Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #268
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
10 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Otwarte |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Na podstawie prawa do informacji wnosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania. Pytania odnoszą się do wszelkich procesów konsultacji społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej, które:
1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat.Przyjęte definicje terminów użytych we wniosku: "strona społeczna", "kanały komunikacji i zgłaszanie postulatów, uwag i wniosków" podano poniżej.
Pytania zadaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska, która jest wnioskodawcą, we współpracy z inicjatywą Lasy i Obywatele.
Pytania:
1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku wnioskujemy o podanie:
a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?
b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę społeczną.
c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli tak, to w jaki sposób.
e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane?
W pytaniach powyżej przyjęliśmy następujące definicje:
"Kanały komunikacji": sposób w jaki Nadleśnictwo komunikuje się ze stroną społeczną, między innymi obejmuje: BIP, stronę internetową, gazety, radio, media społecznościowe, obwieszczenia, poczta tradycyjna, poczta elektroniczna (email), telefon, komunikatory internetowe, bezpośrednie spotkania, etc.
"Strona społeczna": mieszkańcy/ki, lokalne społeczności, indywidualne działaczki/e, organizacje pozarządowe, samorząd lokalny oraz inne organizacje i instytucje
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Jeżeli przedstawicielami strony społecznej były osoby fizyczne i Nadleśnictwo nie może podać ich danych osobowych, proszę opisać takiego przedstawiciela/lkę ogólnie, precyzując o jaki typu przedstawicieli strony społecznej chodzi np.: grupa mieszkańców, lokalna aktywistka, etc . Jeżeli dokumentacja zawiera dane osobowe osób fizycznych prosimy o anonimizację dokumentów. Jeżeli uwagi wnoszone były anonimowo, prosimy o tę informację.
Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adres email: {{EMAIL}}
W razie dodatkowych pytań prosimy dzwonić na numer telefonu: 515-832-707
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Włoszczowa
Twoja wiadomość
Do: Artur Ratusznik Nadleśnictwo Włoszczowa
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:25 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:32:21 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Włoszczowa
Twoja wiadomość
Do: Andrzej Kaczmarski Nadleśnictwo Włoszczowa
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:25 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:50:19 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Włoszczowa
Twoja wiadomość
Do: Andrzej Kaczmarski Nadleśnictwo Włoszczowa
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:25 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 5 listopada 2020 07:51:19 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
dot. Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Włoszczowa
Szanowni Państwo,
Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski zawarte w Państwa
wniosku
o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym przez Nadleśnictwo
Włoszczowa w dniu 04.11.2020r.1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech
lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i
uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla
każdego przypadku wnioskujemy o podanie:a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia
gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa?b. zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi
zgłaszane przez stronę społeczną.c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę
społeczną,
a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i
jeżeli tak, to w jaki sposób.e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku,
gdyż
w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej
informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we
wniosku dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia strony społecznej w
decyzjach o gospodarce leśnej" w postaci "zgłaszania postulatów, wniosków i
uwag", które definiujecie m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób
przyjąć - jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do
nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy
nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest "formą wygłaszania opinii
i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej". Jednocześnie
nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele
przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez
niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie "formą
wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce
leśnej".Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo
nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu,
gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne.
Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach "wyrażania
zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę
społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału
w spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w sytuacji,
gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie
archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o
nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań,
postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz
bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle
niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy
informacjami
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej
w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji
lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną,
elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu
nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w
takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji
w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo,
w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości
postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach
społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani
często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się
w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą posługiwać
się anonimowymi profilami).Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i
zgodne
z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w
sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich
przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i
nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego
w związku z:§ ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
§ brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub
pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody
dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego
pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania
(np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy
zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie
zdalnym lub hybrydowym);§ koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób
fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i
postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;§ możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby
lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia
ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie
(wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych
wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie
społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej
liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w
sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich
informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w
ogólnodostępnych mediach);informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być
przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1
ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co
więcej, przekształcenie
i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na
okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych
dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na
podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i
przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w
wysokości odpowiadającej tym kosztom.W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi,
wzywam Państwa do:§ uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń
ostatnich trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć
odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez
skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich
ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i
posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);§ wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001
r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie
tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu
publicznego.Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie
nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić
Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie
tych danych i poinformować Państwa o opłacie.2. Czy w najbliższych 12 miesiącach Nadleśnictwo planuje wprowadzenie
zmian
w procesach rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz
prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie
zmiany są planowane?W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub
prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z
przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia
ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu,
uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także
obowiązującej
w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora
generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa
jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian.
Natomiast w przypadku wszelkich innych "procesów rozpatrywania postulatów,
wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat
gospodarki leśnej" sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest
zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub
wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i
jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji
oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez
nadleśnictwo zmian w "procesach", jeśli te ostatnie wynikają
i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy.
Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż
pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie
jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok
WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).Z polecenia Zastępcy Nadleśniczego
Małgorzata Krawczyk
Starszy specjalista w dziale gospodarki leśnej
tel. kom.: +48 513 406 733
RDLP w Radomiu Nadleśnictwo Włoszczowa
29-100 Włoszczowa, ul. Kolejowa 23
tel.: +48 41 394 27 19 wew. 39, tel. sekr.: + 48 41 394 27 19
<http://www.wloszczowa.radom.lasy.gov.pl/> www.wloszczowa.radom.lasy.gov.pl
-
Re: dot. Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk
Członkinie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru SądowegoW nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-18 10:10:04.128202+00:00 z adresu {{ email }}:
> Szanowni Państwo, Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania i wnioski
> zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej, otrzymanym
> przez Nadleśnictwo Włoszczowa w dniu 04.11.2020r. 1. Wnioskujemy o
> przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy przedstawiciele
> strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące prowadzenia
> gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla każdego przypadku wnioskujemy o
> podanie: a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i uwagi dotyczące
> prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? b. zagadnień,
> których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez stronę
> społeczną. c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną
> d. rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę
> społeczną, a w szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony
> społecznej Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej
> i jeżeli tak, to w jaki sposób. e. dokumentacji komunikacji ze stroną
> społeczną. Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o
> doprecyzowanie wniosku, gdyż w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne
> udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że
> pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia
> strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej" w postaci "zgłaszania
> postulatów, wniosków i uwag", które definiujecie m.in. jako "przesłanie
> zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika z Państwa wniosku - że każde
> zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne
> aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest "formą
> wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej".
> Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i
> cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez
> niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie "formą
> wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej".
> Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo
> nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu,
> gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne.
> Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach "wyrażania
> zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę
> społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału w spotkaniu na temat
> gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju
> spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w
> formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie,
> niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań
> jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane
> opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do
> nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami o wnioskach, postulatach
> i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w nadleśnictwie, które były
> oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub
> przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie
> również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie
> społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie
> jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom
> określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet
> spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań
> formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem
> nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie
> ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji "strony
> społecznej" (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).
> Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne
> z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w
> sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich
> przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i
> nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w
> związku z: § ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
> § brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub
> pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla
> realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a
> częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność
> przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie
> pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym); §
> koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
> w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów,
> w tym dokumentacji korespondencji; § możliwą koniecznością zatrudnienia
> przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na
> zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa
> wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność
> przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na
> profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo
> konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków
> zgłaszanych w postaci publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę
> społeczną" w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia
> takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w
> ogólnodostępnych mediach); informuję, że informacja publiczna objęta Państwa
> wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym
> w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji
> publicznej. Co więcej, przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych
> informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia
> przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i
> finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy,
> nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako
> wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. W związku
> z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
> § uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich
> trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także
> doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie
> przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do
> danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle
> mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić); § wykazania, zgodnie z
> art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
> publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym
> przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego. Dopiero
> wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo
> zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu
> odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i
> poinformować Państwa o opłacie. 2. Czy w najbliższych 12 miesiącach
> Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów,
> wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat
> gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane? W
> przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub
> prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z
> przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra
> środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu
> sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz
> inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych
> Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych
> (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych
> regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich
> innych "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej
> oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej" sposób ich
> rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony
> jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub
> organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy
> odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem
> o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w "procesach", jeśli te ostatnie wynikają
> i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy.
> Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż
> pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest
> pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w
> Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10). Z polecenia
> Zastępcy Nadleśniczego Małgorzata Krawczyk Starszy specjalista w dziale
> gospodarki leśnej tel. kom.: +48 513 406 733 RDLP w Radomiu
> Nadleśnictwo Włoszczowa 29-100 Włoszczowa, ul. Kolejowa 23
> tel.: +48 41 394 27 19 wew. 39, tel. sekr.: + 48 41 394 27 19
> <http://www.wloszczowa.radom.lasy.gov.pl/> www.wloszczowa.radom.lasy.gov.pl -
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Włoszczowa
Twoja wiadomość
Do: Artur Ratusznik Nadleśnictwo Włoszczowa
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 12 grudnia 2020 23:19:53 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 14 grudnia 2020 07:29:59 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
-
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Włoszczowa
Twoja wiadomość
Do: Andrzej Kaczmarski Nadleśnictwo Włoszczowa
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 6.0 CKP] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 12 grudnia 2020 23:19:53 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzebzostała przeczytana: 14 grudnia 2020 08:03:23 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.