instytucji i adresu jej siedziby
oraz o odpowiedź na poniższe pytania:
2) Czy do instytucji można wejść z psem asystującym?
3) Czy do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący?
4) Czy, jeśli do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący, pies taki musi spełniać któryś z poniższych warunków (Prosimy wymienić wszystkie stosowane warunki z wymienionych poniżej):a. posiadanie kagańca
b. prowadzenie na smyczy
c. określona wielkość
d. określona rasa5) Czy do instytucji można wejść z innymi zwierzętami niż psy?
6) Czy wejście z psem/innym zwierzęciem podlega dodatkowej opłacie?
7) Czy instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami?
8) Jeśli instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami, to jakie rozwiązania z poniższych wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy wymienić wszystkie stosowane rozwiązania):a. podjazd dla wózków
b. toaleta przystosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością
c. miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością
d. oznaczenia/opisy w alfabecie Braille’a
e. kontrastowe oznaczenia ułatwiające orientację osobom z niepełnosprawnością wzroku
f. obniżony blat w miejscu obsługi gości
g. szerokie ciągi komunikacyjne bez przeszkód
h. inne9) Czy instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób z różnymi niepełnosprawnościami?
10) Jeśli instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób z różnymi niepełnosprawnościami, to jakie rozwiązania z poniższych wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy wymienić wszystkie stosowane rozwiązania):a. eksponaty, których można dotykać
b. wydarzenia tłumaczone na język migowy
c. materiały z audiodeskrypcją
d. opisy eksponatów napisane w języku łatwym do przeczytania
e. INNE (jakie?)11) Czy instytucja wydzieliła miejsce do nakarmienia/przewinięcia dziecka?
12) Czy budynek, w którym Państwa instytucja prowadzi działalność kulturalną, został wybudowany przed 1995 rokiem?Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres {{EMAIL}}
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
wniosek o informację publiczną przez Muzeum Sztuki w Łodzi
Szanowni Państwo
W związku z przesłanym wnioskiem o informację publiczną z dnia 8 lipca b.r.
uprzejmie odpowiadamy:1) Nazwa instytucji i adres siedziby
MUZEUM SZTUKI W ŁODZI
Ul. Więckowskiego 36
90-734 Łódź
2) Czy do instytucji można wejść z psem asystującym?
Tak, pies przewodnik jest akceptowany.
3) Czy do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący?
Niedozwolone jest wprowadzanie na teren Muzeum zwierząt, z wyjątkiem psa
przewodnika.4) Czy, jeśli do instytucji można wejść z psem innym niż pies asystujący,
pies taki musi spełniać któryś z poniższych warunków (Prosimy wymienić
wszystkie stosowane warunki z wymienionych poniżej):-
a. posiadanie kagańca
-
b. prowadzenie na smyczy
-
c. określona wielkość
-
d. określona rasa
-
5) Czy do instytucji można wejść z innymi zwierzętami niż psy?
Niedozwolone jest wprowadzanie na teren Muzeum innych zwierząt.
6) Czy wejście z psem/innym zwierzęciem podlega dodatkowej opłacie?
Nie.
7) Czy instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami?
Tak.
8) Jeśli instytucja zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami, to
jakie rozwiązania z poniższych wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy
wymienić wszystkie stosowane rozwiązania):a. podjazd dla wózków - tak.
b. toaleta przystosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością - tak.
c. miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością
d. oznaczenia/opisy w alfabecie Braille'a
e. kontrastowe oznaczenia ułatwiające orientację osobom z
niepełnosprawnością wzrokuf. obniżony blat w miejscu obsługi gości
g. szerokie ciągi komunikacyjne bez przeszkód
h. inne
9) Czy instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób z
różnymi niepełnosprawnościami?Tak. Są to zarówno akcje cykliczne i jednorazowe. Cyklicznie m.in. Dzień
Wolnej Sztuki, organizowany w kwietniu, jest dedykowany osobom z
niepełnosprawnościami narządów zmysłów: dzieła są audiodeskrybowane,
przygotowywane są tygflografiki.Działania jednorazowe to warsztaty przeznaczone dla grup zorganizowanych -
podopiecznych różnorodnych fundacji bądź osób stowarzyszonych w związkach
osób z niepełnosprawnościami.Dodatkowo Muzeum Sztuki w Łodzi w programie szkoleń prowadzonych przez Dział
Edukacji uwzględnia uwarunkowania pracy z osobami z różnymi
niepełnosprawnościami. W 2019 roku odbyło się trzydniowe szkolenie
"Kreatywność w Edukacji Muzealnej. Działania Wspólne". 1/3 szkolenia była
poświęcona gościom o specjalnych potrzebach. Odbyły się następujące bloki:
"Muzeum dotyku, cz. 1. Audiodeskrypcja dzieła, audiodeskrypcja przestrzeni.
Warsztat"; "Muzeum dotyku, cz. 2. Tyflografika. Warsztat"; "Muzeum dotyku,
cz. 3. Edukacja wizualna dla osób niewidomych i słabo widzących. Warsztat";
"Muzeum migów. Abecadło PJM dla edukatora muzealnego. Warsztat"; "Muzeum bez
niespodzianek. Edukacja dla gości ze spektrum autyzmu. Warsztat".10) Jeśli instytucja zapewnia w programie aktywności przystosowane dla osób
z różnymi niepełnosprawnościami, to jakie rozwiązania z poniższych
wprowadzono w Państwa instytucji (Prosimy wymienić wszystkie stosowane
rozwiązania):a. eksponaty, których można dotykać
Nie. Z racji charakteru zbiorów - dzieła sztuki to unikaty istniejące
wyłącznie w jednym egzemplarzu - muzeum nie udostępnia dzieł zwiedzającym.
Niemniej, Dział Edukacji okazuje przygotowane dla osób z niepełnosprawnością
wzroku profesjonalne kopie wybranych dzieł, wykonane bądź w identycznych
materiałów w identycznej skali (metal, drewno - meble, rzeźby), bądź z
materiałów zastępczych (styrodur - rzeźby, wikol na drukowanym podobraziu -
obrazy, itp).b. wydarzenia tłumaczone na język migowy
Tylko wydarzenia dedykowane osobom z niepełnosprawnością słuchu obejmują
używanie Polskiego Języka Migowego - są one prowadzone w całości tylko i
wyłącznie w PJM. Dwie edukatorki Muzeum Sztuki w Łodzi władają PJM na
poziome B2 (umiejętności potwierdzone egzaminem).c. materiały z audiodeskrypcją
W witrynie https://zasoby.msl.org.pl/ można znaleźć przygotowane przez Dział
Edukacji audiodeskrypcje wybranych eksponatów, nagrane przez lektora.d. opisy eksponatów napisane w języku łatwym do przeczytania
W witrynie https://zasoby.msl.org.pl/ można znaleźć przygotowane przez Dział
Edukacji opisy wybranych eksponatów, napisane z myślą o osobach z wyzwaniami
kognicyjnymi uproszczonym językiem polskim, wzorowanym na regułach
sformułowanych dla angielszczyzny przez Charlesa Kay'a Ogdena. Towarzyszą im
piktogramy, wzorowane na tzw. piktogramach szwedzkich.e. INNE (jakie?)
W witrynie https://zasoby.msl.org.pl/ można znaleźć przygotowane przez Dział
Edukacji filmy w PJM z opisami wybranych eksponatów, nagrane przez lektorów
PJM.11) Czy instytucja wydzieliła miejsce do nakarmienia/przewinięcia dziecka?
Tak, instytucja dysponuje przestrzenią do przewinięcia dziecka.
12) Czy budynek, w którym Państwa instytucja prowadzi działalność
kulturalną, został wybudowany przed 1995 rokiem?Tak.
Z wyrazami szacunku,
Inga Sałek
Sekretariat
Muzeum Sztuki w Łodzi