Konsultacje Planów Urządzenia Lasu #16
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
15 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania.
Pytania odnoszą się do konsultacji społecznych w procesie tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL) we wszystkich Nadleśnictwach w Regionalnej Dyrekcji. Wnioskujemy o przesłanie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno .
Pytania dotyczą procesu tworzenia obecnie obowiązujących PUL (według stanu na październik 2020). Jeżeli w Regionalnej Dyrekcji znajdują się Nadleśnictwa, w których rozpoczął się proces tworzenia nowego PUL, wnioskujemy o przesłanie dodatkowo również informacji o toczącym się procesie tworzenia nowego PUL, jeżeli jest to już możliwe. W takim wypadku wnioskujemy o oddzielne odpowiedzi na każde pytanie dla każdego z procesów tworzenia PUL (obowiązującego i nowotworzonego).
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "mieć możliwość zgłaszania uwag i wniosków" oraz "kanały komunikacji" podano poniżej.
Pytania:
1. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna zgłosiła wnioski i uwagi dotyczące treści tworzonego planu? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi
a) Przed rozpoczęciem prac nad PUL
b) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
c) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
d) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
e) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
f) Strona społeczna nie zgłosiła żadnych wniosków i uwag do tworzonego PULWnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
2. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna miała możliwości zgłaszania wniosków i uwag? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi:
a) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
b) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
c) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
d) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
e) Strona społeczna nie miała możliwości składania wniosków i uwagWnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
3. Jakimi kanałami komunikacji strona społeczna na terenie każdego Nadleśnictwa została poinformowana o możliwości wzięcia udziału w konsultacjach w procesie tworzenia PUL?
Prosimy o podanie konkretnego tytułu i daty publikacji w wypadku ogłoszeń prasowych oraz adresu internetowego w wypadku umieszczenia ogłoszenia na internecie (strona nadleśnictwa, BIP, periodyki online itp.)
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.4. Czy kanały komunikacji różniły się w zależności od typu uczestnika reprezentującego stronę społeczną? Jeżeli tak, wnosimy o wyszczególnienie jakimi kanałami powiadamiani byli różni przedstawiciele strony społecznej. W szczególności wnioskujemy o wyszczególnienie, którzy przedstawiciele strony społecznej zostali zawiadomieni o procesie konsultacji bezpośrednio (telefon, email, poczta tradycyjna).
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
5. Z jakim wyprzedzeniem została stronie społecznej zakomunikowana możliwość wzięcia udziału w konsultacjach? Jeżeli odpowiedź różni się dla różnych przedstawicieli strony społecznej i różnych etapów sporządzania PUL, prosimy o wyszczególnienie.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
6. Czy z komunikacji i ze spotkań konsultacyjnych ze stroną społeczną były sporządzane notatki/protokoły/podsumowania? Jeżeli tak wnioskujemy również o przesłanie treści tych dokumentów.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
7. Jakie uwagi i wnioski dotyczące treści tworzonego PUL złożyli przedstawiciele strony społecznej?
Dla każdego ze złożonych wniosków, pomysłów i zastrzeżeń wnioskujemy o przesłanie:
a) dokumentacji z nimi związanej złożonej przez stronę społeczną
b) informacji, czy w ostatecznym kształcie PUL wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało (a) odrzucone, (b) uwzględnione w całości, (c) uwzględnione częściowo?
c) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń uwzględnionych w całości, bądź uwzględnionych częściowo, wnioskujemy o przesłanie informacji, w jaki sposób wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało uwzględnione w ostatecznym kształcie PUL.
d) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń odrzuconych wnioskujemy o podanie powodu dla którego wnioski odrzucono.Jeżeli takie informacje znajdują się w raporcie z konsultacji, wystarczająca jest jego kopia, o ile nie została ona już uwzględniona w odpowiedzi na pytanie 6.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
8. Czy w najbliższych dwóch latach Regionalna Dyrekcja planuje wprowadzenie zmian w procesach konsultacji społecznych podczas procesu tworzenia PUL oraz informowaniu o nich? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W celu zapewnienia precyzji w komunikacji załączamy definicje terminów użytych w pytaniach:
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje.
"Mieć możliwość składania uwag i wniosków": sytuacja gdy strona społeczna: 1. jest poinformowana o możliwości, trybie i sposobie w jaki może zgłaszać wnioski i uwagi oraz 2. ma stworzone warunki by to zrobić.
"Kanały komunikacji": sposób, w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną; Kanały komunikacji obejmują m.in.: BIP, strony internetowe, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytane: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Danuta Borkowska
Temat: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 4 listopada 2020 21:51:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:17:47 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Mieczysław Owczarek
Temat: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 4 listopada 2020 21:51:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 08:03:09 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Artur Dyrcz
Temat: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 4 listopada 2020 21:51:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 08:36:30 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Agnieszka Firer
Temat: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 4 listopada 2020 21:51:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 6 listopada 2020 08:39:29 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Mirosława Kot
Temat: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 4 listopada 2020 21:51:40 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 6 listopada 2020 13:22:22 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Arkadiusz Wojciechowicz
Temat: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 4 listopada 2020 21:51:40 (UTC+01:00) Belgrad, Bratysława, Budapeszt, Lublana, Pragazostała przeczytana: 16 listopada 2020 22:15:57 (UTC+01:00) Belgrad, Bratysława, Budapeszt, Lublana, Praga.
-
RE: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Dzień dobry,
W odpowiedzi na złożony wniosek o udostępnienie informacji publicznej w załączeniu przesyłam odpowiedź RDLP we Wrocławiu.
Marek Zięba
Naczelnik
Wydział Promocji i Edukacjitel. +48 71 377 17 36, +48 507 077 548 IP CISCO 1371212
e-mail: {{ email }}<mailto:{{ email }}>
[logo_LP+dLdL_poziom]WYDZIAŁ PROMOCJI I EDUKACJI
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
50-357 Wrocław, ul. Grunwaldzka 90From: [External] {{ email }} <{{ email }}>
Sent: Wednesday, November 4, 2020 9:52 PM
To: 1371 Biuro RDLP Wrocław - Sekretariat <{{ email }}>
Subject: Konsultacje Planów Urządzenia LasuNa podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania.
Pytania odnoszą się do konsultacji społecznych w procesie tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL) we wszystkich Nadleśnictwach w Regionalnej Dyrekcji. Wnioskujemy o przesłanie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno .
Pytania dotyczą procesu tworzenia obecnie obowiązujących PUL (według stanu na październik 2020). Jeżeli w Regionalnej Dyrekcji znajdują się Nadleśnictwa, w których rozpoczął się proces tworzenia nowego PUL, wnioskujemy o przesłanie dodatkowo również informacji o toczącym się procesie tworzenia nowego PUL, jeżeli jest to już możliwe. W takim wypadku wnioskujemy o oddzielne odpowiedzi na każde pytanie dla każdego z procesów tworzenia PUL (obowiązującego i nowotworzonego).
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "mieć możliwość zgłaszania uwag i wniosków" oraz "kanały komunikacji" podano poniżej.
Pytania:
1. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna zgłosiła wnioski i uwagi dotyczące treści tworzonego planu? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi
a) Przed rozpoczęciem prac nad PUL
b) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
c) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
d) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
e) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
f) Strona społeczna nie zgłosiła żadnych wniosków i uwag do tworzonego PULWnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
2. Na jakim etapie tworzenia PUL strona społeczna miała możliwości zgłaszania wniosków i uwag? Prosimy o wybranie wszystkich właściwych odpowiedzi:
a) Podczas Komisji Założeń Planu (KZP)
b) Podczas Narady Techniczno-Gospodarczej (NTZ)
c) Podczas Komisji Projektu Planu (KPP)
d) W innym momencie tworzenia PUL (prosimy wyjaśnić) _______________________________________________________________
e) Strona społeczna nie miała możliwości składania wniosków i uwagWnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
3. Jakimi kanałami komunikacji strona społeczna na terenie każdego Nadleśnictwa została poinformowana o możliwości wzięcia udziału w konsultacjach w procesie tworzenia PUL?
Prosimy o podanie konkretnego tytułu i daty publikacji w wypadku ogłoszeń prasowych oraz adresu internetowego w wypadku umieszczenia ogłoszenia na internecie (strona nadleśnictwa, BIP, periodyki online itp.)
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.4. Czy kanały komunikacji różniły się w zależności od typu uczestnika reprezentującego stronę społeczną? Jeżeli tak, wnosimy o wyszczególnienie jakimi kanałami powiadamiani byli różni przedstawiciele strony społecznej. W szczególności wnioskujemy o wyszczególnienie, którzy przedstawiciele strony społecznej zostali zawiadomieni o procesie konsultacji bezpośrednio (telefon, email, poczta tradycyjna).
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
5. Z jakim wyprzedzeniem została stronie społecznej zakomunikowana możliwość wzięcia udziału w konsultacjach? Jeżeli odpowiedź różni się dla różnych przedstawicieli strony społecznej i różnych etapów sporządzania PUL, prosimy o wyszczególnienie.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
6. Czy z komunikacji i ze spotkań konsultacyjnych ze stroną społeczną były sporządzane notatki/protokoły/podsumowania? Jeżeli tak wnioskujemy również o przesłanie treści tych dokumentów.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
7. Jakie uwagi i wnioski dotyczące treści tworzonego PUL złożyli przedstawiciele strony społecznej?
Dla każdego ze złożonych wniosków, pomysłów i zastrzeżeń wnioskujemy o przesłanie:
a) dokumentacji z nimi związanej złożonej przez stronę społeczną
b) informacji, czy w ostatecznym kształcie PUL wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało (a) odrzucone, (b) uwzględnione w całości, (c) uwzględnione częściowo?
c) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń uwzględnionych w całości, bądź uwzględnionych częściowo, wnioskujemy o przesłanie informacji, w jaki sposób wniosek, pomysł lub zastrzeżenie zostało uwzględnione w ostatecznym kształcie PUL.
d) dla wniosków, pomysłów i zastrzeżeń odrzuconych wnioskujemy o podanie powodu dla którego wnioski odrzucono.Jeżeli takie informacje znajdują się w raporcie z konsultacji, wystarczająca jest jego kopia, o ile nie została ona już uwzględniona w odpowiedzi na pytanie 6.
Wnioskujemy o udzielenie odpowiedzi dla każdego Nadleśnictwa osobno.
8. Czy w najbliższych dwóch latach Regionalna Dyrekcja planuje wprowadzenie zmian w procesach konsultacji społecznych podczas procesu tworzenia PUL oraz informowaniu o nich? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W celu zapewnienia precyzji w komunikacji załączamy definicje terminów użytych w pytaniach:
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje.
"Mieć możliwość składania uwag i wniosków": sytuacja gdy strona społeczna: 1. jest poinformowana o możliwości, trybie i sposobie w jaki może zgłaszać wnioski i uwagi oraz 2. ma stworzone warunki by to zrobić.
"Kanały komunikacji": sposób, w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną; Kanały komunikacji obejmują m.in.: BIP, strony internetowe, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{ email }}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego -
Re: RE: Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez MarzenaBlaszczyk
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji dziękujemy za przesłanie informacji równocześnie pragnąc zauważyć, że przesłana przez Państwa informacja nie odpowiada w pełni na zadane przez nas pytania. Uprzejmie wnioskujemy więc o uzupełnienie informacji.
Lektura podsumowań (o których mowa w art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku z dnia 3 października 2008 roku) oraz samych zatwierdzonych PULi nie umożliwia dostępu do następujących informacji:
-odpowiedzi na zadane przez nas pytania w odniesieniu do procesów tworzenia PUL, które obecnie są w toku.
-jednoznacznej odpowiedzi czy na KZP, NTG oraz KPP jakiekolwiek organizacje bądź instytucje reprezentujące stronę społeczną zapraszane były bezpośrednio (na przykład przez telefon, pocztę tradycyjną bądź elektroniczną) i jeżeli tak, jakie były to organizacje dla każdego nadleśnictwa.
-dokumentacji wniosków przesłanych przez stronę społeczną, które Nadleśnictwa zobowiązane są utrzymać w swojej dokumentacji
Pragniemy też wyjaśnić, że pytając o ewentualne plany zmian w procesach tworzenia PULi mamy na myśli następujące kwestie:
-Czy w ciągu ostatnich 5 lat (31 października 2015 - 1 listopada 2020) powstały dokumenty takie jak: plany, polityki, analizy, strategie lub podobne dokumenty, w których dokonano oceny skuteczności dotychczasowej komunikacji Lasów Państwowych (RDLP i nadleśnictw) ze społeczeństwem w procesie tworzenia Planów Urządzenia Lasu lub zawarto rekomendacje, które na nią wpłyną. Jeżeli tak, prosimy o ich udostępnienie.
-Czy w ciągu ostatnich 5 lat (31 października 2015 - 1 listopada 2020) podjęto w kwestii usprawnienia komunikacji pomiędzy Lasami Państwowymi (RDLP i nadleśnictwa) a społeczeństwem w procesie tworzenia Planów Urządzenia Lasu jakiekolwiek działania: np. zlecono przygotowanie analizy dotychczasowej komunikacji, polityki komunikacji, strategii komunikacyjnej, badano ruch na stronach internetowych nadleśnictw lub zlecono przygotowanie innego tego typu dokumentu? Prosimy o przesłanie powstałych dokumentów lub informacji kto prowadzi obecnie tego typu badania/analizy i kiedy zostaną one ukończone?Równocześnie, uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie.
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk
Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoW nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-19 13:57:30.910433+00:00 z adresu {{ email }}:
> Dzień dobry, W odpowiedzi na złożony wniosek o udostępnienie informacji
> publicznej w załączeniu przesyłam odpowiedź RDLP we Wrocławiu. Marek Zięba
> Naczelnik Wydział Promocji i Edukacji tel. +48 71 377 17 36, +48 507 077
> 548 IP CISCO 1371212 e-mail:
> {{ email }}<mailto:{{ email }}>
> [logo_LP+dLdL_poziom] WYDZIAŁ PROMOCJI I EDUKACJI Regionalna Dyrekcja Lasów
> Państwowych we Wrocławiu 50-357 Wrocław, ul. Grunwaldzka 90 -
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Danuta Borkowska
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 14 grudnia 2020 12:18:02 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 14 grudnia 2020 14:52:29 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Arkadiusz Wojciechowicz
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 14 grudnia 2020 12:18:02 (UTC+01:00) Belgrad, Bratysława, Budapeszt, Lublana, Pragazostała przeczytana: 14 grudnia 2020 20:24:23 (UTC+01:00) Belgrad, Bratysława, Budapeszt, Lublana, Praga.
-
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje Planów Urządzenia Lasu przez Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu
Twoja wiadomość
Do: Mieczysław Owczarek
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje Planów Urządzenia Lasu
Wysłano: 14 grudnia 2020 12:18:02 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 15 grudnia 2020 09:48:10 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.